KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Colas Rail používá moderní multifunkční pracovní přilbu Oscar 2.0

Colas Rail používá moderní multifunkční pracovní přilbu Oscar 2.0

Publikováno: 9.12.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura, Zajímavosti

V roce 2011 vytvořil Colas Rail pro oblíbenou výroční soutěž Innovation Competition přilbu vybavenou systémem, který dokáže zachytit střídavý proud nadzemního vedení. Laboratoř Bouygues e-lab zároveň objevila možnost komunikační přilby vyráběné v Koreji. Generální ředitel Patrick Guénolé si uvědomil výzvy, jimž bude čelit železniční firma v budoucnosti, a i proto se mu zalíbila myšlenka zakomponování praktických funkcí do pracovních přileb. A protože projekt naplnil jeho představy o zvyšování bezpečnosti a pohodlí pracovníků, uvedl ho na trh.

INOVATIVNÍ PRVKY A VÝHODY PŘILBY

Oscar 2.0 není jen přilba. Různé funkce dodávají tomuto výrobku úplně nový rozměr. Klíčové inovativní prvky spočívají v integraci několika nových funkcí do jednoho celku, který budou moci využívat pracovníci na stavbě.

HLAVNÍ INTEGROVANÉ FUNKCE

  1. Varovný signál upozorňuje na střídavý proud
    Přilba nositeli vysílá signál, když se přiblíží k nadzemnímu vedení střídavého proudu.
  2. Komunikační funkce
    Díky této funkci mohou členové týmu navzájem komunikovat až do vzdálenosti 250 metrů, a to v následujících režimech:
    • FULL DUPLEX MODE (OBOUSMĚRNÝ REŽIM)
    • Walkie-talkie MODE (vysílačkový REŽIM)
    • Listening MODE (naslouchací REŽIM)
  3. Osvětlení a funkce zvyšování viditelnosti
    Přilba je vybavena jednoduchým, pohodlným a praktickým systémem osvětlení ve třech režimech:
    • neoslnivé vícesměrové osvětlení okolí (pracovníci mohou mezi sebou komunikovat bez toho, aby se oslepovali)
    • směrové osvětlení na krátké vzdálenosti (nositelům osvětluje místo, kde právě pracují)
    • vysoce výkonné směrové osvětlení pro bezpečný pohyb na staveništi

Celkovou funkčnost doplňuje reflexní proužek po obvodu přilby. Díky přilbě Oscar 2.0 budete lépe vidět a zlepší se i vaše viditelnost.

VÝROBA PŘILBY

Zařízení a elektroniku přilby smontovala společnost Adeunis RF v Crolles (Isčre) nedaleko Grenoble. Přilby byly následně vylisovány a smontovány v obci Arbent v departmentu Ain v srdci francouzského „plastového“ údolí.

VYHLÍDKY NA DALŠÍ VÝVOJ

V současnosti probíhá výzkum dalších funkcí jako např. bezpečnosti, komfortnosti či dostupnosti. O koncept společnosti Colas Rail a dosažené výsledky už projevily zájem i další společnosti, jmenovitě SNCF.

PLÁNOVANÉ UPLATNĚNÍ

Přilba Oscar 2.0 úspěšně prošla všemi povinnými testy a získala certifikaci ES. Může se tedy používat výhradně na našich staveništích.

FÁZE PROJEKTU

Od roku 2012

  • Shromažďování nápadů a myšlenek
  • Konkretizace
  • Fáze navrhování, zatím bez mladých projektantů Alex Kournwsky a Axel Delbrayere

Leden 2013

  • Předložení projektu na posouzení managementu

Prosinec 2013

  • Výběr francouzských dodavatelů plastových technologií a elektroniky (společnosti Vapé Rail a Adeunis RF) 23. 9. 2014
  • Začátek certifikace přilby

Rok 2014 do února 2015

  • Industrializace a schvalování

2015

  • První čtvrtek: Prvních 50 vyrobených přileb je k dispozici.
  • Během roku 2015: Používá se už 1 000 přileb.

ÚČASTNÍCI PROJEKTU

Colas Rail
Technický ředitel Jacques Malod Panisset a jeho zástupce Vincent Viallet se postarali o celkovou koordinaci procesu odevzdání projektu společnosti Colas Railand.

Laboratoř e-lab
Výzkumná laboratoř Bouygues e-lab se specializuje na vyvíjení nových technologií v rámci všech kategorií spadajících pod skupinu. Laboratoř též zabezpečuje industrializaci projektů. Jeho úloha v rámci tohoto projektu spočívala v poskytování poradenství a projektového managementu.

Projektanti
Projektový tým oslovil dva mladé projektanty, Alexandra Alexa Kournwskeho a Axela Delbrayera. Vytvořili stylovou „neo-retro“ přilbu inspirovanou baseballovými přilbami, kterou modernizovali a zakomponovali do ní praktické funkce.

Zhotovitelé
Colas Rail je významná společnost v železničním sektoru, jíž mimo jiné záleží na propagaci francouzské ekonomiky prostřednictvím prosazování francouzského průmyslu a know-how. Vybrány byly dvě společnosti, které přesvědčily svými zručnostmi a kvalitou práce v daných odvětvích:

Společnost Adeunis RF
Adeunis RF je francouzská průmyslová společnost, která se specializuje na výrobu komunikačních zařízení a vývoj bezdrátových řešení, která je možné využívat okamžitě. Společnost Adenius RF už víc než 20 let poskytuje svým klientům produkty, které využívají ty nejmodernější technologie a přinášejí inovativní řešení. Úlohou společnosti Adenius RF bylo vyvinout komunikační a elektronické systémy přilby.

Společnost Vapé Rail International
Společnost Vapé Rail se základnou v Ronských Alpách se už víc než 30 let specializuje na prostředí tratě. V odvětví železniční přepravy je společnost známá svými vysoce kvalitními výrobky, např. plastovým systémem na upevnění kolejnic, který je i nadále významným výrobkem s obrovským potenciálem. Od roku 2013 se společnost Vapé Rail zaměřuje na rozvoj prostřednictvím inovací a služeb. V rámci tohoto projektu vytvořila plastové technologie a doplňky přilby.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.colasrail.com


Fotogalerie
Colas Rail používá moderní multifunkční pracovní přilbu Oscar 2.0Colas Rail používá moderní multifunkční pracovní přilbu Oscar 2.0Reflexní proužek po obvodu přilbyReflexní proužek po obvodu přilby

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (120x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (115x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice