KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Zkušenosti s nasazením PLM Windchill při vývoji kolejových vozidel

Zkušenosti s nasazením PLM Windchill při vývoji kolejových vozidel

Publikováno: 23.7.2014
Rubrika: Kolejový průmysl

Společnost AV ENGINEERING, a. s. je známá jako dlouhodobý poskytovatel vývojových služeb v oboru kolejové dopravy i dalších odvětvích strojírenství.

Ve kterých oblastech vývoje můžete výrobcům kolejových vozidel nejvíce pomoci?
Společnost AV ENGINEERING, a. s. se zabývá realizací vývojem nových výrobků již od roku 1993. V oblasti kolejových vozidel máme zkušenosti s širokou škálou projektů od lokomotiv přes osobní a nákladní vozy, vozy městské dopravy až po speciální vozidla. Našimi službami pokrýváme celý proces vývoje výrobku, který zahrnuje návrh konstrukčního konceptu a designu, návrhové analýzy a simulace, konstrukci, zkoušky a tvorbu výrobní a další technické dokumentace. Můžeme proto našim zákazníkům pomoci v kterékoliv fázi vývoje. Zvláště v úvodních fázích vývoje můžeme významně ovlivnit funkční a nákladové parametry budoucích kolejových vozidel.

Můžete popsat projekt MVTV2, na kterém jste se rozhodli nasadit PLM?
Projekt MVTV2.2 patří mezi novou generaci speciálních vozů od společnosti CZ LOKO a. s. Na tomto projektu se společnost AV ENGINEERING, a. s. podílela podporou projektového řízení, prováděním vývojových služeb v oblasti mechanické konstrukce, prováděním technických simulací a analýz, zkoušek a podporou při řešení legislativních otázek. V tomto projektu společnost AV ENGINEERING, a. s. také působila v roli integrátora vývoje jednotlivých konstrukčních skupin (technika, dodavatelé, výroba, zkoušení, schvalování, …).

Proč jste se rozhodli pro tento projekt řídit pomocí PLM systému Windchill? 
K rozhodnutí řídit projekt pomocí PLM systému Windchill vedly naše negativní zkušenosti se standardním „excelovým“ způsobem řízení projektu. Od počátku bylo zřejmé, že požadovaný rozsah projektu bude obtížně realizovatelný v plánovaném termínu a nákladech, kdy při vývoji dochází k množství změn, jejichž manuální zapracovávání do excelových podkladů je časově velmi náročné. Např. kusovníky projektu bylo potřeba vytvářet z položek z různých zdrojů (CAD data z Pro/ENGINEERU, AutoCAD data, nekonstrukční položky), kromě položek však bylo potřeba ve struktuře spravovat i další související dokumentaci. Z těchto příčin nebylo možno automaticky přebírat CAD kusovník, ale kusovníky by se musely manuálně nejen vytvářet, ale především aktualizovat a hrozilo by neúnosné riziko chybovosti při tomto způsobu práce.

Dalším zásadním přínosem PLM Windchill do projektu byla schopnost bezchybně řídit souběžnou práci celého rozsáhlého vývojového týmu. Například konstruktéři mohli pracovat na stejných CAD datech, aniž by si je navzájem přepisovali, nebo pracovali na datech neaktuálních.

Implementace PLM systémů nebývá vždy jednoduchá, jak se vám podařilo zvládnout všechna rizika?
Většina rizik vzniká především z neznalosti a nepřipravenosti. Díky řadě předchozích projektů zpracovaných v PLM Windchill jsme byli schopni definovat požadavky tohoto projektu a na pilotním projektu odladit postupy pro realizaci specifických požadavků. Následně jsme na tomto pilotním projektu zaškolili členy týmu. Při vlastním projektu jsme především v počátečních fázích využívali mentoringu od Windchill specialistů. Díky těmto krokům se do projektu rychle zapracovali i konstruktéři, kteří dosud v žádném PLM ani PDM systému nepracovali.

Můžete ve stručnosti popsat výsledky tohoto projektu?
Projekt vývoje speciálního vozu MVTV2.2 včetně výroby prvního prototypu se podařilo zrealizovat za 12 měsíců od zahájení, při jednoznačně definované struktuře dat prototypu a sériového řešení. Minimalizace chyb po změnovém řízení prototypu bylo dosaženo použitím funkčního řešení PLM a PDM systému.

PŘÍNOSY A VÝHODY MVTV2.2
  • Spolehlivost
  • Výrazná úspora nákladů na provoz a údržbu
  • Prodloužení životnosti vozidla
  • Valivé uložení trakčních motorů
  • Zvýšení kilometrických proběhů mezi údržbovými cykly
  • Ekologický provoz – emisní limity EU Stage IIIB
  • Moderní koncepce a design, použití unifikovaných řešení
  • Vysoký komfort a bezpečnost obsluhy
  • Výborné rozhledové poměry
  • Skluzová ochrana
  • Pracovní pojezd 1 – 5 km/h
  • Aretace podvozku
  • Izolovaná otočná a výškově stavitelná plošina
  • Nový sběrač s měřícím a vyhodnocovacím zařízením výšky a klikatosti trolejového vedení
  • Nezávislá centrála pro pohon plošiny a el. ručního nářadí
  • Možnost dosazení dálkového ovládání
Výrobce: CZ LOKO, a. s.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
MVTV2.2 – výkresPracovní prostředí PLM systému Windchill

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (52x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (41x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice