SaM – silnice a mosty na vašich cestách
Rubrika: Mosty
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 10 ocenění Mostní dílo roku. Má zavedený a certifikovaný integrovaný systém řízení dle ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001. Má certifikovány výrobky – čerstvý beton, obalované asfaltové směsi, mostní zábradlí a zábradelní mostní svodidlo ZSSAM/H2.
I/9 ČESKÁ LÍPA, MOST EV. Č. 9-054
V Libereckém kraji realizujeme rekonstrukci mostu na silnici I/9, ev. č. 9-054 přes Moskevskou ulici. Silnice I/9 je nejvýznamnější silniční komunikací procházející městem.
Původní most z prefabrikovaných předpjatých nosníků KA-61 byl zdemolován. Nový most má délku nosné konstrukce 52,24 m, rozpětí 16,5 + 18,0 + 16,5 m, plochu nosné konstrukce 803,1 m2, výšku nad terénem 7,2 m. Nová nosná konstrukce má proměnnou šířku (13,91 – 15,30 m). Niveleta stoupá pod 1,85 % ve směru na Nový Bor. Kategorie silnice je S 11,5. Nosná konstrukce je šikmá 84,9 g.
Při realizaci byl nejprve převeden provoz na levou stranu mostu, kde pokračoval nepřerušený, omezený, obousměrný provoz řízený světelnou signalizací. Pravá část mostu byla zdemolována. Na uvolněné místo bylo smontováno mostní provizorium TMS, dvoupatrový dvoustěn o 3 polích, délce 69 m, uložené na dvou pilířích PIŽMO a opěrách. Montáž provedlo Středisko mostních provizorií SaM.
Po odstranění levého mostu byly vybudovány opěry a pilíře. Pilíře jsou založené na původních vrtaných velkoprůměrových pilotách. Jsou členěné, mají dva šikmé dříky oválného průřezu, ve zhlaví příčně spojené stativem. Opěry jsou založeny plošně.
Byly osazeny 3 × 4 ks předpjaté nosníky T93 levého mostu, provedena spřahující deska a příčníky. Pod každým příčníkem jsou 3 elastomerová ložiska. Po montáži dilatačních závěrů MAGEBA a provedení izolace NAIP s ochranou 4 cm LA bylo na římsy osazeno zábradelní svodidlo ZSSAM/H2 a položena asfaltová konstrukce vozovky. Po převedení dopravy na nově zřízenou část mostu bylo odstraněno mostní provizorium a vybudována pravá část mostu. Byly osazeny zbylé nosníky T93 (3 × 3 ks), zřídila se spřažující železobetonová deska. 7. den po předepnutí se zabetonovala vynechaná spára 75 cm mezi mosty. Betonáž proběhla během třídenní úplné uzavírky. Po provedení izolace, asfaltové vozovky, zábradelního svodidla byla převedena doprava na obě poloviny mostu.
Předpokládané dokončení je v dubnu 2017. Do konce realizace stavby budou provedeny následující práce: opevnění svahů, zhotovení odvodňovacích skluzů, přeložení zámkové dlažby pod mostem, provedení terénních prací v okolí mostu, na závěr proběhne napojení provizorní přeložky horkovodu do definitivního trubního vedení, jež je ukotveno z boku do nosné konstrukce.
Související články
- SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (25.10.2019)
- SaM – silnice a mosty na Vašich cestách V. (24.5.2019)
- SaM – silnice a mosty na Vašich cestách IV. (25.11.2018)
- SaM – silnice a mosty na Vašich cestách III (15.5.2018)