KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Úsek mezi Borkem a Úsilným zprovozněn s předstihem

Úsek mezi Borkem a Úsilným zprovozněn s předstihem

Publikováno: 24.10.2017
Rubrika: Silniční infrastruktura

Na Českobudějovicku se koncem září zprovoznil první úsek dálnice D3. Trasu mezi Borkem a Úsilným předají stavbaři do provozu o dva měsíce dříve, než bylo v plánu. Přestože se jedná o úsek v délce jen něco málo přes tři kilometry, významně uleví obyvatelům a obcím okolo stávajících komunikací nižších tříd. Odlehčení a uvolnění dopravy pocítí především řidiči v jihočeské metropoli, protože při jízdě z Třeboně, budou moci využít tento úsek a pojedou na Prahu po D3, aniž by museli projíždět městem. Auta jedoucí od Prahy najedou na dálnici u Borku.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Název: D3 0309/III Borek – Úsilné
  • Objednatel: ŘSD ČR
  • Zhotovitel: sdružení EUROVIA – STRABAG – BOREK – ÚSILNÉ (EUROVIA CS, STRABAG)
  • Projektant: RDS Pudis
  • Doba realizace: 04/2015 – 09/2017
  • Cena: 717,5 mil. CZK

Stavba D3 0309/III Borek – Úsilné odstartovala v dubnu 2015, současně s dalším úsekem Veselí nad Lužnicí – Bošilec. Začátek stavby byl v km 128,100, kde navázala na stávající silnici I/3 Ševětín – Borek. Konec úseku stavby byl v km 131,250, tedy v místě za mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí I/34. Nový úsek je dlouhý 3 160 metrů.

TRASA ÚSEKU

Úsek dálnice D3 prochází zalesněným územím východně od obce Borek, přemosťuje údolí s vodotečí Kyselá voda a dále vede lesním porostem a ornou půdou. Navrhovaná dálnice dále přemosťuje vodoteč Stoka a mimoúrovňově kříží silnici I/34 směřující z Českých Budějovic do Jindřichova Hradce. V rámci výstavby MÚK Úsilné byla provedena úprava I/34 (úprava přídatných jízdních pruhů). Průchodem lesními ani zemědělskými pozemky se charakter území nezměnil, trasou dálnice však došlo k jeho rozdělení. Na obě strany dálnice byl zajištěn přístup buď po stávajících místních či účelových komunikacích, případě po jejich upravených částech. „MÚK Úsilné byla navržena jako křižovatka trojlístková s jedním přidruženým průletovým pásem, v rámci stavby došlo k její přestavbě na tvar prstencové MÚK o třech úrovních,“ říká Václav Nedorost, hlavní stavbyvedoucí EUROVIA CS. Navržené mostní objekty byly do trasy umístěny s ohledem na konfiguraci terénu. Most přes Kyselou vodu byl z důvodu vhodnějšího ekologického, estetického i technického řešení navržen s délkou přemostění 192,30 metrů. Ostatní mosty byly navrženy tak, aby přemostění bylo provedeno ekonomicky a technicky optimálně s maximálním důrazem na estetická začlenění konstrukce do krajiny.

VÝZNAM STAVBY

Úsek Borek – Úsilné je součástí prodloužení D3 k rakouským hranicím. Dálnice D3 propojuje hlavní město a oblast středních a jižních Čech, kde napojuje Táborsko a Českobudějovicko na dálniční síť a síť rychlostních silnic. Výstavbou dálnice D3 dojde ke zvýšení bezpečnost provozu, sníží se negativní dopady na obyvatele v oblastech dotčených stávající průjezdnou dopravou. Dalším přínosem dálnice bude zkrácení časové náročnosti cestování. Kvalitní a fungující dopravní infrastruktura, dominantně zde představována právě dálnicí D3, bude moci podpořit rozvoj regionů, kterými bude vedena. Navržená trasa dálnice D3 je součástí hlavního mezinárodního silničního tahu s označením E55, který vede ze Skandinávie přes naše území až do Řecka. D3 je také součástí sítě TEN-T (Transevropská dopravní síť).

DALŠÍ ÚSEKY DÁLNICE VE VÝSTAVBĚ

Skupina EUROVIA působí v tuto chvíli hned na několika stavbách dálnice D3. Letos v březnu na úsek mezi Borkem a Úsilným navázala stavbou na trase Ševětín – Borek (D3 0309/II). Ta se napojila na již probíhající stavbu Bošilec – Ševětín (D3 0309/I). Skupina EUROVIA CS působí také na již zmiňovaném rozestavěném úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec (308C).

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Jen tři kilometry nové dálnice, která ale výrazně uleví okolním obcímTrasa D3 je součástí mezinárodního tahu E55Foto z průběhu výstavbyFoto z průběhu výstavbyNový most přes stávající I/34

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Měření protismykových vlastností povrchů vozovek v ČR a jeho významMěření protismykových vlastností povrchů vozovek v ČR a jeho význam (55x)
Tento článek obsahuje základní informace o měření a hodnocení protismykových vlastností povrchů vozovek pozemních komuni...
Aplikácie vystužených oporných múrov pomocou systému Green Terramesh na niektorých stavbách v ČRAplikácie vystužených oporných múrov pomocou systému Green Terramesh na niektorých stavbách v ČR (52x)
Vystužené horninové konštrukcie sú v posledných rokoch veľmi častou technológiou používanou pri budovaní oporných konštr...
Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (51x)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...

NEJlépe hodnocené související články

Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (5 b.)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...
Skanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad BečvouSkanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou (5 b.)
Dnes odpoledne se řidiči poprvé projedou po nové trase dálnice D1 na Moravě. Stavbu v hodnotě téměř 3 miliardy vybudoval...
Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dníModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní (5 b.)
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Mez...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice