Svoboda Petr (pes)
Články tohoto autora:
Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní komunikace S7 u Baltu jsme psali několikrát. Sedláček na stavbě zažíval chvíle zdaru i zmaru. Při pohledu na počasí ho často přecházel smích. Dnes je ale přesvědčený, že tvrdá zkušenost z polského trhu Metrostavu pomáhá i na domácích zakázkách....
Celý článek zdeHledáme správný mix mezi státními penězi, úvěry a soukromým financováním
Správa železniční dopravní cesty vrhla na trh řadu zajímavých investičních akcí. Připravuje rekonstrukce velkých uzlů, ať už se to týká Prahy, Brna, Pardubic nebo České Třebové. A zároveň akceleruje přípravu VRT a přeshraničních spojení. To vše v době, kdy není úplně jasné, jestli budou na všechny projekty peníze. Jak si s tím státní investor poradí? Zeptali jsme se generálního ředitele SŽDC Jiřího Svobody....
Celý článek zdeNa geodetické práce chybí čas, požadavky jsou roztříštěné a občas i protichůdné
Tak se dají shrnout zkušenosti společnosti Gefos, která je jedním z lídrů v oblasti geodetických prací a letos slaví 25 let na trhu. Na druhou stranu se firmě daří a podle obchodního ředitele Michala Pavlíka musí některé zakázky i odmítat. „Se současnými kapacitami bychom nebyli schopni garantovat kvalitu a termíny plnění dalších zakázek.“...
Celý článek zde„Náročná stavba dálnice D48 poskytuje pro nové kolegy výborný materiál k učení,“
říká Karel Janírek, stavbyvedoucí divize 4 Metrostavu, který má na starosti miliardovou stavbu D48 Rybí – Rychaltice. Milovník Jeseníků a Vysočiny začínal na dřevostavbách, které ale velmi rychle vyměnil za liniové stavby....
Celý článek zde„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na starosti rozvoj celého dopravního stavitelství. Hovořili jsme o pokračujících aktivitách v Polsku a Německu i velkém úspěchu při modernizaci Mostu Vysočina u Velkého Meziříčí na dálnici D1....
Celý článek zdeModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Meziříčí včetně mostu Vysočina, který je nejvyšším na celé trase páteřní tepny. Výrazně se tak zkrátil čas velmi omezeného provozu dálnice, po které jezdili řidiči pouze v režimu dva pruhy jedním směrem a jeden pruh opačným. „Nikdo nevěřil, že to jde za 70 dní stihnout. Ale spoustu práce jsme udělali v přípravné fázi, abychom samot...
Celý článek zdeVýstavba D35 je v plném proudu, na jednom z mostů se použije i přesuvná skruž
Ostře sledovanou stavbu mezi obcemi Časy a Ostrovem provádí tým Petra Hejdrycha z divize 4 Metrostavu....
Celý článek zdeNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak se daří uplatňovat novou strategii, jak nalákat mladé lidi do stavebnictví i jakým způsobem se vypořádat s nástupem digitálních technologií potažmo s budoucími problémy v surovinové základně? Ředitel divize Inženýrského stavitelství Aleš Krupka pracuje ve společnosti přes 16 let a je i jedním z architektů a garantů proměny stavař...
Celý článek zdeObalovny nám otevřely nové možnosti
Pardubický Chládek a Tintěra systematicky posiluje svoji pozici na silničním trhu. Od roku 2016 postavil dvě obalovny a expanduje v přilehlých regionech. Jen do výstavby dálnic se zatím nehrne. „Snažíme se obchodovat tam, kde můžeme uplatnit naše technologie. Pardubický region je naším domácím, jsme však dobře zapsáni i v královehradeckém. Nyní se díky obalovně ve Chvaleticích budeme chtít uplatnit ve středočeském regionu a částečně zasáhnout i n...
Celý článek zde„Těžko španělskému majiteli vysvětlujeme, že máme nedostatek lidí. Ale jinak jsme si názorově velmi blízcí,“
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Roman Kocúrek, generální ředitel společnosti OHL ŽS. Tradiční stavební firma rostla v posledních letech dvouciferným tempem a stabilizovala se v TOP 5 stavebních společností na trhu. „Ale rezervy ještě vidím především v silničním stavitelství, do něho napínáme naše úsilí,“ nastiňuje Kocúrek, kam se bude společnost v blízké budoucnosti ubírat....
Celý článek zde„Vášeň ke stavařině jsem objevila ve Stockholmu“
říká Klára Šemberková, která pracuje jako technik absolvent v divizi 4 Metrostavu a aktuálně je členem týmu na stavbě dálnice D3 v jižních Čechách....
Celý článek zdeKOBELCO SK350LC-10 je vyrobené z HI-TECH materiálů a výrazně šetří palivo
Alois Vokurka se pohybuje v oblasti demolic a zemních prací již od počátku 90. let. Za tu dobu vystřídal několik desítek stavebních strojů od různých výrobců. „Vždycky jsem šel po kvalitě a za ta léta nedám dopustit na stroje značky Kobelco, pokud jsme je získali přímo z Japonska,“ říká majitel firmy, která v lednu přikoupila nejnovější přírůstek do flotily: KOBELCO SK350LC-10....
Celý článek zdeJdeme cestou větších a sofistikovanějších strojů
AUSTRO Baumaschinen je významným distributorem strojů Kobelco. Ale portfolio má širší, na což jsme se zeptali jednatele společnosti Romana Kopeckého....
Celý článek zde„Vznikem projekčního střediska se připravujeme i na zakázky formou Design&Build“
říká Tomáš Herman, který má na starosti vybudování projekčního střediska divize 4 Metrostavu. Vedoucí střediska považuje jeho vznik za logický krok právě v době, kdy jsou projektanti zavaleni prací. „Trh projekčních zakázek je přesycený a zároveň trpí nedostatkem projektantů. Každá další zakázka pak vyvolává u partnerských firem tlak na snížení kvality nebo nedodržení termínu projektu. Vzhledem k tomu, že snížení kvality nelze připustit, pak jedi...
Celý článek zdePřestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020
Železniční uzel Letohrad projde modernizací, která umožní mj. řízení stanice z centrálního dispečerského stanoviště v Praze. Na další podrobnosti jsme se zeptali stavbyvedoucího Přemysla Krejsy z divize kolejových staveb společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a. s., která je vedoucím účastníkem sdružení zhotovitelů....
Celý článek zde„Zběsilé tempo mi dělá dobře“
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Marián Šroba, který je na divizi 4 Metrostavu odpovědný za veškeré zemní práce. První a zároveň stěžejní zkušenosti sbíral na stavbě S7 v Gdaňsku, aktuálně řídí zemní práce na 13 menších či větších projektech v rámci Metrostavu....
Celý článek zde„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude realizována mimo stopu stávající jednokolejky, jedná se o ideální a dostatečně dlouhý úsek,“ uvedl v rozhovoru pro Silnice železnice. Hovořili jsme s ním rovněž o dalším rozvoji železniční infrastruktury i budoucnosti nádraží, jejichž správu SŽDC převzala od Českých drah v roce 2016....
Celý článek zdeVýstavba Hlávkova kolektoru. „Největší přítoky vody jsme paradoxně neřešili pod Vltavou, ale ve zvětralých horninách,“
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Václav Dohnálek, vedoucí projektu ze společnosti Subterra, která se pražským kolektorům dlouhodobě věnuje....
Celý článek zde„Chceme být prospěšní okolí, proto stavíme mosty za milion i 150 milionů korun“
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Pavel Hrdina, který představuje divizi Mosty společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice, která poprvé překročila regionální stavařinu po povodních v roce 2002. Aktuálně se mostaři podílí mj. na rekonstrukci přivaděče k D1 u Jihlavy a na řadě dalších zakázkách silniční a železniční infrastruktury....
Celý článek zdeTři roky v německé buňce
Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divize 4 Metrostavu v německé Pirně. Na obchvatu města kousek za českou hranicí vyroste nový kilometrový semi-integrovaný most, na němž se podílí i ocelářská divize Metrostavu. Pro mladého přípraváře a stavbyvedoucího nejde o první stavbu v Německu. Podílel se také na výstavbě dvou dálničních mostů v Dortmundu na dálnici A1 Bremen –...
Celý článek zde