KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    „Klíčový je pro nás rychlý servis,“

„Klíčový je pro nás rychlý servis,“

Publikováno: 26.7.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Michal Široký, jednatel a výkonný ředitel společnosti Pirell, která se zaměřuje na opravy a rekonstrukce železničního svršku, svařování kolejnic, železniční spodek a stavební a zemní práce.

Nedávno jste nakoupili nové stavební stroje, o jaké jde a jak jste s nimi spokojeni?
V současné době využíváme tři dvoucestné stroje Atlas 1604ZW. Všechny se osvědčily a nebyl nutný žádný zásadní zásah servisu kromě periodické údržby.

Proč jste se pro ně rozhodli a v čem byla nabídka výhodná?
Prioritou při výběru pro nás byla vysoká spolehlivost strojů při udržení rozumných nákladů. Pořád se ale jedná jen o stroje, a proto je nutné počítat s různými provozními problémy a závadami.

Nabídka firmy Austrobaumaschinen nespočívala jen v dodávce strojů, ale také zajištění jejich provozu v delším časovém období. Součástí dodávky byl jak periodický servis, tak záruka na dlouhé časové období a také garance nastoupení na servis do 24 hodin od nahlášení závady, což je pro práci na železnici zásadní.

Jaké technické parametry jsou pro vás důležité?
Stoje využíváme jako univerzální prostředek nejen pro klasické těžební práce, ale také jako prostředek pro manipulaci s materiálem v prostoru staveniště. Z tohoto důvodu pro nás hraje nejvýznamnější roli vysoká nosnost a dosah ramene.

Samozřejmě je také důležitá spotřeba provozních hmot a s ní související efekt na životní prostředí.

V čem se liší od starších verzí strojů?
Hlavní předností nových strojů je nižší spotřeba pohonných hmot, nižší hlučnost, vyšší síla ramene a také vyšší komfort pro obsluhu.

Na jakých stavbách už jste stroje využili nebo zrovna pracují?
V současné době stroje využíváme například při práci na zakázkách „Oprava staničních kolejí č. 3 a 5 v žst. Zastávka u Brna“, „Oprava tratě v úseku Rožná – Nedvědice II. etapa“ nebo „Zhotovení nástupiště žst. Jaroměř“.

V čem je pro vás zajímavá železniční trať podél hradu Pernštejn? Neměli jste problém v přístupu na stavbu?
Ano měli, trať v této oblasti je těžko přístupná a také směrové poměry trati jsou poměrně komplikované. Pro veškerou manipulaci na zakázce prováděné v této oblasti jsme úspěšně využili několika strojů ATLAS.

Jaké stroje vlastníte a chystáte další investice do technologií?
V současné době provozujeme tři dvoucestná rýpadla Atlas 1604ZW, jedno dvoucestné rýpadlo O&K MHS.2, dvoucestnou svařovnu kolejnic Plasser&Theurer a ve zkušebním provozu dvoucestnou brusku kolejnic od firmy Autech. O dalších strojích budeme uvažovat až po finálním uvedení brusky do provozu.

Jak se vám daří držet zaměstnance a jaké pozice případně chybí?
Současná ekonomická situace ve státě práci při příjmu nových zaměstnanců velice komplikuje. Nejvíce pracovníků nám chybí na pozici traťový dělník, ale i v jiných profesích to není jednoduché.


DVOUCESTNÉ RÝPADLO 1604 ZW

Dvoupodvozková rýpadla (železnice-vozovka) ATLAS byla vyvinuta speciálně pro použití na železnici a spojují v sobě optimální technologie mobilních rýpadel s nejnovějšími poznatky pro železniční použití. Je to záruka špičkového výkonu stroje i v těch nejobtížnějších podmínkách pro trakci. ATLAS byl první, kdo „posadil“ rýpadlo na koleje v roce 1965 a od začátku se profiloval jako lídr na trhu v tomto segmentu. Jako jediný dodavatel na světě nabízí počítačem řízený systém přítlaku kol na koleje (CARSY).

Klíčová je špičková technologie. ATLAS je jediný výrobce dvoucestných rýpadel v Evropě se zkrácenou zádí a poloměrem natáčení menším jak 2000 mm, který má navíc schválení pro německé federální železnice. Zákazníkům nabízí libovolnou konfiguraci podvozku upravenou pro jakoukoli železniční trať na celém světě.

ATLAS vyrábí svá kolová rýpadla speciálně pro ty nejtvrdší podmínky na staveništi. Výsledkem jsou robustní stroje, aby odolaly nejhorším možným provozním podmínkám. Model 1604 ZW se systémem CARSY má výkon 115 KW (157 k), zadní poloměr natáčení 1 750, 1 950 mm; a váží 21 – 23 tun.

Je vyroben z vysokopevnostních materiálů, což v kombinaci s vysokou produktivitou a nízkými provozními náklady šetří čas i peníze.

Vybrané technické parametry:

  • Nový, tišší výfukový systém splňuje nové EURO 4 STAGE / US EPA TIER 4; poslední emisní normy s uzavřeným filtrem pevných částic.
  • Nová řada 4 motorů — nižší výfukové emise.
  • Nový, atraktivní vzhled protizávaží a lepší rozložení hmotnosti.
  • Vždy bezpečný – nový kamerový systém s monitorem o úhlopříčce 5/6‘.
  • Nová koncová světla „LED“ pro lepší viditelnost a bezpečnost.
  • Inteligentní hydraulika pro vyšší produktivitu a perfektní ovládání. Souběžné pohyby nezávislé na zatížení.
  • Standardní systém ovládání klimatizace.
  • Zlepšené sání vzduchu pro optimální práci motoru.

Kontakt: Roman Kopecký
kopecky@austrobaumaschinen.cz 
www.austrobaumaschinen.cz 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
DVOUCESTNÉ RÝPADLO 1604 ZWDVOUCESTNÉ RÝPADLO 1604 ZWDVOUCESTNÉ RÝPADLO 1604 ZWDVOUCESTNÉ RÝPADLO 1604 ZW

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (104x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (77x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (64x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice