KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Oprava železničního náspu Červený potok

Oprava železničního náspu Červený potok

Publikováno: 23.7.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Projekt „Oprava železničního náspu Červený potok“ měl za cíl navrátit úsek zdejší tratě do původního stavu z roku 2010, kdy byla trať optimalizována na vyšší rychlost. Rekonstrukce, kterou realizovala Stavební skupina EUROVIA CS, zamezila rozpadu geometrické polohy koleje a deformaci, která souvisela s infiltrací vody do tělesa. Stavba byla úspěšně dokončena na konci roku 2017.

ZÁKLADNÍ INFORMACE

  • Název stavby: Oprava železničního náspu Červený potok
  • Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Zhotovitel: EUROVIA CS, a. s.
  • Začátek výstavby: srpen 2017
  • Ukončení výstavby: prosinec 2017
  • Cena díla: 118 899 996,53 Kč

POPIS STAVBY

Stavba se nachází v extravilánu obce Praskolesy v širé trati Praha – Plzeň, TÚ Zdice – Hořovice (km 51,900 – 52,450). V rámci oprav proběhlo několik prací na dvou úsecích zdejší tratě. V prvním úseku byla gabionová zeď nahrazena novou opěrnou patní zídkou typu L a přísypem ve sklonu 1:1,5. Byla obnovena konstrukce železničního spodku pod kolejí č. 2. V druhém úseku před rekonstrukcí docházelo k infiltraci vody do tělesa násypu, což vedlo k degradaci materiálu nového přísypu a jeho deformaci. V rámci sanace v tomto úseku bylo těleso násypu pod kolejí homogenizováno instalací vibrovaných štěrkových pilířů délky patnácti metrů. V místě přechodových oblastí byly použity litinové piloty vyplněné betonovou směsí a opatřené prefabrikovanou roznášení hlavou. Následně byla položena roznášecí vrstva v kombinaci s geomříží.

Proběhla také obnova zemní pláně, která byla provedena ve střechovitém sklonu s geomembránou zabraňující prosakování srážkové vody do konstrukce přísypu. V prostoru římsové zídky byla zemní pláň připravena v jednostranném sklonu. Na celém povrchu koruny opuštěného násypu byla geomembrána provedena ve sklonu 10 % k severu. K odvodnění povrchu geomembrány byly použity příčné trativody a místo bylo opatřeno zásypem z vytěžené zeminy.

Všechny práce proběhly ve výluce dané koleje na této trati v období od srpna do prosince 2017. Celkový provoz na tomto vytíženém úseku byl veden jednokolejně a nebyl přerušen.


SO 401 – Opěrná zeď v km 51,033 – 52,000 – příčný řez

SO 402 – Opěrná zeď v km 52,063 – 52,100 – podélný řez

SO 402 – Opěrná zeď v km 52,063 – 52,100 – příčný řez

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Zřízení vibrovaných štěrkových pilot – předvrtáníPohled na opravený železniční násyp od mostu přes Červený potokSO 401 – Opěrná zeď v km 51,033 – 52,000 – příčný řezSO 402 – Opěrná zeď v km 52,063 – 52,100 – podélný řezSO 402 – Opěrná zeď v km 52,063 – 52,100 – příčný řezPohled na opravený železniční násyp

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Železniční spojení Praha – Letiště Ruzyně – KladnoŽelezniční spojení Praha – Letiště Ruzyně – Kladno (91x)
Již téměř dvacet let se mluví o železničním spojení centra Prahy s ruzyňským letištěm. Po stejnou dobu se tento projekt ...
Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (84x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Oprava únosnosti železničního spodku Karlovy Vary – Chodov, 1. TK km 186,614–186,794 – projektové řešení sanace a nepřetržitý autorský a geotechnický dozorOprava únosnosti železničního spodku Karlovy Vary – Chodov, 1. TK km 186,614–186,794 – projektové řešení sanace a nepřetržitý autorský a geotechnický dozor (79x)
ARCADIS CZ a.s., divize Geotechnika (dříve Stavební geologie – Geotechnika, a.s.) je součástí mezinárodní společnosti AR...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice