KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Plzeňská ŠKODA TRANSPORTATION vyrobí letos rekordní počet tramvají

Plzeňská ŠKODA TRANSPORTATION vyrobí letos rekordní počet tramvají

Publikováno: 22.7.2014
Rubrika: Kolejový průmysl

Plzeňská ŠKODA TRANSPORTATION a. s. dlouhodobě patří mezi významné světové výrobce moderních kolejových vozidel. Vzhledem k nemalým investicím do vývoje nových produktů a stavby nové výrobní základny se jí v posledních letech daří nejen na domácím trhu.

Od počátku letošního roku jsou v běžném provozu s cestujícími první tramvaje ForCity Classic pro maďarskou Miskolc. Tyto tramvaje jsou součástí zakázky na celkem 31 tramvají, na první pohled patrných svou širokou skříní. Působí velmi prostorně nejen zvenku, ale především uvnitř. Navíc nabízí zajímavý moderní design s ekologickým motivem zelených květin na bílém podkladu, který si vybrali sami obyvatelé Miskolce. Design nové tramvaje nejen sleduje moderní trendy, ale současně respektuje nejnovější evropskou bezpečnostní směrnici EN 15227. Tato crashová norma požaduje, aby skříň absorbovala takové množství deformační energie, aby při stanovených kolizních scénářích nebyli ohroženi cestující ani řidič. 

Tramvaj pro Miskolc se stala výchozím modelem pro rodinu tramvají ForCity Classic. Konstrukčně z ní vychází také nejnovější tramvaje pro turecké město Konya, jejichž dodávky jsou již v plném proudu. Velkou zajímavostí těchto tramvají je jejich design, inspirovaný prvky islámské architektury. Tramvaj by navíc měla připomínat tančící derviše, kteří jsou jedinečným prvkem kultury města Konya. Na úspěšnou první sérii tramvají pro Konyu naváže 12 dalších unikátních tramvají. Tyto tramvaje mohou být díky pokročilé trakční baterii provozovány i v místech, kde nelze postavit klasické trakční vedení. Dobití baterie proběhne vždy během několika minut při jízdě tramvaje pod trolejí.

Nové tramvaje ze Škodovky také přispějí k pohodlí cestujících v hlavním městě Slovenska, Bratislavě, kam budou dodány hned dvě varianty zcela nové tramvaje ForCity Plus. Předmětem zakázky je 15 jednosměrných a 15 obousměrných tramvají, využívajících technologii otočných podvozků, zajišťujících vynikající chodové vlastnosti vozidla. Moderní, plně klimatizovaná vozidla, tak cestujícím v Bratislavě zajistí maximální možný komfort cestování.

ŠKODA TRANSPORTATION a. s. jen v letošním roce vyrobí rekordních 115 tramvají, což jen podtrhuje pozici Škodovky jako silného a tradičního výrobce.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Vozidlo pro maďarský MiskolcTramvaj pro turecké město Konya

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (55x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (52x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (46x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice