KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Metro A    Nové technologie na stavbě stanice Nemocnice Motol

Nové technologie na stavbě stanice Nemocnice Motol

Publikováno: 25.6.2014
Rubrika: Metro A

Produkt TECHLAM je součástí inovativní technologie španělské firmy Levantina. Jedná se o tenkostěnnou keramickou desku z přírodních materiálů, která je výsledkem velmi moderního výrobního procesu a technologie. Vyrábí se lisováním na kontinuálním násypu z rozdrcené směsi zbytků přírodních kamenů, jílů a písků. Po vypálení při 1 200 stupních Celsia se řeže na požadované formáty v deskách v případě stanice Nemocnice Motol o velikosti 3 000 × 1 000 mm, o tloušťce 3 mm, 1 m2 váží pouze 7 kg.

Technické výhody:

  • Všestrannost
  • Nenasákavost
  • Tvrdost
  • Hygienické povrchy s atesty na operační sály
  • Požární odolnost
  • Chemická odolnost
  • Stálobarevnost
  • Šetrnost k životnímu prostředí
  • Pevnost
  • Snadná čistitelnost

Funkční výhody:

  • Velké rozměry minimalizují množství spár
  • Po položení materiálu není zapotřebí dalšího ošetřování
  • Nulová nasákavost
  • 7 stupeň Mohs, zaručuje vysokou odolnost proti oděru
  • Odolnost proti vysokým teplotám, nevytváří toxické zplodiny, odolává agresivním čistícím prostředkům
  • Odolává UV záření a extrémním klimatickým podmínkám
  • Techlam je vyroben ve 100 % na přírodní bázi a je recyklovatelný

Pokládka:
Podklad – materiál Techlam vyžaduje díky svým rozměrům dokonale připravený podklad bez viditelných vad. Případné nerovnosti je nutné před samotnou pokládku vyrovnat adekvátními materiály s odpovídající přilnavostí a pevností.

Lepení – po převzetí rovinnosti podkladu, provedeme jeho penetraci, po zaschnutí se pak realizuje samotná pokládka obkladů Techlam za pomoci speciálního nářadí. Důležitou částí samotné pokládky je též volba kvalitní stavební chemie. Na výstavbě stanice Metra Motol je používán vysoce deformovatelný lepící tmel třídy C2TES2, který je nanášen jak na podklad, tak na rubovou stranu obkladu. Výplň spár je s ohledem na požadavky dilatace provedena v předepsaném rastru materiálem MS polymer, ostatní spáry jsou vyplněny cementovou flexibilní spárovací hmotou.

Nářadí – je důležité správně zvolit vhodné nástroje a nářadí, které nabízí v ČR renomované firmy např.Raimondi, Montolit a další. Když pomineme běžné obkladačské nářadí, jedná se pak o speciální manipulační rám s přísavkami a nastavitelnou lyžinovou řezačku s přísavkami.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zabezpečovací zařízení pro trať V.AZabezpečovací zařízení pro trať V.A (27x)
Výstavba provozního úseku trati V.A pražského metra dospěla k úspěšnému konci v plánovaném termínu na Velikonoční ponděl...
Zkušenosti z projektování a výstavby stanic na prodloužení trasy A pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Nemocnice MotolZkušenosti z projektování a výstavby stanic na prodloužení trasy A pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Nemocnice Motol (23x)
Koncem roku 2009 byla zahájena výstavba V. provozního úseku trasy A pražského metra. Tento provozní úsek délky 6 134 m m...
Prodloužení trasy A pražského metra Dejvická – Nemocnice Motol: ohlédnutí projektanta za přípravou a realizacíProdloužení trasy A pražského metra Dejvická – Nemocnice Motol: ohlédnutí projektanta za přípravou a realizací (21x)
Dne 6. dubna, na velikonoční pondělí, byl cestující veřejnosti předán do užívání další nový úsek pražského metra. Po něk...

NEJlépe hodnocené související články

Výstavba metra trasy V.A Dejvická – Motol: technologická částVýstavba metra trasy V.A Dejvická – Motol: technologická část (5 b.)
Výstavba prodloužení metra V.A navazuje na stávající trasu A ze stanice Dejvická, dále pokračuje přes stanice Bořislavka...
Výstavba metra V.A – realizace jednokolejných traťových tunelůVýstavba metra V.A – realizace jednokolejných traťových tunelů (5 b.)
Když se šestadvacátého listopadu loňského roku před zraky mnoha významných hostů v čele s Martinem Herrenknechtem a Bohu...
Zkušenosti z projektování a výstavby stanic na prodloužení trasy A pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Nemocnice MotolZkušenosti z projektování a výstavby stanic na prodloužení trasy A pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Nemocnice Motol (4 b.)
Koncem roku 2009 byla zahájena výstavba V. provozního úseku trasy A pražského metra. Tento provozní úsek délky 6 134 m m...