KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tištěná čísla    4/2009 - září

4/2009 - září

Editorial

Zázrak zrození

V současné době se dokončuje tzv. jihozápadní segment Silničního okruhu kolem Prahy – sestávající z již provozovaného úseku 515 a částí 514, 513 a 512, které jsou ve výstavbě. Počínaje tímto číslem časopisu se budeme detailněji věnovat realizaci pražského vnějšího okruhu. Jako první jsme vybrali SOKP 514 Lahovice – Slivenec, který patří mezi nejvýznamnější. Jak složitostí a technickou náročností celé trasy, tak rovněž délkou (popř. výškou) jednotlivých částí.

Původní myšlenka projektu 514, která se přelila ve vzdušný a dynamický architektonický návrh, dává vznik stavbě sledující nejenom požadavky architektonické, geotechnické, technické či bezpečnostní, ale klade rovněž velký důraz na zachování původního okolního prostředí. Jejím dokončením se rodí velké dílo, které nejenom pozitivně ovlivní dopravní obsazenost naší metropole, ale také její celkový výraz. Ubudou nepříjemné kolony aut, bude se nám lépe dýchat a při vjezdu do hlavního města od jihozápadu nás přivítá největší křižovatka ve střední Evropě, projedeme po nejvyšším mostě v Praze, či po nejdelší estakádě v České republice – od tunelu mezi Lochkovem a Radotínem přes řeku Berounku až k novému mostu přes Vltavu. Ale to jsme již u segmentu 513, kterému se budeme věnovat příště.

Abychom však příliš nestranili jen silniční dopravě a zachovali potřebnou rovnováhu, zařadili jsme nyní do Silnic Železnic také detailní prozkoumání železniční stavby. Zaměřili jsme se na modernizaci IV. tranzitního železničního koridoru, jenž prochází jižními Čechami, a to na úsek Doubí u Tábora – Tábor, slavnostně otevřený v červenci tohoto roku. Zrození tranzitního koridoru v této oblasti se zrealizovalo za 32 měsíců a umožní mezinárodním rychlíkům jezdit u nás obvykle nevídanou rychlostí až 160 km v hodině. Není to však pouze posun k vyšší rychlosti, ale i k vyšším standardům. Blíže světu doufejme.

Věříme, že stavby, které nyní z mnoha stran popisujeme a hodnotíme, ocení nejen řidiči a obyvatelé Prahy i cestující po železnici a občané měst v okolí jihočeského Tábora, ale také odborníci. Právě jim je na stránkách časopisu určena nová rubrika Diskuze, v níž dostanou prostor k vyjádření svých názorů nejen na úroveň výstavby v dopravním stavitelství. Současně je odborným polemikám otevřen webový portál časopisu. Proto nám napište, jak to vidíte Vy. Těšíme se. A je jisté, že se Vaše diskuze promítnou do témat našeho periodika.

Mgr. Ludmila Doudová,
šéfredaktorka

Obsah

Silniční okruh kolem Prahy – část 514

IV. Tranzitní železniční koridor – část Doubí u Tábora – Tábor

Projektování

Mosty

Tunely

Stavební stroje a zařízení

Technologie a materiály

Zajímavosti z oboru

Diskuze

Související obsah (tištěná média)

4/2009 - Teorie, věda a výzkum
4/2009
Teorie, věda a výzkum

Předplatné

Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na www.konstrukce-media.cz/predplatne.php, nebo kontaktujte slečnu Moniku Dvorščákovou – T +420 596 771 560, M +420 733 530 695, dvorscakova@konstrukce-media.cz.

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice