KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí

Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí

Publikováno: 15.1.2015
Rubrika: Železniční infrastruktura

Stanice Ústí nad Orlicí již přestala vyhovovat požadavkům moderní železnice. Rychlost průjezdových souprav byla 70 km/h, na navazující trati do České Třebové, která již prošla modernizací, soupravy mohou jezdit až 160 km/h. Díky modernizaci uzlu v Ústí nad Orlicí bude cestování od zimy 2014 pohodlnější. Podobné úpravy se následně plánují na úseku Ústí nad Orlicí – Choceň.

PRŮBĚH MODERNIZACE
V rámci modernizace byla stanice upravena tak, aby soupravy mohly projíždět stanicí vyšší rychlostí, modernizováno bylo sdělovací a zabezpečovací zařízení. Z počtu 35 nových výhybek bylo 30 z nich vybaveno elektrickým ohřevem. Cestující budou využívat nová ostrovní nástupiště se čtyřmi nástupními hranami v celkové délce 1350 metrů. V železniční stanici vzniká podchod pro bezpečný přístup cestujících na nástupiště, a pro handicapované osoby a kočárky zde budou v provozu dva výtahy. Ve směru na Českou Třebovou byl zrušen železniční přejezd, a to na komunikaci do Kerhartic. Pěší a cyklisté budou moci využívat nový podchod a řidiči pak budou moci využívat novou silniční estakádu, která přemostí Tichou Orlici a bude navazovat na nové přednádraží.

Stávající podoba úseku, který byl veden ostrým obloukem, je nově nahrazena přeložkou železniční trati, kterou tvoří soustava tří mostů přes Třebovku, silnici druhé třídy a soutok Třebovky s Tichou Orlicí. Koryto Třebovky současně projde úpravami a bude posunuto. Traťový úsek bude opatřen 3 027 metry protihlukových stěn, na vybraných nemovitostech v okolí trati budou provedena individuální protihluková opatření.

VÝPRAVNÍ BUDOVA
Výpravní budova, jež byla v roce 2010 prohlášena za kulturní památku, zůstane uprostřed kolejiště. Vzhledem k jejímu stavu a poloze již nebude využívána jako odbavovací prostor a k řízení dopravy. Tyto činnosti převezme nový vstupní objekt, který se stane vstupem na nádraží, a zároveň ve vedlejší nové budově budou umístěny technologie.

Součástí projektu je rovněž odbočná trať Letohrad – Ústí nad Orlicí, a to v úseku Lanšperk – Ústí nad Orlicí. Na tomto úseku bude modernizováno sdělovací a zabezpečovací zařízení a dále budou zabezpečeny všechny přejezdy.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:

  • Název projektu: Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí
  • Investor: SŽDC
  • Zhotovitel: EUROVIA CS
  • Doba výstavby: 12/2012 – 07/2015
  • Cena díla: 1 381 577 252 Kč
    Na projektu se bude finančně podílet Evropská unie prostřednictvím Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Rozsah železniční části stavby

  • začátek stavby: km 255,411
  • konec stavby: km 257,828 délka: 2 417 m

Rozsah stavby komunikace

  • začátek stavby: km 0,000
  • konec stavby: km 0,570
  • délka: 570 m
  • maximální dosažená traťová rychlost 160 km/h (pro všechny druhy souprav)
  • prostorová průchodnost: UIC GC, Z-GC
  • traťová třída zatížení: D4

Passage Through the Railway Crossing Ústí nad Orlicí
The station Ústí nad Orlicí has ceased to comply with the requirements of modern railway. The speed of passing trains was 70 kph; the connecting railway to Česká Třebová that has already been modernised enables trains to pass at up to 160 kph. Thanks to the modernisation of the crossing in Ústí nad Orlicí, the transportation will be more comfortable from winter 2014 on. Similar modifications are subsequently planned for the section Ústí nad Orlicí – Choceň.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Železniční estakáda a opěrná zeď pod silnicí II/315Silniční estakáda do Kerhartic a k přednádražíNástupiště č. 1 s rozpracovaným zastřešenímVstupní objekt

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (102x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (76x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (64x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice