KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Dálkové ovládání Posázavského Pacifiku

Dálkové ovládání Posázavského Pacifiku

Publikováno: 16.12.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení trati č. 210 Praha Braník – Vrané nad Vltavou – Čerčany. Tato část trati zahrnuje železniční stanice (Žst.) Praha Braník, Modřany a Zbraslav, Vrané nad Vltavou, Davle, Jílové, Týnec nad Sázavou a odbočku Skochovice s Žst. Měchenice ve směru na Dobříš.

Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení byla rozdělena do tří etap. V roce 2008 byla provedena výstavba reléového stavědla v žst. Praha Zbraslav a dálkové ovládání stávajícího stavědla v Modřanech z dopravní kanceláře Žst. Praha Braník. Současně byla odbočka Skochovice vybavena světelnými návěstidly a přejezdovým zabezpečovacím zařízením (PZS). V roce 2012 pak bylo v rámci stavby „DOZ Praha Braník – Čerčany, 1. část“ vybudováno i reléové stavědlo a PZS v Žst. Vrané nad Vltavou a dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení odbočky Skochovice z dopravní kanceláře Žst. Vrané nad Vltavou. Třetí etapou byla v roce 2015/16 stavba „Revitalizace trati Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany“ obsahující mimo jiné výstavbu reléových stavědel v Žst. Praha Braník, Měchenice, Davle, Skochovice a Týnec nad Sázavou, 25 PZS a dálkové ovládání těchto zabezpečovacích zařízení z Jednotného obslužného pracoviště (JOP) umístěného na stanovišti dispečera v Žst. Vrané nad Vltavou.

Obsahem technologické části stavby byla samozřejmě i zařízení nezbytná pro dálkově ovládané trati jako elektronická dopravní dokumentace, sdělovací zařízení, rozhlasové zařízení pro informování cestujících, traťový radiový systém TRS, elektrický ohřev výměn a dálková diagnostika technologických systémů.

Základní část zabezpečovacího zařízení tvoří reléová stavědla typu RZZ-DRS, která vznikla doplněním původního systému staničního zabezpečovacího zařízení AŽD 71 o funkce požadované současnou legislativou a požadavky počítačového ovládání. Stavědla jsou pak doplněna traťovým zabezpečovacím zařízením typu AH-DTS, plně integrovaným do stavědel a do stavění vlakových cest z JOP ve Vraném nad Vltavou. Všechny tyto systémy byly vyvinuty a instalovány společností AK signal Brno a. s.

V celém úseku trati bylo instalováno 25 přejezdových zabezpečovacích zařízení typu PZZ-RE, výrobce AŽD Praha s. r. o. Indikace a ovládání těchto zařízení je rovněž integrováno do JOP. Pohotovostní stav PZS je jedna z podmínek rozsvícení povolujícího návěstního znaku návěstidla dovolující jízdu vlaku na příslušný přejezd.

Sdělovací a informační zařízení, traťový radiový systém TRS, prvky technologické datové sítě a kamerový systém byly instalovány společnostmi AŽD Praha s. r. o. a DCom, spol. s r. o. Všechny tyto systémy snesou srovnání s těmi používanými na hlavních železničních koridorech. 

Elektrický ohřev výměn, osvětlení nástupišť a prostorů pro cestující, a jejich dálkový dohled a řízení provedla společnost AK signal Brno a. s. společně s JICOM, spol. s r. o. Dálková diagnostika těchto systémů je datově přenášena na integrační server společnosti Intesys Brno s. r. o. instalovaný v Praze.

Na stavbu Revitalizace Posázavského Pacifiku částečně navazovala stavba „Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech v úseku Vrané nad Vltavou (mimo) – Dobříš“, která z technologického pohledu obsahovala instalaci obdobného zabezpečovacího zařízení, a to reléového stavědla v Mníšku pod Brdy ovládaného z JOP a instalaci 22 PZS typu PZZ-RE a PZS-K indikovaných rovněž na JOP v Mníšku pod Brdy a Dobříši. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Jednotné obslužné pracoviště zabezpečovacího zařízení Posázavského Pacifiku ve Vraném nad VltavouTechnologie reléového stavědla RZZ-DRSŽelezniční stanice Davle

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (72x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (51x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (41x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice