KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    V úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav se po železnici cestuje pohodlněji

V úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav se po železnici cestuje pohodlněji

Publikováno: 25.1.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Dokončená modernizace úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav je dalším příspěvkem k vylepšení tranzitního železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Kromě zkrácení jízdních dob cesta přináší cestujícím pohodlnější a bezpečnější dopravu a zároveň komfortní zázemí zrekonstruovaného kolejiště vlakového nádraží v Soběslavi – bezbariérový přístup na nově vybudovaná nástupiště. Hlavním dodavatelem byla společnost EUROVIA CS a GJW Praha.

Přestavba 6,4 km dlouhého úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice – Praha – Benešov – Tábor – Veselí nad Lužnicí – České Budějovice – Horní Dvořiště státní hranice. Výsledkem intenzivních stavebních prací, které na zmíněném úseku probíhaly pod vedením EUROVIA CS, je celkové zvýšení kapacity tratě a zásadní zvýšení traťové rychlosti. Příznivé směrové poměry nyní umožní jízdu vlaků rychlostí až 160 km/h.

Součástí modernizace železniční trati byla také rekonstrukce zabezpečovacího zařízení. V úseku bylo zrušeno pět železničních přejezdů. Dva z nich nahradilo mimoúrovňové křížení. Zachován byl jediný u zastávky Řípec-Dráchov. K jeho odstranění dojde až po výstavbě silničního nadjezdu, jehož realizace je součástí další etapy. Přejezd nahradí úrovňový přechod pro chodce. Ten bude zabezpečen světelnou signalizací se závorami a poslouží také jako bezbariérový přístup na již vybudovaná
nová nástupiště. Kvůli zvětšení poloměru směrového oblouku se tato zastávka přesunula v rámci rekonstrukce o několik metrů. Složitou modernizací prošlo také sdělovací zařízení, dispečerská řídicí technika a trakční vedení.

Občané Soběslavi se díky přestavbě dočkali výrazné modernizace svého nádraží. Stavbaři pro ně vybudovali jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště u výpravní budovy, dále podchod se schodišti a výtahy, vznikla zde nová technologická budova a nákladiště u manipulačních kolejí. Ve stanici pak jsou vybudovány celkem čtyři dopravní koleje s užitečnými délkami přes 650 metrů.

V rámci stavby proběhla rovněž rekonstrukce trakční transformovny ve Veselí nad Lužnicí umožňující napájení trakčního vedení jednotlivých traťových kolejí směrem na Tábor, na České Budějovice i na Jindřichův Hradec, kdy došlo k celkové obnově již dosluhujícího zařízení.

Investorem této stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Modernizace je finančně podpořena Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, kdy příspěvek EU bude činit až 773 784 686 Kč. Celkové náklady stavby s názvem Modernizace trati Veselí n. L. – Tábor – II. část, úsek Veselí n. L. – Doubí u Tábora 1. etapa: Veselí n. L. – Soběslav činí více jak 1, 253 mld. korun.

Z rozestavěných úseků na jihočeské větvi IV. koridoru zbývá dokončit tři rozestavěné akce, a to mezi Sudoměřicemi u Tábora a Táborem, Veselím nad Lužnicí a Horusicemi a Horusicemi a Ševětínem.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:

  • Investor stavby: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Generální projektant: METROPROJEKT Praha a. s.
  • Zhotovitel: „SDRUŽENÍ VESELÍ N. L. – SOBĚSLAV; EUROVIA, GJW“, EUROVIA CS, a. s. (vedoucí účastník sdružení), GJW Praha, spol. s r. o. (účastník sdružení)
  • Doba výstavby: 2/2014 – 8/2015
  • Cena: 1,253 mld. Kč

TECHNICKÉ ÚDAJE:

  • Délka modernizovaného úseku: 6,369 km
  • Zřízení nové koleje UIC 60: 12,225 km
  • Zřízení užité koleje S 49: 1,900 km
  • Zřízení výhybek UIC 60: 6 ks
  • Zřízení výhybek S 49: 4 ks
  • Úprava stávajících výhybek: 1 ks
  • Nové železniční mosty: 3 ks
  • Nové železniční propustky: 8 ks

“Veselí nad Lužnicí” Section – Train Travelling in Soběslav Is more Confortable
The completion of modernization of the section Veselí nad Lužnicí – Soběslav contributes to the renovation of the transit railway corridor from Prague to České Budejovice. In addition to the reduced travel time, the route brings to the travellers more comfortable and safer transport and comfortable ground of renovated rail track at the train station in Soběslav – the barrierfree entrance to a new built platform. The companies EUROVIA CS and GJW Praha were the major contractors.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Železniční stanice SoběslavTrať mezi Veselím n./L. a SoběslavíŽelezniční stanice Soběslav

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (104x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (73x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (65x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice