KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Výroba a montáž silničního zavěšeného mostu v Bad Oeynhausen (SRN)

Výroba a montáž silničního zavěšeného mostu v Bad Oeynhausen (SRN)

Publikováno: 29.8.2011
Rubrika: Mosty

Bad Oeynhausen je město ležící v regionu Nordrhein-Westfalen-Regionalniederlassung-Ostwestfalen-Lippe. Protínající dálnice A-30 a zvyšující se provoz si vyžádaly severní obchvat, který však musí překlenout nejen překážky stávající zástavby, ale taktéž přírodní překážky v podobě řeky. Takřka u sjezdu dálnice vede koryto řeky Werra, kde bylo nutno zbudovat most, který zde symbolizuje počátek severního obchvatu.

Most je navržen jako zavěšená mostovková ocelová konstrukce spřažená betonovou deskou o třech polích s délky 42,6 m + 67,95 m + 42,30 m. Nosným prvkem mostu je šest pilířů umístěných na březích řeky, každý s hlavicí pro čtyři závěsy o výšce 25,3 m. Nosný prvek mostovky tvoří lanové nosníky a podélné nosníky, které jsou spojeny na opěrách, při pylonech a lanových nosnících pomocí příčníků. Horní plochy lanových nosníků a podélných nosníků jsou opatřeny spřahujícími trny pro betonovou desku. Průřez podélných nosníků je komůrkový s konstantní výškou 1 300 mm, průřez lanových nosníků je kosočtvercového typu, taktéž s konstantní výškou 1 300 mm. Pylony jsou obdélníkového komolého průřezu od 2 450 × 1 600 mm, po 1 900 × 1 200 mm.

Výroba byla rozdělena z hlediska kapacity a možnosti manipulace s dílci o hmotnosti až 92 tun do sesterských společností MCE Slaný a MCE Nyíregyhádza. Montáž byla vedena mateřskou firmou MCE Stahl & Maschinenbau se sídlem Linci (AT) ve spolupráci s oběma již zmíněnými sesterskými firmami.

Lanové nosníky byly vyráběny ve společnosti MCE Slaný a pylony a podélné nosníky v MCE Nyíregyhádza. Lanové nosníky musely být z hlediska přepravitelnosti děleny na tři nepravidelné dílce, z nichž střední část byla jako spojovací prvek a zároveň slouží jako dolní část závěsů středního pylonu. I po tomto dělení měly dílce pro transport hmotnost až 98 tun a rozměry 5,7 × 17,5 m. Pylony byly děleny vertikálně ve dvou rovinách a tvořily tak ze dvou kusů dřík a jednoho kusu vlastní hlavici. Podélné nosníky nebyly děleny v předpolích na obou březích řeky, kde příčný styk je zapuštěn v lanovém nosníku, dělení podélných nosníků bylo pouze ve středním poli nad řekou, a to na tři dílce. K výrobě byly použity plechy materiálu S 355 J2 + N a S 355M, výrobce Voestalpine Grobblech Gmbh. Výrobní technologie proběhla standardním způsobem pro tento druh celosvařované konstrukce sestavením z tvarových výpalků a byla svařena kombinací metody pod tavidlem a v ochranné atmosféře.

Transport proběhl po vlastní ose z výrobních závodů do místa staveniště pomocí transportních prostředků s nosností až 110 tun. Délka transportu ze Slaného do Bad Oyenhausen byla 650 km a z Nyíregyhádza tamtéž 1 420 km.

Montáž mostu započala výstavbou pylonů, které byly postupně osazovány, na pomocnou konstrukci ukotvenou do základů jednotlivých patek a následovně na předchozí dílec pomocí mobilních jeřábů s nosností až 500 tun. Montáž mostovkové části probíhala postupně od opěr k pylonům na již předem připravené podpěrné konstrukce. I zde bylo použito mobilních jeřábů s nosností do 500 tun. Jednotlivé dílce byly spínány navzájem montážními přípravky, které umožňovaly korekce tvaru po jednotlivých geometrických kontrolách. Střední pole bylo vzhledem k velmi kolísavým stavům řeky nutno montovat bez možnosti jakékoli podpěry, proto zde byla zvolena metoda „letmé“ montáže. Jako první byly připojeny podélné nosníky pomocí montážních konsol, umožňují korekce tvaru při vetknutém nosníku do předchozího průřezu. Následně se provádělo svařování průřezů nosníků s plynulou korekcí tvaru. Na takto připravené nosníky opatřené na koncích montážními přípravky byly osazeny lanové nosníky s hmotností cca 85 tun. Opět bylo nutné svařit skupinu lanového nosníku do sestavy s podélnými nosníky. Zbývalo osadit střední vložené nosníky, i zde byly použity mobilní jeřáby s nosností až 500 tun. Sestavu nosníků bylo nutné rektifikovat, pro nastavení optimální křivky nadvýšení, toto se provedlo pomocí systému podpěrných konstrukcí v předpolích.

Článek byl prezentován na konferenci MOSTY 2011, jejímž mediálním partnerem je časopis SILNICE ŽELEZNICE.

Production and Assembly of the Road Suspended Bridge in Bad Oeynhausen (Germany)
Bridge in Bad Oeynhausenu crosses over the river Werra and is the beginning of the northern bypass of the town. The bridge is designed as the suspended bridge deck steel structure connected with concrete slab with three spans. The load bearing element of the bridge deck is the rope beam and longitudinal beams which are connected on abutments near the pylons and cable beams using the traverse. The cable beams were produced in the company MCE Slaný and the pylons and longitudinal beams were produced in MCE Nyíregyhádza. Transport took place from the production plant to the site using the means of transport with bearing capacity of up to 110 tons. The length of the transport from Slané to Bad Oyenhausen is 650 km and from Nyíregyhádza to the same destination is 1,420 km.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Místo stavby – severní obchvat Bad OeynhausenVýroba – MCE Slaný – závěsné nosníkyMontáž – osazení závěsového nosníkuMontáž – kompletace sestavyMontáž – vložení podélných nosníků nad řekuMontáž – detail pro uchycení závěsůMontáž – osazení ložisekVizualizace přemostění

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice