KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Novinky v produkci SaZ

Novinky v produkci SaZ

Publikováno: 18.7.2018
Rubrika: Kolejový průmysl

Společnost SaZ s. r. o. je dlouholetým dodavatelem techniky pro údržbu železničních, tramvajových i trolejových tratí. Tradice společnosti sahá až do roku 1954. Kromě železničního sortimentu, kde se společnosti podařilo v nedávné době realizovat velmi zajímavé referenční zakázky v Dánsku, se daří hodonínské firmě inovovat i v segmentu vozidel učených pro práci na tramvajových a trolejových tratích. Nově vyráběné ramenové a nůžkové plošiny se vyznačují lepší kinematikou či vyšší celkovou kompaktností vozidel.

Poslední novinka v sortimentu společnosti, ramenová plošina RPM, při dosažení nízké podjezdné výšky ve sbalené podobě disponuje delším výškovým i bočním dosahem. Rozměr pracovního koše činí ve standardním provedení 3 m na délku a 1,5 m na šířku. Tvar pracovního koše ve tvaru písmena „L“ a neomezené otáčení koše kolem své osy je nespornou výhodou umožňující obsluze práci tzv. „za sloupem“ elektrického vedení. Ve standardní verzi činí maximální zdvih pracovní plošiny 8 m, boční dosah plošiny může být až 8,5 metru. Nosnost pracovního koše je konstruována na 400 kg. Boční dosahy, velikost a nosnost pracovní plošiny splňují náročné požadavky pro práci při údržbě trolejového vedení. Pracovní plošina je ovládána dálkovým ovládáním, díky kterému pracovník ovládá pohyb plošiny nahoru a dolů, do obou stran a také otáčení plošinou přímo z místa montáže. Pro případ nouze je k dispozici nouzové ovládání. Dle požadavku zákazníka je možno vozidlo dodat v provedení dvojkabina – celkem až pro 6 přepravovaných osob – či jednokabina v izolované či neizolované verzi.

V letošním roce rovněž proběhla dodávka dvoucestných vozidel pro práci na tramvajové trati v Lotyšsku. Zákazníkovi z Rigy byla dodána vozidla vybavená nůžkovými plošinami. Vzhledem k různým způsobům využití jednotlivých strojů byla jako základní vozidla zvolena vozidla SCANIA v provedení s krátkou kabinou pro 3 osoby v terénní variantě s pohonem všech čtyř kol (4×4) a dvojkabinou pro 6člennou posádku s pohonem 4×2.

Dvoucestná vozidla jsou vybavena izolovanou pracovní plošinou s úložným prostorem. Nůžková pracovní plošina byla vhodným řešením, které hledal zákazník pro provádění údržbových prací, přepravu drobného materiálu a opravu trolejového vedení.

Z dalších zajímavých prací, na kterých závod v Sázavě nyní pracuje, je například zakázka pro afrického zákazníka, kterou je samohybná hybridní dvoucestná plošina s možností práce na dieselový pohon, jakož i na pohon elektrický vhodný pro práci v noci, kdy je požadována snížená úroveň hluku pro práci.

Při výrobě všech plošin a vozidel vyráběných společností SaZ s. r. o. je dbáno na přísné plnění všech aktuálních norem – zejména normy EN280 vč. dodatků. Dodávané systémy jsou vybavovány čidly proti přetížení, kalkulují s náklonem a s dalšími potřebnými údaji, které jsou snímány digitálními čidly.

Společnost je držitelem certifikátu ISO 9001, jakož i ISO 14000 a celé řady oprávnění vyžadovaných pro výrobu pracovních plošin a dvoucestných vozidel, mimo jiné vlastní oprávnění svařovat dle drážní normy a je schváleným dodavatelem ŽSR a SŽDC.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.saz.cz


Fotogalerie
Novinky v produkci SaZNovinky v produkci SaZNovinky v produkci SaZNovinky v produkci SaZNovinky v produkci SaZ

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (37x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Vysokorychlostní železniční tratě ve světě v posledních letech (I.)Vysokorychlostní železniční tratě ve světě v posledních letech (I.) (34x)
Za novou vysokorychlostní železniční trať se obvykle považuje taková, jejíž traťová rychlost dosahuje alespoň 250 km/h, ...
„Bimodální vozidla bychom rádi uplatnili i v Česku,“ (32x)
říká Tomáš Oppolzer, šéfkonstruktér pražského Stadlera, který popisuje i další evropské projekty, na nichž se pražský St...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice