KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Výstavba částí Silničního okruhu kolem Prahy z pohledu realizátora

Výstavba částí Silničního okruhu kolem Prahy z pohledu realizátora

Publikováno: 23.10.2009
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy, Zajímavosti

sdělil Robert Achs, vedoucí projektu stavby 514 – části SOKP, firmy BÖGL a KRÝSL, k. s.

Realizujete nejdelší mostní estakádu Silničního okruhu kolem Prahy – Most přes údolí řeky Berounky, který je součástí stavby 514. Jak hodnotíte zakládání stavby z geotechnického hlediska?
Základové poměry v oblasti celé stavby 514 jsou hodnoceny jako složité. Na trase stavby se uplatňují zeminy a horniny s extrémně odlišnými geotechnickými parametry. Založení spodní stavby je hlubinné na vrtaných velkoprůměrových pilotách průměru 1,2 m, u pilířů letmo betonované konstrukce 1,5 m. Piloty jsou vetknuty cca 1,0–2,5 m do skalního podkladu.

Mohl byste blíže pohovořit o řešení spodní stavby realizované estakády?
Celá estakáda (začínající ústím tunelu Lochkov – Radotín, pokračující mostem přes řeku Berounku a dále MÚK Strakonickou, kde končí levým pilířem mostu přes Vltavu) stojí na 82 pilířích a dvou opěrách (počítáme-li pouze ty, na kterých estakáda stojí – bez ramp). Spodní stavba všech objektů je monolitická železobetonová, tvarové řešení pilířů bylo významně ovlivněno požadavky architekta. Pilíře mají základní oválný příčný řez, který se směrem k hlavě plynule rozšiřuje. Přechodové pilíře, na kterých jsou uloženy dvě nosné konstrukce, mají dřík v podélném směru rozšířený. Podpěry v oblasti letmo betonované konstrukce jsou řešené jako rámové stojky, rozdělené vždy na dvojici štíhlých stěn tl. 1,2 m (u podpěr P36, P37) a 1,4 m (u podpěr P38 až P40) s proměnnou šířkou po výšce, kdy nejužší místo šířky 5,0 m je 12 m pod povrchem nosné konstrukce. Pilíře jsou vysoké od 8,2 m (v oblasti MÚK Strakonická) až po 39,8 m v oblasti přemostění železniční trati Praha – Plzeň (počítáme- li jejich výšku od základu po spodní hranu nosné konstrukce).

Nyní k nosné konstrukci stavby. Můžete doplnit podrobnosti týkající se technologie její výstavby?
Výstavba nosné konstrukce probíhala na několika typech skruží a bednění – jednalo se o pevnou skruž a spodní výsuvnou skruž (na části 205), na pevné skruži (části 204/ 1.1 a 1.2 – přes řeku Berounku), na horní výsuvné skruži (část 204/1.3) a také pomocí čtyř párů betonážních vozíků (204/1.4).

Jaká byla materiálová skladba stavby?
Nosná konstrukce je vyrobena z betonu C35/45, pilíře z betonu C30/37 nebo C35/45 u rámových stojek letmé betonáže. Základy stavby jsme realizovali z betonu C25/30 nebo C30/37, piloty z betonu C25/30. Betonářská výztuž je vyrobena z oceli 10 505 (R), (BSt500S). Předpínací systém je tvořen 19 lanovými kabely s předpínacími lany Ls 15,7-1570/1770.

A co se týká množství použitého materiálu?
Na nosnou konstrukci mostních objektů je použito přibližně 55.000 m3 betonu, 10.000 t ocelové betonářské výztuže a 2.200 t předpínací výztuže. Na spodní stavbu, tedy základy, opěry a pilíře, připadlo 35.000 m3 betonu a 4.200 t ocelové výztuže.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ
Stavba: Silniční okruh kolem Prahy, stavba 514 Slivenec – Lahovice, SO 204, SO 205 Most přes údolí Berounky
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR, závod Praha
Zhotovitel stavby: Sdružení STRABAG – HOCHTIEF – BÖGL a KRÝSL
Hlavní zhotovitel: objektu BÖGL a KRÝSL, k. s.
Projektant: Valbek, spol. s r. o.
Termín zahájení prací na NK: 10/2007
Termín dokončení prací na NK: 11/2009
Termín dokončení stavby: 4/2010

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled na část 204/1.4, vahadla 37, 38, 39, 40, nasazeny čtyři páry zařízení pro letmou betonážList pilíře na části 204/1.4Rozestavěná vahadla 38Horní výsuvná skruž v době její kompletace

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (120x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (115x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice