EUROVIA CS, a.s.
Články tohoto autora:
Přestavba trati mezi Lysou nad Labem (mimo) a Čelákovicemi (mimo)
Poslední říjnový den byla zahájena optimalizace trati mezi Lysou nad Labem (mimo) a Čelákovicemi (mimo). V rámci rekonstrukce dvoukolejného mezistaničního úseku projde úpravami nejen železniční svršek a spodek, ale také přejezdy, mosty, trakční vedení či sdělovací a zabezpečovací zařízení. Celková přestavba pak čeká zastávku Čelákovice‑Jiřina, kde se zrekonstruují nástupiště s délkou 220 m a nástupní hranou v normové výšce 550 mm nad temenem kole...
Celý článek zdeVýstavba dálnice D3 v úseku Ševětín – Borek
Práce na dálnici D3 nabraly na obrátkách. Společnost EUROVIA CS si se stavebními pracemi na hlavní tepně z Prahy do středních a jižních Čech rychle postupuje. Investor a zhotovitel tak společně dělají všechno pro to, aby zprovoznění bezmála 11 kilometrů dlouhého úseku Ševětín – Borek proběhlo do konce letošního roku. Zkrácení prací navzdory komplikacím s chybějícím pozemkem předchází ale ještě hodně práce. Dokončením stavby povede dálnice D3 z Če...
Celý článek zdeVýstavba druhé koleje vilniuského obchvatu Vaidotai (Pušynas) – Paneriai IXB. koridoru v Litvě
V prosinci 2018 skončil železniční projekt v Litvě s názvem „Výstavba druhé koleje vilniuského obchvatu Vaidotai (Pušynas) – Paneriai IXB. koridoru“. Hlavním úkolem tohoto projektu bylo změnit uspořádání železniční trati Vilnius – Kaunas a vilniuského obchvatu. Díky tomu, že dodavatel postavil dvoukolejnou trať namísto dřívější jednokolejné, již probíhá tranzitní nákladní doprava ve směru Kaunas a Klaipeda mnohem rychleji a hladčeji....
Celý článek zdeVýstavba mostů na I/53 Lechovice, obchvat
Silnice I/53 je v oblasti jižní Moravy důležitým dopravním tahem, který zajišťuje silniční spojení sídelních útvarů regionálního významu. Nadregionální význam této komunikace se projevuje v souvislosti s napojením na silnici E 59 (Vídeň – Znojmo – Jihlava) ve Znojmě a na E 461 (Vídeň – Mikulov – Brno – Svitavy) u Pohořelic. Na úseku Znojmo – Pohořelice je obec Lechovice jedinou průjezdnou obcí. Směrový a výškový průběh silnice v intravilánu obce ...
Celý článek zdeOptimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice II – SO 35-19-13 ocelový most přes řeku Olši
Stavba „Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice“ je součástí III. železničního tranzitního koridoru České republiky (Cheb – Plzeň – Praha – Česká Třebová – Ostrava – Petrovice u Karviné – Dětmarovice – Mosty u Jablunkova – st. hranice SR)....
Celý článek zdeOprava železničního náspu Červený potok
Projekt „Oprava železničního náspu Červený potok“ měl za cíl navrátit úsek zdejší tratě do původního stavu z roku 2010, kdy byla trať optimalizována na vyšší rychlost. Rekonstrukce, kterou realizovala Stavební skupina EUROVIA CS, zamezila rozpadu geometrické polohy koleje a deformaci, která souvisela s infiltrací vody do tělesa. Stavba byla úspěšně dokončena na konci roku 2017....
Celý článek zdeVysoká traťová rychlost a moderní zabezpečovací zařízení: optimalizace trati Beroun – Králův Dvůr pokračuje
V březnu minulého roku zahájilo sdružení firem pod vedením společnosti EUROVIA CS rekonstrukci traťového úseku z Berouna do Králova Dvora. Předmětem stavby je úsek trati dlouhý 5,7 kilometru. Jeho optimalizace přinese zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, moderní zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním stanic, nové sdělovací a informační zařízení, rekonstrukci trakčního vedení, úpravy výpravní budovy v Berouně, výstavbu nového technologickéh...
Celý článek zdeÚsek mezi Borkem a Úsilným zprovozněn s předstihem
Na Českobudějovicku se koncem září zprovoznil první úsek dálnice D3. Trasu mezi Borkem a Úsilným předají stavbaři do provozu o dva měsíce dříve, než bylo v plánu. Přestože se jedná o úsek v délce jen něco málo přes tři kilometry, významně uleví obyvatelům a obcím okolo stávajících komunikací nižších tříd. Odlehčení a uvolnění dopravy pocítí především řidiči v jihočeské metropoli, protože při jízdě z Třeboně, budou moci využít tento úsek a pojedou...
Celý článek zdeEUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnic
Každodenním působením husté dopravy a vlivem povětrnostních podmínek dochází k ničení a znehodnocování silnic. Aby pozemní komunikace dokázala lépe a efektivněji odolávat dlouhodobému náporu negativních vnějších vlivů, přichází společnost EUROVIA CS s novou speciální technologií GRIPSEAL®, která posilňuje vozovku a je ekonomicky i ekologicky výhodnější. Úplně poprvé se technologie v Česku použila na silnicích II/298 mezi obcemi Doly a Val, II/309...
Celý článek zdeModernizace tramvajových tratí v Košicích
Podpisem smlouvy na konci roku 2016 byla zahájena další etapa modernizace tramvajových tratí v Košicích na Slovensku. Hlavním dodavatelem projektu, který je spolufinancovaný z Operačního programu integrovaná infrastruktura stavby, je společnost EUROVIA SK pro Město Košice....
Celý článek zdeDálnice D8: úsek Lovosice – Řehlovice
Poslední úsek dálnice D8 Lovosice – Řehlovice, dlouhý 16,5 km, byl zprovozněn 17. prosince 2016. Slavnostního otevření se zúčastnily významné osobnosti z české i německé strany. Investorem projektu bylo ŘSD ČR, práce provedlo sdružení EUROVIA CS, Metrostav, SMP CZ a Berger Bohemia....
Celý článek zdeRevitalizace trati Bludov – Jeseník skončila
V listopadu 2016 slavnostně skončila revitalizace trati Bludov – Jeseník v Olomouckém kraji. Konkrétně se stavba nachází mezi železničními stanicemi Bludov a Hanušovice. Na daném úseku tak mohou vlakové soupravy projíždět rychlostí až 100 km/hod. Zvýšení rychlosti přineslo zkrácení pravidelné jízdní doby v místě až o 4,5 minuty, a současně také zlepšení podmínek a bezpečnosti cestování v místě....
Celý článek zdeDálnice D11: úsek Osičky – Hradec Králové
Stavba Osičky – Hradec Králové je součástí dálnice D11 Praha – Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov – státní hranice Polska. Jde o úsek dlouhý 11,85 km, jenž se nachází na východě Čech, západně od Hradce Králové. Práce na tomto úseku byly komplikovány vleklými spory o pozemky, následně byly práce na nějaký čas zastaveny. K jejich obnovení došlo v červenci roku 2014 za přítomnosti Bohuslava Sobotky, premiéra České republiky. Zprovoznění úseku se pře...
Celý článek zdeSilná surovinová základna je velkou výhodou
Pro všechny stavební zakázky je nedílnou součástí přístup k surovinám konkrétně k živičným směsím, kamenivu, emulzím atp. Silná surovinová základna je tedy velkou předností. Stavební Skupina EUROVIA CS takovou základnou disponuje. Již několik let má ve svém portfoliu specializovanou oblast s názvem Obalovny a lomy. Disponuje tak 31 lomy, 28 obalovnami a 3 pískovnami na území celé České i Slovenské republiky....
Celý článek zdeModernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí – II. část, úsek Horusice – Veselí nad Lužnicí skončila
Na začátku května po třech letech skončila rozsáhlá a náročná modernizace železniční trati v úseku Horusice – Veselí nad Lužnicí, resp. projekt Modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí – II. část, úsek Horusice – Veselí nad Lužnicí. Cílem modernizace bylo zvýšení přepravní kapacity, zvýšení rychlosti jízdy a zkrácení jízdní doby vlaků....
Celý článek zdeV úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav se po železnici cestuje pohodlněji
Dokončená modernizace úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav je dalším příspěvkem k vylepšení tranzitního železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Kromě zkrácení jízdních dob cesta přináší cestujícím pohodlnější a bezpečnější dopravu a zároveň komfortní zázemí zrekonstruovaného kolejiště vlakového nádraží v Soběslavi – bezbariérový přístup na nově vybudovaná nástupiště. Hlavním dodavatelem byla společnost EUROVIA CS a GJW Praha....
Celý článek zdeVyužití technologií při výstavbě cementobetonových krytů v oblasti silniční infrastruktury
Betonové vozovky a betonové plochy jsou v současné době považované za trend při výstavbě dopravní infrastruktury v Evropě. Na tento vývoj zareagovala stavební skupina EUROVIA CS, která v březnu 2015 ve své organizační struktuře vytvořila specializovaný sektor cementobetonových technologií. Tento sektor se zabývá především dodávkami cementobetonových krytů na vozovkách, letištích, průmyslových zónách a stavbou betonových monolitických prvků převáž...
Celý článek zdeŘeku Dunaj v Bratislavě překlenula ocelová konstrukce
Unikátní technicky velmi náročnou akci zažila Bratislava na Slovensku. V rámci rekonstrukce Starého mostu probíhal v termínu od čtvrtka 27. srpna do pátku 28. srpna výsuv ocelové konstrukce v délce téměř 80 metrů. Práce provádí stavební skupina EUROVIA CS pro město Bratislava....
Celý článek zdeSlovensko: Modernizace tramvajových uzlů v Košicích
Od května do října letošního roku provádí EUROVIA SK rekonstrukci traťových tramvajových uzlů v Košicích. Jde se o důležitý projekt, který významným způsobem zmodernizuje a zefektivní košickou veřejnou dopravu, zvýší bezpečnost úrovňových křížení a zlepší životní prostředí....
Celý článek zdeŽelezniční spojení ze severu na jih republiky se výrazně zlepší
Během května zahájila společnost EUROVIA CS práce na revitalizaci železniční trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou. Zadavatel, kterým je SŽDC, chce v tomto úseku dosáhnout větší traťové rychlosti, zvýšit bezpečnost na železničních přejezdech, rekonstruovat železniční stanice a především zlepšit komfort cestujících. Vzhledem ke své severojižní poloze jde o významnou spojnici mezi Vysočinou a Pardubickým krajem. EUROVIA CS při své práci těží nejen...
Celý článek zde