KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Nový 5kolejný přejezd BODAN v Českých Budějovicích

Nový 5kolejný přejezd BODAN v Českých Budějovicích

Publikováno: 19.1.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

V tomto roce pomohla naše společnost INFRAM a. s. zrealizovat rekonstrukci 5kolejného přejezdu v Českých Budějovicích v ulici Novohradská. Přejezdová konstrukce se nachází v km 117,9 na trati České Budějovice – Horní Dvořiště. Skládá se celkem z pěti kolejí, z nich dvě jsou ve výhybce. Tento přejezd byl již dlouhou dobu v nevyhovujícím stavu a řidičům způsoboval velké problémy při jeho přejezdu. Kvůli chybějícím obrubníkům a chodníku ve stejné výšce jako je vozovka, někteří řidiči volili jízdu po chodníku, což představovalo ohrožování chodců. Z tohoto důvodu jsme nabídli speciálně probarvené přejezdové desky v místě chodníků. Tím došlo k jednoznačnému rozlišení přejezdu na část pro automobily a chodce. Došlo tak ke zlepšení bezpečnosti chodců na tomto přejezdu.

Další specialitou tohoto přejezdu je to, že se zde nachází výhybka. Do této části přejezdu se musely navrhnout a nechat vyrobit speciální atypické desky.

Společnost INFRAM a. s. zajišťovala u tohoto přejezdu jak přípravu, tak zaměření a následnou projektovou dokumentaci i samotnou dodávku materiálu a stavební dozor za výrobce přejezdové konstrukce. Výsledek naší práce si lze prohlédnout na přiložených fotografiích. Přejezdová konstrukce BODAN je vyráběna v rakouském Ohlsdorfu firmou GMUNDER FERIGTEILE Ges. m. b. H. & Co. KG od roku 1972.

Přejezdová konstrukce BODAN odvádí zatížení od silniční dopravy bezrámovými polymerbetonovými deskami přes pryžové profily uložené na patě kolejnic do konstrukce železničního svršku a následně do štěrkového lože. Silniční doprava tím pádem působí na železniční svršek stejným způsobem jako doprava železniční. Systém železničních přejezdů BODAN se používá ve více jak 20 zemích světa na 4 kontinentech.

Vlastnosti materiálu

  • voděodolný
  • odolný proti mrazu a rozmrazovacím prostředkům
  • odolný proti soli a olejům
  • odolný vůči chemickým látkám
  • vysoká pevnost v tlaku
  • vysoká pevnost v tahu při ohybu
  • vysoká protiskluznost díky drsnému povrchu
  • výztuž s antikorozní ochranou

Vlastnosti konstrukce

  • pružné uložení na patě kolejnice díky pryžovým profilům
  • vysoký elektrický odpor izolované koleje
  • odvětrávání železničního tělesa díky „mostní“ konstrukci přejezdu
  • jeden druh panelů pro všechny typy kolejnic
  • vysoká pevnost při velkém zatížení nákladní dopravou, vysoká kvalita při pojezdu kolejovou dopravou

Ekonomické výhody

  • možnost výměny jednotlivých desek
  • nízké náklady při běžné údržbě
  • jednoduchá údržba drobného kolejiva a upevňovadel
  • dlouhá životnost systému BODAN díky polymerbetonu
  • zhodnocení nákladů po dobu životnosti výrobku (LCC – life cycle costs)
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Celkový pohled na přejezdovou konstrukci BODAN v Českých Budějovicích v ulici NovohradskáPřejezdová konstrukce BODAN ve výhybcePřejezdová konstrukce BODAN ve výhybce

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (90x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Železniční spojení Praha – Letiště – KladnoŽelezniční spojení Praha – Letiště – Kladno (59x)
Při pohledu na současnou železniční síť v okolí Prahy je zřejmá disproporce mezi severozápadním sektorem a zbývajícím úz...
Revitalizace trati Louny – LovosiceRevitalizace trati Louny – Lovosice (57x)
Poslední květnový den začala rozsáhlá rekonstrukce přibližně 34 kilometrů dlouhé jednokolejné trati. Skončit má na konci...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice