KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu

Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu

Publikováno: 10.2.2015
Rubrika: Zajímavosti

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

osobně chápu dopravní infrastrukturu jako jeden z nejdůležitějších systémů zajišťujících chod naší civilizace. Umožňuje mobilitu osob i zboží, je nezbytná pro zajištění životního standardu, na který jsme zvyklí jako jednotlivci i ekonomické prosperity společnosti jako celku. Jedná se o veřejný majetek nevyčíslitelné hodnoty, který si zasluhuje maximální péči ve fázi koncepčního rozvoje, přípravy, výstavby i provozu a správy.

Vědomi si zmíněných skutečností jsme na začátku roku 2013 spolu s kolegy z akademické sféry i praxe a za podpory programu Centra kompetence Technologické agentury České republiky založili Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure – CESTI). V centru spolupracuje celkem 21 subjektů (3 univerzity, 1 veřejná výzkumná instituce a 17 firem).

CESTI je především výzkumná platforma, ve které společně hledáme a rozvíjíme nová řešení pro hospodárné, spolehlivé a trvanlivé dopravní stavby. Věnujeme se silniční a kolejové dopravní síti včetně mostů a tunelů. Bereme přitom samozřejmě v úvahu také environmentální a ekonomická hlediska. Více si o vybraných výsledcích naší práce můžete přečíst v časopise, který právě držíte v rukou. Komplexní informace pak najdete na našem webu www.cesti.cz.

Dopravní stavitelství je spojeno s vytvářením objektů sloužících nejširší veřejnosti, jejichž kvalita na desítky let ovlivní život všech občanů naší země. Tuto skutečnost si dobře uvědomujeme a přistupujeme proto ke své práci s maximální odpovědností. Jedním z hlavních cílů CESTI je stát se kompetentním partnerem pro orgány veřejné správy, které o budoucnosti naší dopravní infrastruktury rozhodují, často však nemají k dispozici odpovídající expertní zázemí. Věříme, že se nám to díky odborné síle našeho uskupení může společně podařit.

S přátelským pozdravem

prof. Ing. Alena Kohoutková, CSc., FEng.
děkanka Fakulty stavební ČVUT v Praze
manažerka projektu CESTI

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (179x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (108x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (108x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice