KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Rozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizace

Rozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizace

Publikováno: 6.7.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Zasadili jsme se o to, že se k poloze nádraží mohou vyjádřit všichni Brňané. Díky univerzálnímu jazyku obrazů jsme uvedli věci na pravou míru a postavili most mezi oběma názorově vyhraněnými tábory. Vizualizace přinesla do diskuse racionální argumentaci, lidé začali chápat souvislosti, porozuměli dopadům na budoucí život ve městě a mohli se rozhodnout.

O umístění nového hlavního nádraží v Brně se řadu let vedou diskuze plné emocí. Vzniklo více variant řešení a celá kauza se zpolitizovala. Jednoduché odpovědi na obyčejné otázky Brňanům scházely. Je vůbec potřeba nádraží přemístit? Jaká lokalita je nejvhodnější a proč? Naše vizualizace umožnila každému udělat si vlastní názor.

„Brňané především chtějí vědět, jak zvolené
řešení změní jejich každodenní život. Vizualizace
splnila svůj účel, diskuze po jejím zhlédnutí
byly mnohem věcnější a lidé konečně získali
pocit, že rozumí tomu, o čem rozhodují.“
Lukáš Kubáček, obchodní ředitel, Movisio

LIDÉ ROZUMĚJÍ ŘEČI OBRAZŮ

V roce 2017 zveřejnila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Studii proveditelnosti železničního uzlu Brno, v níž odborníci hodnotí obě varianty z hlediska dopravního, ekonomického a urbanistického. Kolik laiků však zvládne prostudovat 1 200 stran? Zástupcům Správy železniční a dopravní cesty jsme nabídli jednodušší a účinnější řešení. Obsah studie jsme převedli do realistické podoby a ukázali jsme fungování obou variant umístění nádraží v pohybu. Využili jsme při tom letecké snímky, 3D grafiku a zákresy do videa. Příběh budoucnosti Brna jsme ukázali jako dynamickou mozaiku, kde každý dílek představuje jednu oblast. Jak se město v důsledku stavby promění? Kudy povedou tratě, kde budou zastávky, jaké lokality se uvolní a které naopak zastaví?

NA SOUVISLOSTECH ZÁLEŽÍ

Když diskuze probudí příliš mnoho emocí, mají lidé sklon vidět věci černobíle. U složitého problému, jakým je přemístění nádraží v lidnaté metropoli, je potom těžké najít nejlepší řešení. Přehledná vizualizace si vystačí se stručným komentářem. Vše je jasné na první pohled a rozhodování je mnohem snazší. Zaměřili jsme se na představení problematiky jako celku. Díky leteckým záběrům jsme přesměrovali pozornost od zatím nedořešených architektonických detailů k celému kontextu. Umístění 3D objektů do videa umožnilo lidem pochopit souvislosti, jakou je například návaznost na stávající dopravní infrastrukturu.

SPRÁVNĚ SE ROZHODNOUT

Vizualizace zvýšila povědomí Brňanů o přestavbě železničního uzlu. Univerzální jazyk obrazů dokázal zbořit mnohé mýty a umožnil začít stavět most mezi dvěma vyhraněnými tábory. Do diskuze se vrátila racionální argumentace, lidé začali chápat souvislosti a mohli se rozhodnout.

www.movisio.com 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Rozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizaceRozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizaceRozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizace

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (88x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (56x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Výpravní budovy a jejich dispoziční uspořádání I. Od koněspřežné dráhy po současnostVýpravní budovy a jejich dispoziční uspořádání I. Od koněspřežné dráhy po současnost (45x)
Na železniční síti České republiky se nachází více než 2 000 výpravních budov. Některé z nich byly vybudovány v poslední...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice