KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    SaM – silnice a mosty na Vašich cestách III

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách III

Publikováno: 15.5.2018
Rubrika: Mosty

Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 11 ocenění Mostní dílo roku. Má zavedený a certifikovaný integrovaný systém řízení dle ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001. Má certifikovány výrobky – čerstvý beton, obalované asfaltové směsi, mostní zábradlí a zábradelní mostní svodidlo ZSSAM/H2.

Společnost SaM silnice a mosty a. s. realizovala a staví v letech 2016 – 2018 několik nových mostních staveb. Představíme dvě akce na dálnici D10 a v Děčíně.

R10 (D10) MOST PŘES STROUHU POD OBCÍ SVÉMYSLICE

Stavba se nachází v katastrálním území Ostrov u Brandýsa nad Labem. Převádí dálnici D10 přes Svémyslickou svodnici.

V 1. etapě byly původní nosníky podélně rozřezány a postupně rozdrceny. Pod mosty vede vysokotlaký plynovod DN 900, na kterém se prováděla ochrana ocelovou chráničkou DN1200 a železobetonovým kolektorem vyplněným štěrkopískem.

Výstavba nových mostů byla v místě stávajícího tubosideru cca o 30 m dále ve směru staničení. Byla zřízena středová štětovnicová stěna kotvená v 1. etapě horninovými kotvami do násypu (obr. 1) a ve 2. etapě do připravené přechodové desky.

Mosty 10-012.1 a 2 jsou téměř totožné. Spodní stavba je založena na pilotách. Nové mosty byly navrženy jako jednopolové přímopojížděné rámy. Podpory tvoří masivní opěry. Tloušťka železobetonové desky nosné konstrukce je min. 0,9 m. Římsy jsou monolitické (obr. 2).

V průběhu 1. etapy v roce 2016 došlo k požadavku na vedení dopravy v uzavírce ve 2. etapě ve formátu 2 + 2 pruhy do Prahy a 2 pruhy z Prahy. Rozšířil se jízdní pás dálnice v celém úseku uzavírky na 11,5 m a volná šířka mostu na 12,5 m.

  • Objednatel: ŘSD ČR Praha
  • PDPS: VPÚ DECO PRAHA a. s.
  • RDS: VANER s. r. o.
  • Realizace: 5/2016 – 11/2017
  • Zhotovitel: SaM silnice a mosty a. s., oz Mladá Boleslav

I/62 DĚČÍN – VILSNICE, SO 201 MOST MUK ROZBĚLESY

Přemostění komunikace I/62 překonává v intravilánu Děčína kruhovou křižovatku Rozbělesy o průměru 58 m s osmi rameny.

  • Délka nosné konstrukce: 176,5 m
  • Rozpětí polí: 20 + 27 + 27 + 27 + +27 + 27 + 20 m

Založení pilířů je na velkoprůměrových pilotách průměru 1,2 m. Opěry a samostatná křídla jsou založeny plošně (obr. 3).

Nosná konstrukce je tvořena deskou tloušťky 1,15 m s náběhy k podporám. Šířka desky je 3,7 – 3,35 m. Celková šířka nosné konstrukce je min. 11,0 m.

Nosná konstrukce je předepnuta předpínacími kabely s 22 lany. Římsy na mostě jsou monolitické kotveny chemickými kotvami. Při výrobě betonu byl použit bílý cement, požadavek ZTKP (obr. 4). (Pozn.: přínos pro vzhled stavby je minimální.)

Deska nosné konstrukce je opatřena hydroizolací z natavovaných pásů z modifikovaného asfaltu na kotevně impregnační nátěr, pod římsami na pečetící vrstvu. Jsou použity povrchové lamelové dilatační závěry.

Na obou stranách komunikace jsou osazena zábradelní svodidla ZSSAM/H2. Na pravé římse u opěry OP1 je z boku kotvená protihluková stěna délky 52 m. Na PHS navazuje ocelové zábradlí kotvené z boku římsy délky 214 m. Předpoklad dokončení 5/2018.

  • Objednatel: ŘSD ČR, Správa Chomutov
  • GP: KAP Ateliér Praga
  • RDS: Novák&Partners
  • Realizace: 1/2017 – 5/2018
  • Zhotovitel: SaM silnice a mosty a. s., Česká Lípa
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Související články


Fotogalerie
Obr. 1 – První etapa, v pozadí kotvená štětovnicová stěnaObr. 2 – Celkový pohled – D10 most pod obcí SvémysliceObr. 3 – Podskružení římsyObr. 4 – Pohled na most s římsou z bílého cementu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (73x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Lávka pro pěší WaltrovkaLávka pro pěší Waltrovka (55x)
V pražských Jinonicích vzniká již od roku 2012 nová moderní městská čtvrť Waltrovka. Společnost Penta Investments postup...
Železniční estakáda Sluncová a přechod dilataceŽelezniční estakáda Sluncová a přechod dilatace (45x)
Nové traťové spojení stanic Praha hlavní nádraží, Masarykovo nádraží se stanicemi Praha-Libeň, Vysočany, Holešovice přec...

NEJlépe hodnocené související články

PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
SaM – silnice a mosty na Vašich cestách V.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách V. (5 b.)
Skupina SAM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 11 ocenění Mostní díl...
„Když budeme pokračovat v nastoleném tempu, na cíle, které jsme si dali, dosáhneme,“ (5 b.)
říká Michal Blahovič, výrobní ředitel závodu Mosty Swietelsky stavební....

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...