KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Nátěrové hmoty pro nákladní kolejová vozidla

Nátěrové hmoty pro nákladní kolejová vozidla

Publikováno: 3.8.2018
Rubrika: Kolejový průmysl

Nákladní kolejová vozidla jsou vystavena extrémní chemické a mechanické zátěži a dalším nepříznivým vnějším vlivům, což klade velké nároky na jejich odolnost. Aby vozidla splňovala i po mnoha letech v provozu veškeré kvalitativní, bezpečnostní a environmentální standardy, je nezbytná pravidelná údržba. Konstruktéři kolejových vozidel, k nimž patří také rakouská společnost Innofreight, jsou si vědomi vysokých nároků svých zákazníků. Používají proto pouze materiály a nátěrové hmoty nejvyšší kvality, které zajišťují dlouhou životnost jejich vozů.

Maximální důraz v oblasti výroby kolejových vozidel je kladen na ochranu životního prostředí. Firma Rembrandtin patří v oblasti výroby nátěrových hmot pro kolejová vozidla k evropské špičce. Jejím cílem je především zvyšování podílu pevných částic v nátěrových hmotách. To znamená vyrábět nátěrové hmoty s nižším obsahem rozpouštědel, splňující přísná environmentální kritéria. Současně je nutné udržet a zvyšovat kvalitu ochranných nátěrů při zachování ceny. Zvláštní pozornost firma Rembrandtin věnuje zvyšování korozní ochrany kolejových vozidel.

„Oblast výroby nákladních kolejových vozidel je unikátní. Vozy musí trvale odolávat enormní korozní a mechanické zátěži. Během pravidelných kontrol, které jsou například v Rakousku povinné každých šest let, se kontrolují všechny části vozu. Pokud ochranný nátěr jeví defekty, je nutné jej nejpozději po šesti letech obnovit,“ říká Gerald Petschner, vedoucí vývojového týmu InnoWaggon ve společnosti Innofreight a dodává: „Proto při vývoji našich speciálních vozů používáme pouze ty nejkvalitnější materiály. Zajištění dlouhé životnosti kolejových vozidel a snižování nákladů našich zákazníků na údržbu závisí na používání nejkvalitnějších komponentů, a to od brzdového systému po povrchovou úpravu“.

Trendem evropské železniční sítě je dlouhodobý pronájem nákladních kolejových vozidel. Zákazníci potřebují inteligentní logistický systém a přepravní řešení šitá na míru. Speciální modulární systém společnosti Innofreight je přesně takovým řešením. Rakouská skupina Innofreight je mladou dynamickou společností, která si díky svému citu pro inovace a výběru dokonalých materiálů rychle získala pověst profesionálního dodavatele kompletních technologických řešení pro nákladní vozy a logistické systémy v Evropě. Společnost vyvíjí nejmodernější nákladní vozy a manipulační systémy, jako je například lehký kontejnerový vůz „InnoWaggon“ vytvořený ve spolupráci s Rail Cargo Group Rakouských spolkových drah (ÖBB), který je úspěšně používán na železnicích již od roku 2014. Na konci roku 2017 bylo celosvětově v provozu více než 800 vozů typu InnoWaggon.

Nátěrové hmoty Rembrandtin poskytují velkou odolnost a vysokou ochranu proti korozi, a přispívají tak k dlouhé životnosti vozidel po dobu mnoha let bez nutnosti opětovné aplikace. Jednovrstvé epoxidové nátěrové hmoty, jako je například Ultra HS Epoxy Monolayer, jsou mimořádně vhodné pro ochranu nákladních kolejových vozidel a podvozků typu InnoWaggon. Mají vysoký obsah pevných částic (okolo 90 %) a jsou velmi šetrné k životnímu prostředí. S těmito materiály lze dosáhnout v jednom nástřiku až 250 μm suchého filmu. Epoxidová vrstva navíc při této tloušťce splňuje požadavky technického předpisu Německých drah Blatt 42 a Modulu 19 rakouských drah ÖBB. Nátěr je pružný a zajišťuje vysokou stálobarevnost – kombinace těchto dvou vlastností vytváří velmi kvalitní povrchovou úpravu s excelentní odolností proti poškrábání a poškození odlétávajícími kamínky. Jde o vlastnosti, vyvinuté na míru pro potřeby železniční nákladní dopravy.

Více informací naleznete na www.rembrandtin.cz, www.innofreight.com, www.rembrandtin.com

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Lehký kontejnerový vůz „InnoWaggon“. Modulární systém složený z podvozku, speciálního kontejneru a technologie pro vykládání umožňující různé kombinace. Vozy InnoWaggon se používají v oblastech, ve kterých dochází ke značnému opotřebení nátěru.Nátěrové hmoty pro nákladní kolejová vozidlaNátěrové hmoty pro nákladní kolejová vozidlaNátěrové hmoty pro nákladní kolejová vozidla

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (61x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (52x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (50x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice