KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Silniční okruh kolem Prahy, část 514 – anketa

Silniční okruh kolem Prahy, část 514 – anketa

Publikováno: 5.11.2009
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

ANKETA s představiteli dotčených území: pražských městských částí SLIVENEC, LOCHKOV, RADOTÍN a ZBRASLAV.

1. Jak vybudovaný usek stavby SOKP – 514 ulehči Vaši městské časti ve srovnaní s minulým dopravním řešením? Co od něj očekáváte?
2. Bude mít také kromě pozitivního vlivu i negativní dopad na své okolí v rámci Vaši městské časti? Jak se tato situace řeší (bude řešit)?
3. Jakým způsobem ovlivňuje probíhající realizace useku život občanů ve Vaši časti města? Jak se s tím vyrovnáváte?
4. Mohl (mohla) byste zhodnotit spoluprací s realizačními firmami po dobu výstavby tohoto useku?

RNDr. Jana Plamínková, starostka MČ Praha – Slivenec
ad 1) Od okruhu očekáváme výrazné snížení zátěže na přetížené a téměř neustále ucpané komunikaci K Barrandovu. Především věříme, že tam ubude těžká kamionová doprava. Usnadní se tím jednak doprava našich občanů do práce v centru, jednak se zlepší spojení Slivence s místní částí Holyně, která byla od Slivence před více než dvaceti lety brutálně oddělena právě čtyřproudou ulicí K Barrandovu. V současné době se navíc mnoho aut snaží při každém problému na ulici K Barrandovu ušetřit čas tím, že si zkrátí cestu přes Slivenec – a to, doufáme, ustane.

ad 2) Okruh bude mít negativní vliv na jihozápadní část Slivence. Velmi se bojíme, že se v této části Slivence zvané Habeš výrazně zvýší hluk i emise. Podél okruhu se sice počítá s protihlukovými stěnami, ale na lochkovské křižovatce nejsou a obáváme se šíření hluku z této křižovatky.

ad 3) Výstavba výrazně negativně ovlivňuje život v naší městské části. V jižní části Slivence byla postavena tzv. provizorní obslužná komunikace, která výrazně znepříjemňuje život lidem, kteří tam bydlí. Kromě toho je pro nás již několik měsíců nepřístupná třetina našeho katastru za okruhem, protože hlavní přístupová trasa z ulice K Cikánce byla kvůli výstavbě přerušena, a než se dobuduje trasa přes ekodukt, je toto území, sloužící rekreaci i zemědělské výrobě, téměř nedostupné, což občané špatně snášejí. Velmi nepříjemné je i to, že při každé uzavírce výrazně stoupne počet aut projíždějících Slivencem, a když nedojde ke koordinaci různých uzavírek, panuje zde opravdu dokonalý zmatek. Slivenec se svými levnými možnostmi stravování navíc slouží pro dělníky pracující na stavbě jako určité zázemí, takže kolem poledne zde parkuje spousta aut lidí z okruhu, často velmi bezohledně i na vyhrazených parkovištích a na chodnících. Už se opravdu těšíme, až stavba skončí. ad 4) Spolupráce s firmami se v poslední době zlepšila.

Ing. Jiří Rendl, starosta MČ Praha – Lochkov
ad 1) Nově vybudovaný úsek městského okruhu odblokuje téměř pravidelné dopravní zácpy mezi Lochkovem a Radotínem a dále na komunikaci Strakonická. Silnice z Lochkova do Radotína totiž připomínala vždy spíše parkoviště, než průjezdnou komunikaci.

ad 2) Negativní efekt každé dopravy jsou emise a hluk – obojí tu ale už stejně máme, a to od pomalu popojíždějící tranzitní dopravy. Okruh má své ochranné prvky (valy a protihlukové stěny). Jak budou účinné, se ukáže na základě měření. V Lochkově bude postavena trvalá stanice měření emisí. Hluk se bude měřit mobilními stanicemi.

ad 3) Stavba má své obslužné komunikace, takže obcí není stavební doprava vůbec vedena. Od počátku jsme s dodavateli stavby uzavřeli smlouvy, kde jsme si vyjasnili vzájemné vztahy – jak bude výstavba probíhat, co musí plnit dodavatel a co městská část. Ty jsou celkem dodržovány, takže soužití obce a stavby je snesitelné pro obě strany. Obec provádí úklid vlastními silami (kapacitami) a dodavatelé jej platí. Samozřejmě, že došlo k drobným nedorozuměním, ale ta se vždy celkem snadno uvedla na pravou míru.

ad 4) Jak plyne z mé předchozí odpovědi, spolupráci hodnotím velmi dobře. Drobné nedostatky vždy plynuly spíš ze špatné komunikace, než z ignorantství nebo zlé vůle. Většina dopravních prohřešků byla zaviněna řidiči dodavatelů, kteří přijeli na stavbu poprvé a neorientovali se. Navíc musím říci, že jsem u vedoucích pracovníků dodavatelů na různé úrovni zaznamenal něco jako profesní hrdost, ke které zjevně patřilo i to, že umí stavět dobře a ještě ohleduplně ke svému okolí.

Mgr. Karel Hanzlík, starosta MČ Praha – Radotín
ad 1) Nově budovaný úsek stavby SOKP – 514 odvede velkou část tranzitní dopravy z páteřních komunikací Městské části Praha 16, tedy z Radotína. Podle poslední aktualizace by po zprovoznění dopravních staveb okruhu mezi Slivencem a Lahovicemi, měla být snížena intenzita dopravní zátěže např. v ulici Výpadové, která prochází středem městské části, z dnešních 23.100 vozidel/24 hod. na cca 11.400 vozidel/24 hod. Z těchto čísel je patrné, že hladiny hluku, prachu a smogu, kterým jsou denně radotínští občané vystaveni, se citelně sníží.

ad 2) Jediný možný negativní dopad na Radotín od vybudovaného okruhu bude hluk, způsobený provozem na této komunikaci. V roce 2008 jsme požádali investora stavby Ředitelství silnic a dálnic ČR o aktualizaci hlukové studie, protože zde byly signály, že budoucí provoz na okruhu bude vyšší, než se uvažovalo. Tento předpoklad se potvrdil a v červnu 2008 byla zpracována nová hluková studie, ze které vyplývá, že pro zástavbu v městské části budou dodrženy hygienické limity hladiny hluku podle nařízení vlády č. 148/2006 Sb.

ad 3) Každá takto velká stavba s sebou přináší negativní vlivy na celé okolí. Snažíme se ve spolupráci s konsorciem zhotovitelských firem HOCHTIEF CZ, BÖGL & KRÝSL a STRABAG, a to zejména na pravidelných schůzkách s jejich zástupci, dopady minimalizovat. Především se nám podařilo usměrnit převážnou část dopravy a pohybu materiálu po stavbě mimo zastavěné území Radotína, a to hlavně tím, že byla dohodnuta trasa přepravy materiálu a strojů podél budované estakády po provizorním mostě přes řeku Berounku. Samozřejmě, že provozem mechanizmů po místních komunikacích, zejména po zmiňované ulici Výpadové, dochází k jejich devastaci. Existuje však příslib investora stavby na celkovou opravu komunikace ke konci realizace stavby, tj. v roce 2010. V případě dopravy materiálu přes vilovou obytnou zástavbu k radotínské straně portálu byla na jednáních stanovena přesná pravidla a parametry pro zavážení.

ad 4) Myslím, že tuto otázku jsem zodpověděl v předchozím bodě. Spolupráce s realizačními firmami je bezproblémová a navzájem se informujeme o všem podstatném.

Mgr. Renata Hůrková, starostka MČ Praha – Zbraslav
ad 1) Strakonická ulice je již dlouhou dobu přetížená a Barrandovský most je černou můrou všech motoristů. Z těchto důvodů si od dokončení staveb 513/514 slibuji hlavně ulehčení těmto komunikacím. Domnívám se, že skutečný efekt se však může dostavit až po dokončení celého okruhu, kdy je pro nás rozhodující dokončení staveb v severozápadní části okruhu, zejména části 519 Suchdol – Březiněves.

ad 2) V životě už to tak chodí, že vše není jen dobré a každá věc má i své stinné stránky. Zde bude ulehčení dopravy vykoupeno i s tím spojenými dopady ve formě hluku a emisí, které se dotknou zejména občanů Lahovic. Projekt počítá s vybudováním protihlukových zábran, k jejichž navržení se vyjadřovali i zástupci lahovických obyvatel. Zároveň jsme požádali Ředitelství silnic a dálnic ČR o měření hluku ještě před uvedením stavby do provozu, abychom měli data pro stanovení jeho dopadu.

ad 3) Stavba 514 bohužel není jedinou stavbou, která probíhá na území MČ Praha – Zbraslav. Souběžně se zde staví protipovodňová ochrana v ulici K Přehradám, dlouho požadovaná rekonstrukce ulice Žitavského a výměna přivaděče vodojemu v ulici E. Přemyslovny. Takže prachu či bláta (podle počasí), hluku a dopravních omezení si zbraslavští občané užili a ještě užijí dost. Objízdné trasy spojené s jednotlivými fázemi výstavby okruhu jsou navrženy tak, že jsou zachovány vždy dva jízdní pruhy v obou směrech, takže dopady na dopravu jsou minimalizovány. Jen si Zbraslaváci a Lahovičtí musejí dávat pozor, kudy se právě dnes dostanou domů. Zhotovitel se snaží průběžně čistit komunikace a stížnosti řešíme operativně.

ad 4) Realizační firmu úseku 514 zastupuje Ing. Jan Paclík ze společnosti STRABAG, jehož prostřednictvím průběžně řešíme vznikající problémy. Jeho přístup je velmi vstřícný. Zúčastňuje se schůzek s občany, kde řešíme jejich problémy spojené se stavbou, a podle potřeby informuje úřad o probíhající stavbě i dopravních omezeních.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled na rozestavěný most přes Lochkovské údolí (foto: Pavel Stančo)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (44x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (39x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...
Betonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolíBetonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolí (32x)
Nejvyšším mostem v Praze, s výškou až 65 m nad údolím, bude brzo dálniční most, který se klene přes Lochkovské údolí....

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice