KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Rath: Okruh kolem Prahy by měl sloužit i jako obchvat Kralup

Rath: Okruh kolem Prahy by měl sloužit i jako obchvat Kralup

Publikováno: 28.11.2011, Aktualizováno: 29.11.2011 14:55
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

Nový územní plán Středočeského kraje počítá s čtyřproudým okruhem kolem Prahy, který by na severu sloužil i jako obchvat Kralup. Novinářům to dnes řekl hejtman David Rath (ČSSD). S návrhem podle něj souhlasí ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). Kdy začne Ředitelství silnic a dálnic velký aglomerační okruh budovat, je podle něj otázkou. Nový územní plán budou v prosinci schvalovat krajští zastupitelé.

Před vedením severozápadní části obchvatu hlavního města přes Středočeský kraj v minulosti varoval Rathův předchůdce a nynější ministr zemědělství Petr Bendl (ODS). Podporoval naopak trasu přes Suchdol. Rath řekl, že své plány nedávno představil Dobešovi, který proti nim údajně nic nenamítal. Odpůrci severnějšího vedení okruhu v minulosti tvrdili, že tato varianta by znamenala odsunutí výstavby.

Okruh kolem Prahy má spojit ruzyňské letiště s teplickou a hradeckou dálnicí a dále vést jako obchvat Říčan až k dálnici D1. "Je to úplná novinka, nic takového ve starém územním plánu nebylo," podotkl Rath.

Cílem je podle něj zejména dosáhnout toho, aby lidé při cestě z jedné strany kraje na druhou nemuseli projíždět metropolí. "Jet přes Prahu je pomalu jako vydat se přes Saharu. Je to obdobně nevyzpytatelné a můžete při tom samozřejmě i zahynout. Protože pražská doprava je z hlediska času jako černá díra," poznamenal Rath.

Hejtmanství v územním plánu, jehož přijetí mu ukládá nový stavební zákon, dále počítá s rychlodráhou do Kladna včetně propojení s ruzyňským letištěm nebo vyhlášením chráněné oblasti v dnešním vojenském prostoru v Brdech. Klade i důraz na veřejnou zeleň v nových obytných zónách. V průmyslových areálech a logistických centrech má zabírat minimálně 30 procent, u bonitních půd až na 40 procent plochy.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (64x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (46x)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (44x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice