KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Silniční okruh kolem Prahy – část 513 – anketa

Silniční okruh kolem Prahy – část 513 – anketa

Publikováno: 20.1.2010
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

ANKETA s představiteli dotčených území: obcí DOLNÍ BŘEŽANY, ZLATNÍKY-HODKOVICE a VESTEC

1. Ulehčí dokončení výstavby SOKP 513 život ve Vaší obci? Jak se na tuto budoucí změnu dívají obyvatelé obce?
2. Jakým způsobem se Vaší obce dotýká výstavba této části pražského vnějšího okruhu? Jak případné problémy řešíte? Jak probíhá komunikace s realizačními firmami?

Ing. Věslav Michalík, CSc., starosta obce Dolní Břežany
ad 1) Výstavba silničního okruhu přinese podstatné zmírnění dopravy na silnici II/101, která dnes slouží jako zkratka mezi dálnicí D1 a D5. Dříve tudy jezdily i kamiony, ale to se nám podařilo zastavit. Přesto je dnešní hustota tranzitní automobilové dopravy poměrně velká. Pro občany celého regionu okruh přinese výrazně kvalitnější dopravní spojení.

Na druhou stranu přinese novou dopravu, především ve směru do Posázaví a na Jílové. K jejímu usměrnění potřebujeme realizaci obchvatu Dolních Břežan, který by odvedl tuto tranzitní dopravu. Poměrně velkou obavu rovněž máme z řešení uzavírek a kalamitních stavů na R1, kdy by mohla být opět doprava odkloněna přes Dolní Břežany a Břežanské údolí. Rozhodně nemíníme připustit obnovení jakékoli kamionové dopravy přes obec.

ad 2) Katastr naší obce není přímo zasažen, ale jsme zasaženi nadměrným hlukem, vysokou prašností, znečišťováním komunikací a také neukázněnými řidiči stavby, kteří si někdy s těžkými nákladními vozy zkracují cestu přes obec. Spolupráce s vedením firmy Alpine, která působila v okolí obce, byla poměrně dobrá. Pokud byl problém, stavbyvedoucí se ho snažil poměrně promptně řešit.

Ing. Jiří Rezek, starosta obce Zlatníky-Hodkovice
ad 1) SOKP 513 obkružuje naši obec, resp. část Hodkovice na severu a na východě ve vzdálenosti od intravilánu obce cca 600 m až 1 km – většina trasy je v zářezu a za ozeleněným valem. Naše obec je tak dlouhodobě trvale zatížena projíždějícími vozidly centrem obce po silnici II. třídy II/101 Říčany – Zbraslav. Proto při volbě, co je menší zlo, bude zprovoznění SOKP výrazným odlehčením zátěže uvedenými vozidly centra obce a je pozitivně přijímáno většinou obyvatel. Zároveň dojde k napojení Vědeckotechnického parku Hodkovice (VTP) přímo na nájezdové brýle SOKP a po zahájení výstavby ve VTP bude veškerá stavební činnost probíhat mimo obydlené části obce. Veliké poděkování, uznání a obdiv patří všem našim  obyvatelům, kteří byli ochotni nárůst zátěže v době výstavby strpět.

Je jasné, že při takovéto stavbě (přesun cca 2 mil. m3 výkopků a dalšího stavebního materiálu) je zátěž obce násobena. V důsledku výstavby SOKP jsou poškozeny i silnice III. třídy v obci. Doufám proto, že tak, jako jsme s ŘSD ČR zdárně řešili drobné trable v průběhu výstavby, dojde ve shodě i k obnově těchto komunikací, a to se stejným porozuměním a ve spolupráci, a nebude nutné sahat po „samurajských mečích“.

ad 2) Jak již bylo zmíněno, předpokládáme, že se zcela zbavíme tranzitní dopravy. Vlastní dopravní zátěž obce se ale nijak významně nesníží. Mění se pouze směr toku vozidel na směr jih – sever. V sousedních obcích je skokový nárůst obyvatel, kteří mají své aktivity v Praze a jejich cestování přes naši obec bude trvat i nadále a do budoucna pro nás bude největší zátěží. Z části tento problém bude řešit až obchvat Dolních Břežan a obchvat Písnice.

Při vlastní výstavbě SOKP jsme v kontaktu s firmou Alpine, která působí v našem katastru. Je faktem, že na stavbě 513 je více než stovka mechanizmů a cca 500 pracovníků, kteří ne vždy dodržují stanovená pravidla. Ovšem vstřícný přístup k řešení problémů ze strany odpovědných pracovníků nám umožňuje rychle reagovat na vzniklé trable. Za to díky. Problémem, který se dostává za hranici únosnosti, je dlouhodobě uzavřená silnice III/oo114 z Hodkovic do Vestce. Věřím však, že se podaří úsek co nejdříve zprovoznit.

Miroslav Pašek, starosta obce Vestec
ad 1)
Každá nová stavba přináší klady i zápory. Pro nás, kteří bydlíme ve Vestci, se zlepší dostupnost na D1, směr Brno, ale hlavně dostupnost směrem na Plzeň a Karlovy Vary. Cesta z Vestce na letiště bude po zprovoznění okruhu trvat pouhých 15–20 minut, a to je skvělé. Na druhou stranu k nám Silniční okruh přivede nové automobily, které budou chtít projet po Vídeňské ulici směrem do Prahy.

Napadá mě však ještě jedna výhoda, a to je obchvat Vestce a Jesenice, který by mohl zklidnit dnes značně přetíženou dopravu na „staré Benešovské“.

ad 2) Vzhledem ke stále probíhající výstavbě jak komerční, tak určené k bydlení, dnes již nikdo nevnímá, odkud či kam auta jezdí. Se zvýšeným množstvím projíždějících automobilů se u nás setkáváme, ale nejvíce nás, myslím, postihne napojení vesteckého přivaděče na ulici Vídeňská, které by mělo proběhnout koncem tohoto roku.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (55x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Betonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolíBetonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolí (33x)
Nejvyšším mostem v Praze, s výškou až 65 m nad údolím, bude brzo dálniční most, který se klene přes Lochkovské údolí....
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (28x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice