KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2017    EUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnic

EUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnic

Publikováno: 15.9.2017, Aktualizováno: 9.10.2017 10:48
Rubrika: 2017, Zajímavosti

Každodenním působením husté dopravy a vlivem povětrnostních podmínek dochází k ničení a znehodnocování silnic. Aby pozemní komunikace dokázala lépe a efektivněji odolávat dlouhodobému náporu negativních vnějších vlivů, přichází společnost EUROVIA CS s novou speciální technologií GRIPSEAL®, která posilňuje vozovku a je ekonomicky i ekologicky výhodnější. Úplně poprvé se technologie v Česku použila na silnicích II/298 mezi obcemi Doly a Val, II/309 mezi Bačetínem a Kounovem a III/29851 v km 3,332 - 4,392 Domašín – Spáleniště. Na úsecích bylo položeno celkem 21.500 m2 emulzní technologie. 

Pozemní komunikace pod náporem neustávajícího provozu a střídajících se ročních období ztrácejí na svých kvalitách. Udržovat je v dobrém provozním stavu vyžaduje od správců komunikací velké úsilí a investice. Místo často drahých úkonů údržby však nyní mohou dát přednost nové technologii GRIPSEAL®.

„Technologie GRIPSEAL® kombinuje dva řízené a dobře známé postupy, kvalitní povrchový nátěr a ochranný mikrokoberec. Z technického, ekologického a ekonomického hlediska představuje velmi dobré řešení v údržbě komunikací. Dokáže vrátit vozovce vlastnosti, které jsou klíčové pro její dlouhou životnost. Ochrání vozovku před destrukcí vlivem rozmrazovacích prostředků, mrazu a vody a současně výrazně zlepší protismykové vlastnosti,“ uvádí Ing. Michal Sýkora, technický ředitel EUROVIA CS.

Na povrch pozemní komunikace se nejprve nastříká speciální emulzní pojivo, které ochrání vozovku před pronikáním vody a na které je bezprostředně aplikována mozaika z drceného kameniva. Druhým krokem je pokládka emulzního mikrokoberce GRIPFIBRE® za studena, který výrazně zlepší protismykové vlastnosti vozovky.

Celá technologie ve srovnání s jinými běžně využívanými typy údržby představuje levnější variantu, která je vhodná pro všechna dopravní zatížení a má dlouhodobý efekt. Přináší úspory energie a přírodních zdrojů. Probíhá za omezeného provozu, takže umožňuje řidičům nadále po trase projíždět. Díky rychlé aplikaci technologie, která je ve srovnání s běžnou podkládkou tradičních asfaltových směsí časově méně náročná, může být provoz také brzy plně obnoven. Po úpravách vypadá silnice jako nová. Dlouhodobě je již proces GRIPSEAL® kodifikován v Belgii a v poslední době také využíván ve Francii.

Společnost EUROVIA CS se řadí mezi nejvýznamnější stavební firmy v České republice a je jedničkou v oblasti dopravního stavitelství. Při stavbách využívá mnohaleté zkušenosti, vlastní surovinovou základnu a špičkové technologické zázemí. Pravidelně vyvíjí a do praxe zavádí inovativní technologie. Jsou jimi například již zmíněný mikrokoberec GRIPFIBRE®, nebo také aplikování tichého asfaltu VIAPHONE®, nová betonová monolitická svodidla či skořepinové nosníky “OMEGA“.

Základní informace o technologii GRIPSEAL®:

  • Jedná se o aplikaci dvou vrstev prováděných za studena.
    • První vrstva: speciální jednovrstvý emulzní nátěr ve frakci 4/8 nebo 8/11 drceného kameniva;
    • Druhá vrstva: mikrokoberec GRIPFIBRE® s vlákny se zrnitostí 0/5 nebo 0/8, které zajišťují výborné protismykové vlastnosti.
  • Zhotovitelem je Skupina EUROVIA CS.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
EUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnicEUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnicEUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnic

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (120x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (115x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice