KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Výstavba dálnice D3 v úseku Ševětín – Borek

Výstavba dálnice D3 v úseku Ševětín – Borek

Publikováno: 18.10.2019
Rubrika: Silniční infrastruktura

Práce na dálnici D3 nabraly na obrátkách. Společnost EUROVIA CS si se stavebními pracemi na hlavní tepně z Prahy do středních a jižních Čech rychle postupuje. Investor a zhotovitel tak společně dělají všechno pro to, aby zprovoznění bezmála 11 kilometrů dlouhého úseku Ševětín – Borek proběhlo do konce letošního roku. Zkrácení prací navzdory komplikacím s chybějícím pozemkem předchází ale ještě hodně práce. Dokončením stavby povede dálnice D3 z Českých Budějovic na hranice Jihočeského a Středočeského kraje.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE

  • Název: Dálnice D3
  • Ševětín – Borek
  • Objednatel: ŘSD ČR
  • Zhotovitel: EUROVIA CS

POPIS STAVBY

Na úseku Ševětín – Borek společnost EUROVIA CS rozšiřuje současnou silnici I/3. Po dokončení těchto prací budou řidiči cestovat po směrově rozdělené čtyřpruhové komunikaci. Na ní vzniká 5 nových mostních objektů, z nichž jeden bude ekodukt, navíc dvě mimoúrovňové a jedna okružní křižovatka. Obyvatelé okolních vesnic bude od hluku projíždějících aut a kamionů chránit téměř 1 800 m protihlukových stěn. Celá stavba tvoří propojení mezi již dostavěným úsekem Bošilec – Ševětín a Borek – Úsilné. Uvedení úseku Ševětín – Borek do provozu bude pro řidiče znamenat především rychlé a pohodlné spojení mezi Táborem a Budějovicemi. Délka dálnice D3 dosáhne s koncem roku přibližně 70 kilometrů.

AKTUÁLNÍ STAV

V prosinci 2018 byl provoz v místě převeden na nově vybudovanou polovinu dálnice D3 a začaly práce na stávající I/3 vyjma chybějícího pozemku.

V červnu 2019 byla přednostně dokončena část úseku v místě sjezdu a nájezdu u Ševětína, díky které bylo možné zprovoznit úsek Bošilec – Ševětín.

V srpnu 2019 bylo možné zahájit práce na chybějícím pozemku, které trvaly dva týdny, a po převedení dopravy v místě, začaly práce na I/3, kde je zapotřebí odstranit stávající komunikaci a na jejím místě vybudovat novou v dálničních parametrech. Všechny zúčastněné strany aktivně pracují na tom, aby bylo možné daný úsek dát k dispozici řidičům do konce roku 2019.

V minulosti společnost EUROVIA CS vybudovala například úsek D3 Borek – Úsilné. Úsek dlouhý 3 160 metrů řidiči využívají od září roku 2017. Rovněž úsek D3 Veselí nad Lužnicí – Bošilec vznikl za přispění EUROVIA CS. Oba uvedené úseky byly zahájeny společně a také společně dokončeny o dva měsíce dříve oproti plánovanému termínu.

Dálnice D3 propojuje Prahu a oblast středních a jižních Čech, kde napojuje Táborsko a Českobudějovicko na dálniční síť a síť rychlostních silnic. Jedním z hlavních přínosů výstavby dálnice D3 bude zkrácení časové náročnosti cestování a zvýšení bezpečnosti provozu. Kromě toho se sníží negativní dopady na obyvatele v oblastech, které jsou aktuálně dotčeny stávající průjezdnou dopravou. Předpokládá se také, že kvalitní a plně fungující infrastruktura v daných regionech podpoří jejich rozvoj. Navržená trasa dálnice D3 je součástí hlavního mezinárodního silničního tahu s označením E55, který vede ze Skandinávie přes naše území až do Řecka. D3 je také součástí sítě TEN-T (Transevropská dopravní síť).

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Mimoúrovňová křižovatka Ševětín, jaro 2019Pohled na trasu od Ševětína směrem na České Budějovice, jaro 2018Část mimoúrovňové křižovatky Ševětín, červen 2019Pohled na stavbu od Českých Budějovic směrem na Ševětín, léto 2018Mimoúrovňová křižovatka Ševětín, pohled směrem na Prahu, červen 2019

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Měření protismykových vlastností povrchů vozovek v ČR a jeho významMěření protismykových vlastností povrchů vozovek v ČR a jeho význam (55x)
Tento článek obsahuje základní informace o měření a hodnocení protismykových vlastností povrchů vozovek pozemních komuni...
Aplikácie vystužených oporných múrov pomocou systému Green Terramesh na niektorých stavbách v ČRAplikácie vystužených oporných múrov pomocou systému Green Terramesh na niektorých stavbách v ČR (52x)
Vystužené horninové konštrukcie sú v posledných rokoch veľmi častou technológiou používanou pri budovaní oporných konštr...
Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (51x)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...

NEJlépe hodnocené související články

Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (5 b.)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...
Skanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad BečvouSkanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou (5 b.)
Dnes odpoledne se řidiči poprvé projedou po nové trase dálnice D1 na Moravě. Stavbu v hodnotě téměř 3 miliardy vybudoval...
Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dníModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní (5 b.)
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Mez...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice