KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor, II. část, úsek Veselí nad Lužnicí – Doubí u Tábora, 1. etapa, Veselí nad Lužnicí – Soběslav

Modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor, II. část, úsek Veselí nad Lužnicí – Doubí u Tábora, 1. etapa, Veselí nad Lužnicí – Soběslav

Publikováno: 17.12.2014
Rubrika: Železniční infrastruktura

V únoru letošního roku byla zahájena modernizace železniční trati mezi městy Veselí nad Lužnicí a Soběslav v jižních Čechách. Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice – Praha – Benešov – Tábor – Veselí nad Lužnicí – České Budějovice – Horní Dvořiště státní hranice. Díky modernizaci tohoto úseku železniční trati bude možné, aby vlakové soupravy v podstatné části projížděly rychlostí až 160 km/hod. Zlepší se rovněž prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC GC, minimální třída trati UIC D4.

POPIS VÝSTAVBY
V úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav proběhne kompletní rekonstrukce kolejiště, železničního svršku i spodku, nástupišť, umělých staveb a modernizace zabezpečovacího, sdělovacího a silnoproudého zařízení v návaznosti na právě modernizované úseky Ševětín – Horusice, Horusice – Veselí nad Lužnicí.

Podstatou modernizace je zdvojkolejnění stávajícího jednokolejného úseku trati a zvětšení poloměru stávajících oblouků tak, aby bylo možné navýšení rychlosti projíždějících souprav.

Železniční stanice Soběslav bude kompletně přestavěna mimo jejího severního zhlaví, které bude modernizováno v druhé etapě stavby úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí u Tábora.

Výpravní budova v Soběslavi bude rekonstruována a vznikne zde nový technologický objekt. Stanice bude využívat moderní informační systém. Pro cestující zde bude vybudováno nové zastřešené ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým přístupem a nové vnější nástupiště před staniční budovou. Přístup na stanici bude bezbariérový. V mezilehlé železniční zastávce Řípec‑Dráchov budou zřízena dvě vnější nástupiště.

Úrovňové silniční přejezdy budou zrušeny, tím dojde ke zvýšení bezpečnosti dopravy. Některé přejezdy budou nahrazeny mimoúrovňovým křížením, jiné budou zrušeny bez náhrady. V těchto případech bude dopravní obslužnost zajištěna alternativními přístupovými komunikacemi. Pouze jeden přejezd bude v provozu do ukončení druhé etapy stavby.

Celý úsek bude mít po skončení prací nové trakční vedení. Pro umožnění funkce nových technologických zařízení budou zřízeny mnohakilometrové silnoproudé i slaboproudé kabelové trasy, rovněž pro kompletní a komplexní rekonstrukci zařízení zabezpečovací techniky, včetně napojení na návazné úseky trati. Stavba si vyžádá rovněž rozsáhlé přeložky inženýrských sítí. V okolí trati vzniknou protihlukové stěny a v některých objektech dojde k výměně oken s vyšší neprůzvučností.

PRŮBĚH PRACÍ
Vlastní práce probíhají jen s nejnutnějšími omezeními železniční dopravy. V železniční stanici Soběslav budou vyloučeny z provozu koleje vždy v jedné skupině, liché nebo sudé, tak, aby železniční provoz byl omezován co nejméně. Před zahájením nepřetržité výluky na podzim tohoto roku (26/10 – 18/11), z důvodu přepojení stávajícího vedení trati na nově vybudovanou souběžnou kolej, byly a jsou prováděny veškeré přípravné práce. Došlo k založení základů stožárů trakčního vedení a jejich následnému osazení. Dále byly založeny protihlukové stěny, byly provedeny úpravy odvodnění drážního tělesa a inženýrských sítí, které křižují železniční trať. „Díky tomu, že jsme přípravné práce provedli před zahájením nepřetržité výluky, bude možné tuto výluku zkrátit na dobu nezbytně nutnou pro realizaci předmětných akcí, jako je především výstavba nových propustků a železničního mostu z prefabrikovaných částí. Tyto práce nebylo možné provést v předstihu z důvodu překryvu současného náspu a budoucího drážního tělesa,“ sdělil Radek Filip, hlavní stavbyvedoucí závodu Železniční stavby EUROVIA CS.

Dokončení a zprovoznění díla se plánuje na srpen 2015. Investorem této stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Současně bylo zažádáno o spolufinancování tohoto projektu Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:

  • Investor stavby: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Generální projektant: METROPROJEKT Praha a. s.
  • Zhotovitel: „SDRUŽENÍ VESELÍ N. L. – SOBĚSLAV; EUROVIA, GJW“ EUROVIA CS, a. s. (vedoucí účastník sdružení) GJW Praha, spol. s r. o. (účastník sdružení)
  • Termín zahájení: 2/2014
  • Termín dokončení: 8/2015

TECHNICKÉ ÚDAJE:

  • Délka modernizovaného úseku: 6,369 km
  • Zřízení nové koleje UIC 60: 12,225 km
  • Zřízení užité koleje S 49: 1,900 km
  • Zřízení výhybek UIC 60: 6 ks
  • Zřízení výhybek S 49: 4 ks
  • Úprava stávajících výhybek: 1 ks
  • Nové železniční mosty: 3 ks
  • Nové železniční propustky: 8 ks

Základy silničního nadjezdu, dokončení ve 2. etapě

  • Nové silniční propustky: 1 ks
  • Zrušené železniční přejezdy: 5 ks
  • Kubatura zemních prací: 188 508 m3
  • Přeložky inženýrských sítí: 22 ks
  • Úpravy trakčního vedení – montážní délka: 16 km
  • Obousměrný elektronický autoblok: 18,4 km
  • Protihlukové zdi: 1,435 km

Modernisation of Track Veselí nad Lužnicí – Tábor, part II, Section Veselí nad Lužnicí – Doubí u Tábora, First Phase, Veselí nad Lužnicí – Soběslav
In February, the modernisation of railway between Veselí nad Lužnicí and Soběslav in the Southern Bohemia commenced. The construction is a part of the trans-European railway and the fourth. national railway corridor Děčín, state border – Prague – Benešov – Tábor – Veselí nad Lužnicí – České Budějovice – Horní Dvořiště, state border. The modernisation of this railway section will enable train sets to travel a substantial part of the railway section at a speed of up to 160 kph. Also the space clearness for the loading gauge UIC GC, minimal railway class UIC D4, will improve.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Zlepšení zemního tělesa směsnými pojivy pomocí zemní frézyTěleso železničního spodku včetně konstrukčních vrstev

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (94x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (71x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (62x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice