KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Projekt R6 klade velký důraz na ochranu životního prostředí

Projekt R6 klade velký důraz na ochranu životního prostředí

Publikováno: 6.11.2009
Rubrika: Zajímavosti

Již rok vzniká v úseku Sokolov – Tisová v Karlovarském kraji nová rychlostní komunikace. Projekt, budovaný pod vedením společnosti EUROVIA CS, a. s., představuje jednu z hlavních dopravních staveb v České republice za poslední roky. Hlavním přínosem dalšího prodloužení R6 je výrazné zvýšení plynulosti dopravy v západních Čechách. Kromě toho také nový úsek podstatně zkrátí přepravní dobu mezi Chebem a Karlovými Vary.

Novou, více než pět kilometrů dlouhou část komunikace R6 začnou řidiči využívat v létě roku 2011. Stavba prochází jižním okrajem bývalého povrchového dolu Silvestr a nachází se v blízkosti obcí Tisová, Rudolec, Březová a Dolní Rychnov. Součástí projektu je výstavba dvou mimoúrovňových křižovatek, šesti mostů a jedné tříkilometrové doprovodné komunikace. V rámci budování obchvatu dojde také k úpravám vedení stávajících silnic II. a III. třídy a místních komunikací.

Projekt klade velký důraz na ochranu životního prostředí a minimalizaci negativních účinků dopravy, a to po celou dobu výstavby i následně při užívání. Součástí výstavby rychlostní komunikace jsou proto také vegetační úpravy, výsadba zeleně a rekultivace všech dočasných záborů včetně zrušených komunikací. Stavba R6 Sokolov – Tisová patří do souboru staveb R6 v Karlovarském kraji. EUROVIA CS, a. s., kromě zmíněného úseku pracuje také na stavbě R6 Tisová – Kamenný dvůr.

REALIZOVANÉ PROJEKTY EUROVIA CS V KARLOVARSKÉM KRAJI
V Karlovarském kraji společnost v minulých letech realizovala mnoho dalších zajímavých staveb a obdržela za ně také řadu ocenění. Vloni dokončený průtah R6 městem Karlovy Vary získal v roce 2007 titul Stavba roku Karlovarského kraje. O rok později pak byla stejným titulem oceněna nová letištní hala karlovarského letiště.

Silnice R6 Karlovy Vary – západ, 2. stavba pomohla ulevit neúnosné dopravní situaci, kterou po dlouhých dvanáct let trpěli řidiči i pěší v centru města. Nová komunikace odvedla dopravní zátěž průtahu od Prahy směrem na Cheb z centra města. Práce na projektu byly náročné zejména hustým osídlením v místě výstavby a také komplikovanými geologickými poměry. Při stavbě použila společnost EUROVIA CS, a.s., speciální izolační technologii ETANPLAST. Ta se využívá pro mostní konstrukce, je originální jednak druhem silně modifikovaného chemicky zesíťovaného asfaltu (Polybitume EX) a také strojní pokládkou. Snížení ručních operací výrazně zrychluje pokládku a zajišťuje rovnoměrnou kvalitu. V případě průtahu R6 Karlovými Vary bylo jako hlavní část technologie aplikováno vlastní izolační souvrství. Na připravenou mostovku byl strojně aplikován penetračně adhezní nátěr emulzí Phosphoseal pomocí distributoru. Následně byla položena první izolační vrstva z asfaltové směsi Microplast. Bezprostředně po této vrstvě byla opět strojně aplikována druhá izolační vrstva v podobě membrány z modifikovaného asfaltu Polybitume EX s následným podrcením. Stejný použitý asfalt ve směsi Microplast a u membrány zabezpečuje vysokou soudržnost obou vrstev.

Modernizace letiště Karlovy Vary – III. etapa byla zahájena na jaře roku 2007 a dokončena v dubnu letošního roku. Nový futuristický halový komplex jedinečného designu podoby motoru proudového letadla umožňuje odbavit až půl milionu cestujících za rok. Díky nové hale se letiště stalo komfortní vstupní branou pro cestující přilétající do Karlovarského kraje.

Společnost EUROVIA CS si jako generální partner klade za čest přivítat v Karlových Varech účastníky Silniční konference 2009 a zmíněnou stavbu R6 Jenišov – Kamenný dvůr jim podrobněji představit při exkurzi 14. října 2009.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ
Název stavby: R6 Sokolov-Tisová
Lokalita: Karlovarský kraj, Česká republika
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: Sdružení Sokolov-Tisová
– vedoucí sdružení EUROVIA CS, a. s.
– členové sdružení SWIETELSKY stavební s. r. o., SMP CZ, a. s., BERGER BOHEMIA a. s.
Projektant: SUDOP PRAHA a. s.
Celková délka hlavní trasy: 5.394 m
Plocha vozovek: 112.000 m2
Plocha mostů: 18.919 m2
Mostní objekty celkem: 6
Celková délka mostů: 862,73 m

The Project R6 puts a lot of emphasis on environmental protection
It has been a year since the beginning of the new expressway in the section Sokolov – Tisová in the Karlovy Vary region. The main contribution of the project constructed under the leadership of the company EUROVIA CS, a. s., is a significant improvement of the transport continuity in Western Bohemia. Moreover, the new section shall significantly shorten the transportation time between Cheb and Karlovy Vary. The drivers will start using the new more-than-five-kilometrelong section of the R6 road in summer of 2011.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Stavba Kamenný Dvůr – Tisová (SO 206), most přes regionální biokoridor v km 4,729

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (144x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (111x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (95x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice