KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Prodloužení trasy A metra – Provozní úsek V.A (Dejvická – Nemocnice Motol)

Prodloužení trasy A metra – Provozní úsek V.A (Dejvická – Nemocnice Motol)

Publikováno: 3.2.2015
Rubrika: Zajímavosti

Na této zakázce společnost SMP CZ, a. s. vystupuje v pozici vedoucího sdružení, jehož druhým členem je firma Eurovia CS, a. s. Sdružení je přímým dodavatelem společnosti Metrostavu a. s., Divize 8. Celkový objem prací za sdružení činí přes půl miliardy korun.

PŘEDMĚT PRACÍ
Práce dodávané naší společností jsou téměř po celé nově budované části trasy. Ve stavebním oddíle 02 – úsek Dejvická – Bořislavka jsme již v minulosti prováděli práce v samotných tubusech tunelu, kde jsme kompletně realizovali vyrovnávací betony a to v celém úseku SO 02. Dále jsme před několika týdny dokončili dodávku a osazení kabelových konstrukcí pro veškerá slaboproudá a silnoproudá vedení, kterou jsme zhotovili společně s naší bývalou výrobnou ocelových konstrukcí VOK Beroun. V současné době provádíme dokončovací práce na konstrukcích propojek tunelů, dodávku a osazení vrat do námi budovaných železobetonových konstrukcí propojek a další drobné dokončovací práce.

Významným objektem stavebního oddílu 02, jehož realizátorem je tým SMP, je hloubený sdružený objekt, který by měl v budoucnu fungovat jako větrací objekt a technologické zázemí části trasy. Ten se nachází na křižovatce ulic Evropské a Kanadské, tedy kousek od bývalého sídla naší společnosti. V rámci prací na tomto objektu jsme již v minulosti realizovali zařízení staveniště, které fungovalo jako zázemí stavby pro náš tým a další dodavatele, kteří prováděli práce v blízkosti tohoto objektu a taktéž jsme zajišťovali správu ZS. Samotný sdružený objekt je železobetonová konstrukce prováděná do jámy zajištěné milánskými stěnami. Na milánské stěny byly provedeny vyrovnávací betonové předstěny, které sloužily pro provedení hydroizolací VZT objektu z PVC a pro jednostranné bednění vlastní betonové konstrukce. Velkou komplikací v době budování ŽB konstrukcí bylo, že jáma tohoto objektu fungovala jako logistické centrum velké části úseku SOD 02 a v této jámě byly po dokončení ražby jednokolejných tunelů demontovány oba tunelovací komplexy TBM naší objednatelem. Realizace vlastního objektu byla prováděna etapovitě tak, aby byl zajištěn neustálý přístup do tunelových tubusů. Po celou dobu provádění se na sdruženém pracovišti pohybovalo velké množství pracovníků a materiálu dalších dodavatelů. Bylo velkým úspěchem, že i přes tyto ztížené podmínky jsme železobetonové konstrukce dokončili v termínu požadovaném objednavatelem. Železobetonové konstrukce jsme dokončili na počátku roku 2014 a dále pokračovali v provádění prací HSV a PSV na tomto objektu. Konkrétně se jednalo o dokončovací práce typické spíše pro pozemní stavitelství jako provádění omítek, maleb, osazení dveří, provedení antistatických podlah, provedení ZTI objektu, dodávku a osazení konstrukcí pro návazné technologické dodávky a další velké množství prací pro dokončení objektu. V současné době práce HSV a PSV dokončujeme v součinnosti s objednatelem a dodavateli technologií, aby bylo možné objekt v průběhu listopadu předat objednateli.

Práce v úseku stavebního oddílu 04 – úsek Bořislavka – Nádraží Veleslavín a 06 – Nádraží Petřiny jsou velmi podobné a jedná se o již kompletně dokončenou dodávku vyrovnávacích betonů v tubusech tunelů, provedení konstrukcí tunelových propojek ve stejném rozsahu jako na SOD 02 a v neposlední řadě dodávka a montáž kabelových konstrukcí pro vedení kabelů v tunelech.

Ve stavebním oddíle 07 – Stanice Petřiny se charakter prací podstatně liší. Subdodavatelským systémem do stanice dodáváme osvětlení a elektrické vedení celé stanice i jejího zázemí a dodáváme Automatický systém dispečerského řízení stanice, zkráceně ASDŘ. Dále řídíme dodávku architektonického vybavení ve stanici a vestibulu. Jedná se o dodávku a montáž podhledových panelů metra, které finálním způsobem upravují barevně vzhled stanice, tak jak jej známe z provozovaných částí pražského metra.

ZÁVĚR
Jak již vyplývá z předešlého textu, na stavbě „Prodloužení trasy A metra – Provozní úsek V.A (Dejvická – Nemocnice Motol)“, drtivou část prací, které provádí společnost SMP CZ, a. s. je již hotova a v současné době probíhají drobné dokončovací práce za účelem celkového předání stavby investorovi.

“Extension of Line A of the Metro – Operational Section V.A (Dejvická – Nemocnice Motol)”
The company SMP CZ, a. s. is in this contract in the role of the head of association with the second member, the company Eurovia CS, a. s. The association is a direct contractor to the company Metrostav a. s., Division 8. The whole volume of works for the association is exceeding half a billion of CZK.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Osazená vrata propojkyKabelové konstrukce a podkolejové betonyPodhledové panelyHloubený sdružený objektHloubený sdružený objektVětrací objekt sdruženého objektu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (176x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (110x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (108x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice