KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice

Publikováno: 11.2.2019
Rubrika: Kolejový průmysl

Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancelář, dobře si uvědomoval, jaký potenciál v této oblasti Česká republika nabízí. Dlouhodobá úspěšná tradice tuzemského dopravního inženýrství v oblasti železničního průmyslu pro něj byla velkou výzvou. Široká základna vzdělávacích institucí zaměřených na strojírenství mu dávala předpoklady pro rozvoj tohoto oboru i v budoucnu. A nejen to. Při expanzi firmy STADLER na trhy střední a východní Evropy se mu tak naskytla příležitost upevnit své již dříve získané pozice v Polsku, Maďarsku a později i v Bělorusku vytvořením pražského vývojového centra. Hlavním záměrem jeho vzniku byla konstrukční podpora výrobních aktivit v těchto lokalitách.

Konstrukční kancelář Stadler Praha tak dostala za úkol zajistit transformaci kvalitního know-how a rozšíření nabídkových aktivit skupiny STADLER do regionu, který obnovu a zkvalitnění železniční dopravy určitě potřebuje. Současně se tak mohlo postupně vytvářet také zdravé konkurenční prostředí, které je nutným předpokladem k dalšímu intenzivnímu rozvoji stávající železniční infrastruktury v nových členských státech Evropské unie.

To, že při strategickém rozhodování o umístění dalšího zahraničního vývojového centra padla volba na Českou republiku, má svoje opodstatnění i v dalších oblastech. Mezi ně patří především vysoká úroveň zkušebních a akreditačních institucí, se kterými firma STADLER již dlouhodobě spolupracuje. Jednou z nejvýznamnějších aktivit v této oblasti byly například nedávné typové testy vysokorychlostní elektrické jednotky EC 250 na zkušebním okruhu ve Velimi. V současné době tam můžeme vidět další nový produkt řady Flirt. Jedná se o vozidla pro železniční společnost Abelio East Anglia. Tato zakázka je svým počtem 58 vlakových jednotek jedním z nejvýznamnějších současných projektů firmy STADLER.

Na vývoji obou těchto významných projektů se výrazným podílem účastnila i pražská konstrukční kancelář. A nejen na nich. Již od počátku svého působení na českém trhu podporuje v oblasti Engineeringu společnost STADLER Praha jak švýcarskou, tak i německou divizi. Podíl této podpory je srovnatelný s jejími aktivitami v rámci divize Centrální Evropa, ve které má pozici hlavní konstrukční kanceláře.

Během svého dosavadního devítiletého působení v České republice si postupně získala poměrně stabilní postavení v rámci celé skupiny STADLER. Z původních třiceti konstruktérů, kteří stáli v roce 2009 u jejího zrodu, zaměstnává v současné době téměř 90 kvalifikovaných pracovníků. Za poslední tři roky došlo k jejich navýšení o více než 100 % a trend dalšího růstu předpokládá švýcarské vedení udržet i v následujících letech.

S náborem nových konstruktérů na rozdíl od celé řady jiných strojírenských firem v České republice STADLER Praha problémy nemá. Díky své vnitřní filozofii, která klade důraz především na systematickou práci při výchově nových zaměstnanců a jejich postupné implementaci do pracovního kolektivu, musí řešit zcela jiné problémy. Co nejdříve doplnit odborné znalosti nových absolventů vysokoškolského studia včetně těch jazykových. To je jeden z hlavních předpokladů pro jejich další osobní rozvoj. A tato snaha začíná přinášet své ovoce ve formě téměř nulové fluktuace. Díky tomu se pražská konstrukční kancelář průměrnou délkou odborné praxe svých pracovníků dostává téměř na „švýcarskou“ úroveň.

Společnost STADLER Praha tak získala postupně celou řadu kompetencí, které původně měly z důvodu ochrany před případným únikem know-how ke konkurenci zajišťovat pouze západoevropské divize skupiny STADLER. Pražská konstrukční kancelář ale tuto důvěru dostala. Důkazem toho je, že se její pracovníci účastní na nabídkových projektech pro celou Evropu. Přesto pro ni zůstává prioritou Česká republika a pomoc při obnově stávajícího vozidlového parku. I když se již několik projektů podařilo společnosti STADLER v tuzemsku zrealizovat (LeoExpress, motorové vozy RS1, tramvaje pro Ostravu), stále nemůžeme mluvit o otevírání trhu pro radikální obnovu vozidel, jako je tomu v Polsku nebo Maďarsku. Jde především o nabídku lepšího komfortu pro cestující a zvýšení provozní spolehlivosti. A to je ve své podstatě to, co firma STADLER nabízí.

Současně s tím přichází i možnost zapojení se celé řady tuzemských dodavatelů prostřednictvím pražské konstrukční kanceláře i do jejich zahraničních projektů.

V případě dodávek 40 tramvají TANGO NF2 do Ostravy činil tento podíl téměř 35 %. Další projekty pro polské a slovinské dráhy, které pražská konstrukční kancelář v současné době zpracovává, otevírají dveře českým firmám na další zahraniční trhy. Ty pak mohou takto získat reference pro vstup do dodavatelské struktury společnosti STADLER i pro zakázky pro západní Evropu. Některým se to již podařilo. Podmínkou je ale především kvalita, spolehlivost a konkurenceschopnost.

STADLER Praha se tak stává vstupní branou do světa kolejových vozidel nejen pro mladé a začínající konstruktéry, ale také pro české dodavatele, kteří jsou na budoucí spolupráci dobře připravení.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Nová jednotka GTW pro zubačku na Štrbském pleseNová jednotka GTW pro zubačku na Štrbském pleseFLIRT akku, vlak s bateriovým napájenímOd listopadu jsou v provozu nové tramvaje pro OstravuFlirt3 pro Koleje Mazowieckie (PL)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Kategorizace přestupních uzlů se zapojením železniční dopravy (50x)
Přestupní uzly tvoří mezi páteřní, zpravidla železniční, a navazující veřejnou hromadnou dopravou jeden ze základních st...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (45x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (43x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice