KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty

PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty

Publikováno: 28.11.2019
Rubrika: Mosty

Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve stavebnictví je také specializovaná činnost montáže mostních provizorií. Zde bych se chtěl soustředit na mostovou soupravu MS, kterou naše společnost vlastní a provozuje. Provizorní most MS, jak jeho název předvídá, je dočasnou stavbou určenou pro převedení silniční dopravy v jednom jízdním pruhu přes překážku, nejčastěji vodoteč. Primárně je určena pro civilní veřejný provoz, kdy je schválen dle TP90 Ministerstva dopravy ČR. S výhodou je souprava užívána na staveništních komunikacích na velkých stavbách.

STRUČNÝ POPIS MOSTOVÉ SOUPRAVY MS

MS je konstrukce tvořená kompletními mostními díly o délce 3 m. MS je mostní provizórium s dolní ocelovou mostovkou z vlnitého plechu s jedním jízdním pruhem s rozpětím jedné soupravy maximálně do 21 m. Podélný sklon nosné konstrukce o jednom poli nesmí překročit 8 %, při dvou a více polích 6 %. Příčný sklon nosné konstrukce se doporučuje 0 %. Rychlost stavby je v řádu hodin, efektivní doba použití je ve dnech až letech. Pro potřeby delšího přemostění je nutné vkládat podpěry a vytvořit několik prostých polí.

Pro podpěry se využívají soupravy PIŽMO (pilíř železničních mostů) nebo panelové rovnaniny. Zatížitelnost mostní soupravy pro rozpětí 21 m: Vn = 11 t (normální), Vr = 40 t (výhradní pro rozpětí ≤ 18 m) a Vr = 37 t (výhradní pro rozpětí 21 m).

MONTÁŽ MOSTU

se provádí na vysouvací dráze s výsuvným krakorcem (viz obr. 1). Při použití těžkého jeřábu je možné most přímo uložit do překážky bez nutnosti použití výsuvného krakorce. Jednotlivé díly mostové soupravy se rozloží z přepravní polohy vyklopením příhradového nosníku a začepují.

Jednotlivé díly se k sobě spojují nejdříve navedením horních zámků na sebe, kde dojde k vystředění. Po zaklesnutí se díly spojí pomocí čepů. Montáž dílů se provádí pomocí jeřábu. Pomocí lidské síly nebo vozidla se po připojení každého dalšího dílu vysouvá souprava přes překážku (viz obr. 2). 

Po dojezdu nad ložiska se krakorec demontuje a pomocí lisů se konstrukce mostu spustí na definitivní ložiska, která jsou tvořena rovnaninou z hranolů (viz obr. 3).

Po usazení na ložiscích se sklopí rampovníky. Most se vybaví dopravním značením, provede se 1. hlavní mostní prohlídka mostu a most je připraven k používání.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obr. 1 – Montáž provizorního mostu ve Velkých Losinách přes říčku Losinku. V pozadí (červený) krakorec za ním zavěšený první díl mostu s rampovníky, který leží na vysouvací dráze. Krakorec leží na vysouvacích stolicích.Obr. 2 – Výsun mostu pomocí lidské sílyObr. 3 – Demontáž krakorce, provizorní podepření mostovky před spuštěním na ložiskaObr. 4 – Provizorní most – MS model

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (109x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (90x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (66x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice