KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Společnost ZAT přišla s inovativním řešením pro zkvalitnění staveb DDTS

Společnost ZAT přišla s inovativním řešením pro zkvalitnění staveb DDTS

Publikováno: 6.8.2018
Rubrika: Kolejový průmysl

V posledních dvou letech ZAT hledal způsob, jak usnadnit, zrychlit a zkvalitnit realizaci staveb systému DDTS. „Jako dodavatel řídicích systémů se řadíme až na konec stavby. Tím jsme často nuceni eliminovat rizika, která souvisí s termínem dokončení stavby, ačkoliv za ně nejsme odpovědní,“ říká Václav Janoch, ředitel divize Smart systémy společnosti ZAT.

Hlavním problémem při realizaci projektu je nutnost pružně reagovat na připravenost navazujících nebo implementovaných technologických systémů. Proto společnost ZAT vyvinula vlastní systém, který umožnuje zrychlit reakce při zpracování připomínek nebo podkladů od navazujících systémů, a eliminovat tím riziko chyby lidského faktoru. „Virtualizovali jsme integrační servery všech OŘ SŽDC abychom mohli testovat aplikace DDTS v téměř reálných podmínkách před dodavatelskými zkouškami a následném nasazení na integrační servery v provozu SŽDC,“ upřesňuje Jan Šlais, vedoucí obchodní skupiny divize Smart Systémy společnosti ZAT.

Český dodavatel řídicích systémů tak umožňuje minimalizovat riziko ohrožení plánovaného termínu dokončení stavby, což je pro zákazníka a provoz ŽDC tím nejpodstatnějším. „V letošním roce připravujeme další etapu zkvalitnění služeb až do úrovně, kdy systém DDTS nebude muset čekat na připravenost navazujících TLS a bude jej možné ověřit zcela samostatně,“ doplňuje Šlais. Podle něj je použití tohoto řešení významnou inovací pro zkvalitnění DDTS staveb.

INOVATIVNÍ SYSTÉM

ZAT přešel na verzování aplikací pomocí systému GIT, který zajišťuje přehled a správu jednotlivých verzí mezi projektanty a manažery projektů. Jeho nadstavba přinesla nástroj na oznamování chyb v projektech a dalších možnostech jejich řešení. Pro rychlejší a kvalitnější reakci ZAT využívá Centrální databázi Pertinax DB, která je zdrojem dat projektu DDTS. Ta se využívá pro naplnění SW v úrovni InK Pertinax i pro monitorovací systém Reliance v úrovni InS. Tato aplikace umožňuje snadnější odhalení a opravy chyb. Jakékoliv změny v databázi se přenáší do databází Pertinax i do Reliance. V nich je také možné automatické generování alarmů a proměnných alarmního stromu využívaných v Relianci. Následně bude možnost využívat tento zdroj dat např. k tvorbě zkušebních tabulek nebo dat pro SQL databáze Reliance, čímž dojde k celkovému zefektivnění práce.

ZAT V ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ

Společnost ZAT je dlouhodobým dodavatelem řídicích systémů pro České dráhy. Do oblasti správy železniční soustavy dodává tři hlavní produkty: dispečerskou řídící techniku, dálkovou diagnostiku technologických systémů a centrální elektrodispečinky. „S našimi systémy se setkáte na několika úrovních. Zajišťujeme sběr dat od procesní úrovně přes lokální vizualizaci až po centrální krajské dispečinky,“ upřesňuje Václav Janoch. První aplikaci pro dispečerskou techniku pro řízení trakčního napájení realizoval ZAT v Plzeňském kraji v roce 1994. Dnes jeho řídicí systémy najdete v polovině krajů České republiky.

INTELIGENTNÍ SYSTÉMY ŘÍZENÍ

Česká společnost ZAT v projektech nasazuje vlastní řídicí systém čtvrté generace SandRA (Safe and Reliable Automation). Jde o moderní řídicí systém třídy Distributed Control System (DCS) navržený pro náročná průmyslová odvětví vyžadující vysokou spolehlivost a dlouhou dobu života řídicího systému. Systém je modulární, pracuje zcela autonomně v reálném čase, komunikuje přes standardizovaná komunikační rozhraní aj. V projektech pro dráhy firma nasazuje především kompaktní stanice Z210, které umožňují propojit různorodá zařízení a přenos dat v geograficky rozlehlých sítích.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.zat.cz


Fotogalerie
Společnost ZAT přišla s inovativním řešením pro zkvalitnění staveb DDTSSpolečnost ZAT přišla s inovativním řešením pro zkvalitnění staveb DDTSSpolečnost ZAT přišla s inovativním řešením pro zkvalitnění staveb DDTSV rámci stavby Modernizace železniční stanice Česká Lípa ZAT využil výše uvedené nástroje.V rámci stavby Modernizace železniční stanice Česká Lípa ZAT využil výše uvedené nástroje.Společnost ZAT přišla s inovativním řešením pro zkvalitnění staveb DDTS

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (43x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“ (42x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Miroslav Havelka, MBA, jednatel společnosti MSV interier s. r. o., která se ...
Kategorizace přestupních uzlů se zapojením železniční dopravy (37x)
Přestupní uzly tvoří mezi páteřní, zpravidla železniční, a navazující veřejnou hromadnou dopravou jeden ze základních st...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice