KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Silná surovinová základna je velkou výhodou

Silná surovinová základna je velkou výhodou

Publikováno: 30.8.2016
Rubrika: Zajímavosti

Pro všechny stavební zakázky je nedílnou součástí přístup k surovinám konkrétně k živičným směsím, kamenivu, emulzím atp. Silná surovinová základna je tedy velkou předností. Stavební Skupina EUROVIA CS takovou základnou disponuje. Již několik let má ve svém portfoliu specializovanou oblast s názvem Obalovny a lomy. Disponuje tak 31 lomy, 28 obalovnami a 3 pískovnami na území celé České i Slovenské republiky.

Za poslední období výrazně stoupla poptávka po kvalitním drceném kamenivu, které se využívá nejen pro silniční ale i železniční výstavbu. Poptávka vzrostla také po živičných směsích. „V loňském roce jsme zaznamenali mimořádný nárůst poptávky, a to vzhledem k rozsáhlým opravám komunikací II. a III. tříd ve všech regionech České republiky a Slovenska,“ sdělil Martin Pekáček, ředitel oblasti Obalovny a lomy EUROVIA CS.

Jen v loňském roce vyrobily EUROVIA Kamenolomy, a. s. a EUROVIA – Kameňolomy s. r. o. 8,837 milionu tun kameniva, což představuje významný nárůst oproti roku 2014 o 9 %.

Ruku v ruce s výrobou kameniva a živičných směsí jdou také moderní technologie. Silniční i železniční doprava se stále vyvíjí, stejně tak nároky na ni, proto i používané materiály se testují a rozvíjejí. V případě kameniva probíhá přísné měření, zda odpovídá požadované kvalitě.

RECYKLACE KAMENIVA
EUROVIA Kamenolomy, se dále rozvíjí i v oblasti recyklace kameniva. V roce 2015 jsme recyklovali 30 000 tun a letos připravujeme otvírku recyklačního a distribučního centra ve Středoklukách. V této oblasti vidíme vysoký potenciál, a proto se do ní hodláme i nadále rozvíjet.

NEJMODERNĚJŠÍ TECHNOLOGIE
Odborníci stále testují a vyvíjejí moderní a kvalitnější živičné směsi. Před několika lety EUROVIA CS představila speciální směs VIAPHONE®, která dokáže při správné údržbě snížit valivý hluk od kol vozidel až o 4 dB. „Tzv. tichý asfalt se velmi dobře hodí do zastavěných oblastí, kde žijí lidé i na velké komunikace například na příjezdy do měst,“ vysvětluje Michal Sýkora, technický ředitel EUROVIA CS.

EUROVIA CS produkuje kupříkladu také skupinu asfaltů Polybitume®, jež se používají v technologiích asfaltových směsí obalovaných za horka i za tepla. Použití polymerů snižuje tepelnou citlivost asfaltů, zvyšuje soudržnost směsi a zvyšují odolnost vůči mechanické mu namáhání. Příkladem takového moderního asfaltu je například Polybitume® EX (druh PMB 40/100-75 dle ČSN EN 14023) – vysoce modifikované pojivo vyrobené ze silničního asfaltu s elastomerovým polymerem a chemicky zesíťované. Tento typ pojiva má vysokou kohezi, zejména za vyšších provozních teplot, vysokou schopnost protažení i při nízkých teplotách, dobrou odolnost proti trvalým deformacím, vysokou přilnavost a velmi dobrou skladovatelnost (nedochází k oddělování polymeru).

Skupina EUROVIA CS stále testuje a snaží se vyvíjet nové moderní technologie pro delší životnost vozovek. K tomu využívá rovněž know-how a zázemí mateřské společnosti celosvětového koncernu VINCI.

NOVÁ OBALOVNA ŽIVIČNÝCH SMĚSÍ NA SLOVENSKU
Nejnovější investicí na Slovensku je v červnu otevřená obalovna v Horním Hričově u Žiliny. Srdcem obalovny je nová technologická linka výrobce ASKOM s hodinovým výkonem 120 tun obalované směsi. Výrobu řídí automatizovaný systém. Celá výrobna splňuje přísné ekologické normy a nezatěžuje životní prostředí. Výrobní linka je mimo jiné vybavena zařízením na recyklaci starých asfaltových komunikací. Hlavní náplní této obalovací stanice, budou dodávky materiálu na výstavbu a opravy dálnic, rychlostních silnic a silnic ve třech regionech Slovenska.

Large Raw Material Resources Are a Great Advantage
Access to raw materials like resin mixtures, stone aggregates, emulsions, etc. is an inseparable part of all construction commissions. Large raw material resources are therefore a considerable advantage and construction group EUROVIA CS boasts it. For several years it has had a specialised section titled Tarmacadam Plants and Quarries in its portfolio. It disposes of 31 quarries, 28 tarmacadam plants and 3 sand pits all over Czech and Slovak Republic.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Kamenolom Jakubčovice nad OdrouKamenolom Jakubčovice nad OdrouKamenolom Jakubčovice nad OdrouObalovna VydumanecEmulzní a modifikační stanice KolínObalovna BeladiceObalovna Beladice, zásobníky kameniva

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (143x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (110x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (88x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice