KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tištěná čísla    2/2014 - červen

2/2014 - červen

Editorial

Alstom, Siemens, Škoda: tři různé zprávy v pěně dní

V poslední době se sešly tři zajímavé zprávy ze světa velkých výrobců vlaků. Americký konglomerát General Electric ohlásil zájem o fúzi s francouzským gigantem Alstom. GE má zájem především o klíčovou divizi energetika – nabízí v přepočtu kolem 330 miliard korun. Pokud přesvědčí francouzské politiky a veřejnost, protože management Alstomu je všemi deseti pro, získá současný Alstom dost prostředků na umoření vnitřního dluhu a volné finance pro investice do dopravní divize. Dá se tak čekat ještě větší tlak na světových trzích, kde si tvrdě konkurují se Siemensem, Stadlerem, ale i třeba plzeňskou Škodou
Transportation.

Druhá zpráva přišla ze Siemensu. Německý koncern hodlá propustit v Evropě 15 tisíc zaměstnanců – ač to vrcholný management zatím odmítl definitivně potvrdit – a podle dostupných zpráv se bude propouštění týkat i malé části lidí v Česku. Siemens se potýká s menším počtem zakázek a potřebuje ušetřit šest miliard eur. Připočteme-li rozsáhlé investice v Rusku, jejichž výsledek je závislý na politické libovůli pána z Kremlu, není divu, že v Německu převažuje nervozita. Dobrou zprávou je, že by se rozsáhlé škrtání nemělo týkat závodu v Mohelnici, který zaměstnává přes dva tisíce lidí.

Naopak plzeňská Škoda Transportation má tolik zakázek, že zoufale loví lidi po celém světě. Aktuálně hledá 500 lidí s potřebným technickým vzděláním. V Plzni se letos vyrobí rekordní počet tramvají, po nových dopravních prostředcích je věčně hladová Čína, pokračují dodávky do Turecka a se Škodovkou by se měl zvednout i celý navázaný dodavatelský řetězec firem kolejového průmyslu. Jen letos vyprodukoval vlaky, tramvaje a komponenty za 80 miliard korun, z nichž 62,5 % šlo na export. Ukazuje se, že i v konkurenci Siemensu, Alstomu a dalších je Česko ve výrobě vlaků skutečnou velmocí, která navíc stojí na zdravých základech. Krize je u konce.

Petr Svoboda,
šéfredaktor

Obsah

Rozhovor

Výstavba pražského metra V.A

Kolejový průmysl

Železniční stavby

Zajímavosti z oboru

Předplatné

Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na http://predplatne.konstrukce-media.cz/, nebo kontaktujte slečnu Moniku Dvorščákovou – T +420 597 317 578, M +420 733 530 695, dvorscakova@konstrukce-media.cz.

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice