KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tištěná čísla    2/2018 - červen

2/2018 - červen

Editorial

Inženýrská tradice

V čísle se nám sešlo několik velmi dobrých materiálů, na které bych vás rád upozornil. Jak už jsme avizovali v minulém vydání, detailně se zabýváme rekonstrukcí Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně. Stavaři a restaurátoři ruku v ruce postupují doslova kámen po kameni a jejich práci si můžete projít hned ve třech různých textech. Je fascinující, že viadukt sloužil prakticky neopravovaný 160 let. V kvalitě inženýrských prací je na koho navazovat.

Výjimečnou inženýrskou stavbou jsou rozhodně i tunely Ejpovice, jejichž realizace se blíží ke zdárnému konci. Nejdelší železniční tunel v síti SŽDC tuneláře překvapil složitou geologií, prorážku posledních metrů si ale i se sv. Barborou náležitě užili. O prorážce se podrobně rozepsal stavbyvedoucí Ejpovic Petr Hybský.

Projektanti rovněž akcelerovali přípravu dálniční sítě. O středočeské části D3 se dočtete v aktuálním vydání, jihočeským stavbám se budeme podrobně věnovat v tematickém bloku příštích Silnic železnic. Postupné dokončování čtvrtého železničního koridoru i dálniční napojení Jihočechů na Prahu a Rakousko se snad konečně stane více než sci-fi příběhem z politických plakátů. A třeba se dočká i majitel KOH-I-NOORu Vlastislav Bříza a nebude muset zahraniční hosty vozit z letiště helikoptérou, protože na současné D3 by se hanbou propadl. Tedy pokud by dojel.

A rád bych upozornil ještě na úvodní železniční materiál. V roce 2009 koupil švýcarský Stadler konstrukční tým Siemensu (bývalého ČKD Tatra ve Zličíně). Firma se slavnou historií – kdysi jezdila třetina tramvají se znakem ČKD – se dostala na pokraj samotné existence. Za necelých deset let je jasné, že Stadler trefil jackpot. Pražský tým se utěšeně rozrůstá a Češi se podílejí na řadě extrémně zajímavých projektech po celé Evropě. Šance i pro menší dodavatele, jak se dostat na švýcarského výrobce. Článek určitě stojí za přečtení.

Dobré čtení přeje
Petr Svoboda,
šéfredaktor

Obsah

Rozhovor

Kolejový průmysl

Železniční stavby

Zajímavosti z oboru

Předplatné

Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na http://predplatne.konstrukce-media.cz/, nebo kontaktujte slečnu Moniku Odstrčilovou – T +420 597 317 578, M +420 733 530 695, odstrcilova@konstrukce-media.cz.

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice