KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Rapid Express vstoupila na trh celostátních železničních dopravců

Rapid Express vstoupila na trh celostátních železničních dopravců

Publikováno: 31.3.2011, Aktualizováno: 4.4.2011 15:09
Rubrika: Kolejový průmysl

Společnost Rapid Express podnikatele Leoše Novotného podepsala rámcovou smlouvu o využívání kolejí se státní Správou železniční dopravní cesty (SŽDC). Novinářům to dnes oznámil mluvčí SŽDC Pavel Halla. Rapid Express se tak stal vedle Českých drah a společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury třetím celostátním osobním dopravcem.

"Vstup dalšího dopravce na železniční trh je pro SŽDC dokladem, že jsou vytvořeny odpovídající podmínky pro zdravé konkurenční prostředí," zhodnotil Halla. Zdravé tržní prostředí v osobní dopravě je podle něj jednou ze záruk konkurenceschopnosti železnice vůči ostatním druhům dopravy.

Rapid Express je rovněž první společností, která ve smlouvě souhlasila s novými podmínkami SŽDC při objednávání přepravní kapacity. SŽDC hodlá v budoucnu po přepravcích požadovat platby za objednanou a přidělenou dopravní kapacitu i tehdy, když ji dopravce nevyužije. Obdobné smlouvy SŽDC připravuje s ostatními dopravci.

"Předpokládáme, že tím dojde k ještě větší transparentnosti přístupů všech dopravců na námi provozovanou železniční dopravní síť České republiky," uvedl pověřený ředitel SŽDC Pavel Habarta. Opatření podle něj vychází ze zkušeností společnosti, kdy některé firmy v minulosti nevyužily objednanou kapacitu dopravní cesty, a tím ji blokovali jiným dopravcům.

Leoš Novotný plánuje od jara 2013 konkurovat Českým drahám v rychlíkové osobní přepravě mezi Prahou a Ostravou. Na stejnou trať by už v létě letošního roku rád vyslal dálkové vlaky podnikatel Radim Jančura, do jehož skupiny Student Agency RegioJet patří.

Státní SŽDC nyní v tuzemsku spravuje síť železničních tratí, v polovině roku má od Českých drah převzít také řízení provozu na železnici. V současnosti zaměstnává přibližně 9500 lidí, po začlenění výpravčích, signalistů, hláskařů a jiných zaměstnanců řízení provozu z Českých drah se jejich počet zhruba zdvojnásobí.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (54x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (35x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice