KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Rekonstrukce klíčové napájecí stanice na celé české železniční síti byla dokončena

Rekonstrukce klíčové napájecí stanice na celé české železniční síti byla dokončena

Publikováno: 28.7.2014
Rubrika: Kolejový průmysl

Správa železniční dopravní cesty na konci května ukončila rekonstrukci trakční měnírny v Pečkách, která se nachází na 1. tranzitním železničním koridoru ČR v úseku Praha – Kolín. Z pohledu celkové modernizace české železniční sítě se jedná o důležitý krok. Trakční měnírna Pečky je totiž klíčovým napájecím bodem nejen vnitrostátní a mezinárodní kolejové dopravy, ale také zkušebních železničních okruhů VUZ v nedalekých Cerhenicích.

Správa železniční dopravní cesty zahájila celou akci v lednu 2012. K takto zásadní modernizaci napájecí stanice ji vedl především fakt, že původní měnírna pocházela z roku 1957 a byla již za hranicí životnosti. Komplexní rekonstrukce se dočkala také technologie rozvodny 110 kV. Nově byly instalovány dva transformátory 110/23 kV o výkonu 16 MVA a také plynem izolovaná rozvodna 22 kV skříňového provedení. Rozvodna bude sloužit k napájení tří usměrňovacích transformátorů, transformátorů vlastní spotřeby a také transformátorů pro napájení rozvodu 6 kV 50 Hz pro napájení zabezpečovacího zařízení. Stejnosměrná část 3 kV pro napájení trakčního vedení tranzitního železničního koridoru bude zajištěna pomocí 3 usměrňovačů skříňového provedení na výsuvných vozících.

Použitá technologie výrazně zvýší spolehlivost napájení 1. tranzitního železničního koridoru a zároveň sníží negativní vliv na životní prostředí. Zajímavostí je také bezobslužné řízení technologických celků trakční měnírny a rozvodny 110 kV přímo z elektrodispečinku v Praze na Křenovce.

Nový vzhled dostal i celý areál. Objekty, které nebyly pro osazení měnírny novou technologií použitelné, byly zdemolovány. Hlavní provozní budova se dočkala kompletní rekonstrukce. Areál trakční měnírny, ke kterému dnes vede nová příjezdová komunikace, byl také znovu oplocen a osazen moderním veřejným osvětlením.

Stavba Rekonstrukce R 110 kV a T 110 kV trakční měnírny Pečky je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti Evropské unie. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby jsou 256 856 000 Kč, příspěvek EU představuje v maximální výši částku 192 282 530 Kč.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE

  • Název: Rekonstrukce R 110 kV a T 110 kV trakční měnírny Pečky
  • Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Projektant: SUDOP PRAHA a. s.
  • Zhotovitel: Elektrizace železnic Praha a. s.
  • Termín zahájení: 1/2012
  • Termín ukončení: 5/2014
  • Náklady na realizaci stavby (bez DPH): 256 856 000 Kč
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (53x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (53x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (44x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice