KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Stavby SDS Exmost najdete na silnicích i železnicích

Stavby SDS Exmost najdete na silnicích i železnicích

Publikováno: 3.11.2009
Rubrika: Zajímavosti

Mezi celou řadu zakázek realizovaných stavební firmou SDS Exmost spol. s r. o. patří i dvě stavby (jedna silniční a jedna železniční), jejichž investorem je Krajský úřad Středočeského kraje.

V oblasti silničního stavitelství se jedná o stavbu III/33914 Vlastějovice, most ev. č. 5

Termín realizace: 5/2008 – 6/2009
Generální projektant: VPÚ DECO PRAHA a. s.
Cena díla: 49,7 mil. Kč (bez DPH)

Účelem stavby byla náhrada dvou stávajících mostních objektů. Nový most je situován v místě stávajícího objektu ev. č. 5, proto musela proběhnout jeho demolice včetně části silnice III/33914. Před tím bylo nutno vybudovat provizorní objízdnou komunikaci, jejíž součástí byl provizorní most „BB“ v kombinaci s materiálem MMT 100 a PIŽMO o délce 60 m, pro zachování příjezdu do obce Vlastějovice. Poté začala výstavba nového mostu, který převádí komunikaci III/33914 přes koryto Sázavy a polní cestu na Vlastějovickém předpolí.

Most přes Sázavu je navržen jako spojitý nosník o dvou polích s rozpětím 26,9 + 26,9 m, horní mostovkou a s posuvným uložením na krajních opěrách.

Pevné ložisko je nad středním pilířem. Nosná konstrukce (NK) je tvořena dodatečně předepnutým dvoutrámem proměnného průřezu s parabolickými náběhy u středního pilíře (od 900 mm nad opěrami do 2.100 mm nad pilířem). Trám je navržen jako půdorysně přímý s konzolami konstantního vyložení. Tloušťka konzoly na jejím konci je 250 mm a v místě vetknutí 450 mm. Šířka NK je 10,25 m, na OP1 je provedeno zvětšení pravé konzoly jako důsledek rozšíření komunikace v navazujícím směrovém oblouku.

Příčně je povrch NK v jednostranném spádu 2,5 % dle klopení vozovky. Most přes polní cestu zůstal i nadále jako součást opěry 3 a konstrukčně je řešen jako rámový železobetonový přesypaný objekt. Založení je plošné s navrženou výměnou podloží. Součástí stavby byla také realizace nové silnice v délce 174 m, která je umístěna mezi prodloužená křídla mostu. Tato jsou vzhledem k rázu okolní krajiny řešena jako gabionová zeď.

Další stavba, která patří mezi novostavby na železnici, je II/201 Jeneč, připojení na R6

Termín realizace: 9/2009 – 1/2010
Gen. projektant: METROPROJEKT Praha a. s.
Cena díla: 146,9 mil. Kč (bez DPH)

Předmětem stavby je vybudování nového silničního přivaděče (silnice č. II/201) mezi rychlostní komunikací R6 a obchodní a průmyslovou zónou Jeneč. V jednotlivých stavebních postupech byly zrealizovány dva mostní objekty (30-03 a 30-04), úprava staničních kolejí 1, 2, 3 a 5, úprava koleje č. 121 vč. objízdných tras pro zachování stálého železničního provozu a přemístění vlečky soukromého uživatele. Dále byly provedeny přeložky IS a demolice objektů. Po zprůjezdnění trati č. 121 a traťových kolejí 1, 2, 3 byly započaty práce na realizaci odvodnění komunikace a výstavbě vlastní silnice II/201 pod mostními objekty. Délka komunikace je 270 m a navazuje na mimoúrovňové křížení Jeneč (MÚK Jeneč) a kruhový objezd v rámci výstavby R6 Park. V 1. etapě byl vybudován mostní objekt SO 30-03 v km 18,406 trati č. 121 Hostivice – Podlešín na traťovém úseku TU 0741 Praha-Smíchov jižní zhlaví – Středokluky. Nosnou konstrukci tvoří v 1. fázi jedna konstrukce SO 30-04 Most v km 18,475 – železniční stanice Jeneč, most ve výstavbě. Zbývající dvě nosné konstrukce budou doplněny v rámci připravovaného projektu PRaK II. Nosná konstrukce je provedena jako monolitická železobetonová konstrukce se 13 nosníky profilu HEB, betonovaná na místě s rozpětím 12,2 m. Spodní stavba je provedena i pro budoucí dvě nové konstrukce a je tvořena dvěma opěrami a rovnoběžnými křídly s plošným založením. Použitím vyztužené zeminy geomříží Fortrac 55/25 – 20/30 MP bylo dosaženo snížení dimenzí opěr a křídel.

Ve 2. etapě výstavby se realizoval mostní objekt SO 30-04 ve dvou fázích. Nejdříve pro staniční kolej č. 1 a 3, a poté pro staniční kolej č. 2. Tento objekt řeší stavbu nového mostu v km 18,475 trati č. 120 v obvodu stávající stanice Jeneč. Nosnou konstrukci tvoří tři samostatné ocelové dvounosníkové konstrukce s kolejovým ložem s horní mostovkou. Spodní stavba je z velkoprůměrových pilot s nasazenými úložnými prahy.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled na opěrnou zeď ve směru na SkaluPohled na most od VlastějovicSO 30-04 most v km 18,475 – ve výstavbě

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (143x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (110x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (96x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice