5/2016 - listopad
Editorial
Brutální Ejpovice
Předně se nám narodila dcera. A teď k méně důležitým věcem, které nás „jen“ živí. V poslední době vstoupili do českého železničního stavitelství noví – i když v Evropě dávno etablovaní – hráči. I proto Vám představujeme první stavbu z dílny Swietelsky Rail z Bakova nad Jizerou do Mladé Boleslavi a poměrně unikátní technologickou helmu Oscar 2.0, na kterou jsou právem hrdí ve skupině Colas Rail.
Rád bych Vám rovněž doporučil sérii článků z okolí Plzně, kde se poslední léta dějí velké věci. Novou tvář dostává celý plzeňský uzel a neocenitelné (i když často brutální) zkušenosti získává divize 5 Metrostavu na tunelech Ejpovice. Že zde není geologie ideální, se vědělo dopředu. Ale že se na pár metrech geologické podmínky úplně mění, to nečekal nikdo. Rozhovor s vedoucím projektu Tomášem Kohoutem Vás o tom přesvědčí. Pohříchu jsou Ejpovice jednou z mála tunelových staveb v Česku, které aktuálně jedou.
A i ostatní rozhovory v aktuálním čísle stojí za pozornost. Především nebývale otevřený rozhovor s dlouholetým vládcem Subterry Ondřejem Fuchsem na úvod čísla, který ví o bídě v tunelařině své. I proto musel firmu významně rozkročit do zahraničí. Neméně otevřené (a velmi realistické) interview s Davidem Krásou z Metroprojektu, proč se už dávno nestaví trasa D pražského metra, a zajímaly nás i názory Františka Fryše ze skupiny Swietelsky, který přebírá žezlo po dlouholetém monumentu českého stavebnictví Petrovi Čížkovi.
Děkujeme všem za přízeň v letošním roce a za celou redakci přejeme příjemný zbytek roku.
Petr Svoboda,
šéfredaktor
Obsah
Rozhovor
Železniční infrastruktura
- Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň
- „Některé části nadloží na tunelech v Ejpovicích nechápali ani geologové,“
- Projekt „Uzel Plzeň, 1. stavba – přestavba pražského zhlaví“ míří do finále
- Revitalizace trati Bludov – Jeseník skončila
- IV. tranzitní železniční koridor: Modernizace traťového úseku Tábor – Sudoměřice u Tábora
- Příprava Elektrizace trati č. 290 Olomouc – Šumperk
- Nový 5kolejný přejezd BODAN v Českých Budějovicích
- Colas Rail používá moderní multifunkční pracovní přilbu Oscar 2.0
- „Příprava trasy „D“ pražského metra mohla být mnohem dále,“
- Železniční trať Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou
- Revitalizace trati Trutnov – Teplice nad Metují
- Traťové tunely metra a stanice Espoonlahti, Finsko
- Dvoucestné rypadlo Liebherr A 922 Rail Litronic – špička ve svém oboru
- Třetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín
- mmcité plus mění tvář nádraží v Česku i ve světě
- Příbramský ZAT dodává na železniční systémy inovativní kompaktní stanice s prvky průmyslu 4.0
- Rekonstrukce mostu v km 80,930 trati Hohenau (ÖBB) – Přerov
- Dálkové ovládání Posázavského Pacifiku
- Modernizace trati Běchovice – Úvaly
Bezpečnost na stavbách
Zajímavosti z oboru
- „Každý optimistický signál je cenný, ale dopravní stavitelství potřebuje hlavně stabilitu,“
- Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy
- Projektování silnic a cest v programu Atlas DMT
- Financování veřejné infrastruktury formou PPP v Holandsku
- Analýza mikrostruktury dopravního proudu s využitím standardních empirických dat
- ArcelorMittal Ostrava: Nový produkt s využitím v automobilovém průmyslu
- Řidičům na cestách pomůže AUTOPILOT; ČSOB Leasing ho nabízí jako první na trhu
- Demolice mostů a nadjezdů – rychle, bezpečně a s minimálním omezením dopravy
- Výhody bitumenových stěrek při izolaci staveb
- EL-INSTA ENERGO: LED svítidla pro všechny druhy komunikací
- Full Scale testování konstrukcí či prvků dopravních staveb
- První sníh pardubické silničáře nepřekvapil
- Legislativní výzvy v dopravě pro rok 2017
- Železniční průmysl celosvětově narůstá, přispívají k tomu trendy urbanizace a digitalizace
- Traťový úsek Beroun – Plzeň – Cheb pokrývá signál GSM-R
Předplatné
Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na http://predplatne.konstrukce-media.cz/, nebo kontaktujte slečnu Moniku Odstrčilovou – T +420 597 317 578, M +420 733 530 695, odstrcilova@konstrukce-media.cz.