KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tištěná čísla    5/2014 - listopad

5/2014 - listopad

Editorial

K čemu je věda

Připravili jsme pro vás číslo plné železničních staveb. Rekonstruují se významné železniční uzly, v plném proudu běží práce na koridorech a do železnice jako celku sype stát i díky evropským dotacím desítky miliard korun. A podle generálního ředitele SŽDC Pavla Surého bude pro stavaře ještě lépe. „Po zkušenostech z minulosti neponecháváme nic náhodě. Dnes už mi na stole leží řada perfektně připravených projektů na OPD 2, které stačí jen podat. Jsme daleko lépe připraveni,“ je přesvědčený Surý na prahu nového operačního programu. I proto jsme se rozhodli zmapovat nejen stavby, které už běží, ale i přípravu dlouho diskutovaných vysokorychlostních tratí.

Jestliže silničáři musí čekat, až se konečně ve velkém rozjede příprava nových komunikací, železnice může mít na mnoho let vystaráno. Pokud SŽDC zvládne rozjezd nových staveb personálně, stavební sektor se dokáže „domluvit“ na rozumných cenách s normální marží a cestující přežijí rychle se množící výluky na tratích. Česká republika se dočkala (dalšího) nového ministra dopravy. Silnice železnice vycházejí pětkrát ročně a jeden ministr má tak životnost necelé dvě a půl vydání. V redakci jsme velmi zvědaví, zda nový vládce nad dopravou Dan Ťok přežije Silnice železnice č. 3/2015. Stal by se nejdéle sloužícím ministrem od dob stavaři milovaného Víta Bárty.

Český akademický svět má u veřejnosti pověst odtažitého a od reality odtrženého souboru badatelů, jejichž přínos do praxe se rovná – až na mediálně vděčné výjimky – nule. Lidé často nerozumí složitému jazyku výzkumníků, natož aby si dokázali představit aplikaci zdánlivě zbytečného bádání v běžném životě. Přitom zrovna výstavba dopravní infrastruktury je dobrým příkladem, jak se dá efektivně propojit věda s byznysem.

Na ČVUT v Praze založili na začátku roku 2013 Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI) a v aktuálním čísle publikujeme první sérii výsledků, které vzešly ze spolupráce předních výzkumných ústavů a sedmnácti stavebních firem.

Přeji Vám klidný zbytek roku,

Petr Svoboda,
šéfredaktor

Obsah

Rozhovor

Přestavba železničních uzlů

Železniční infrastruktura

Zajímavosti z oboru

Předplatné

Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na http://predplatne.konstrukce-media.cz/, nebo kontaktujte slečnu Moniku Dvorščákovou – T +420 597 317 578, M +420 733 530 695, dvorscakova@konstrukce-media.cz.

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice