KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Pražský okruh v jihozápadní části slaví první rok provozu

Pražský okruh v jihozápadní části slaví první rok provozu

Publikováno: 21.9.2011
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

Na den přesně před rokem byla zprovozněna nejnovější část Pražského okruhu v jihozápadní části hlavního města. Trasa vedoucí od dálnice D1 (směr Brno) k dálnici D5 (směr Plzeň) odvedla významnou část dopravy z přetížené Jižní spojky. Pražský okruh vedle dopravní role plní perfektně i roli finančního zdroje pro rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury. Na mýtném se na novém úseku okruhu vybralo celkem 290 miliónů korun.

Jihozápadní část Pražského okruhu propojuje dálnici D1 s dálnicí D5. První úsek měří 8,7 kilometrů a vede od dálnice D1 na úroveň obce Vestec. Druhá část pokračuje od obce Vestec po obec Lahovice a měří 8,3 kilometru. Poslední část nového úseku Pražského okruhu vede od Lahovic do Slivence a měří 6 kilometrů. Kompletní rekonstrukcí prošel úsek od Slivence do Třebonic v délce 7,3 km.

„Celá stavba je významná svou technologickou náročností. Po celé délce je několik desítek mostů včetně nejdelšího v České republice přes řeku Berounku na části úseku vedoucí od Lahovic do Slivence. Okruh je specifický svými tunely, které jsou umístěné v částech od obce Vestec až ke Slivenci,“ říká tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Detailní technický popis k celému Pražskému okruhu je k dispozici na webové prezentace www.okruhprahy.cz.

Po celý rok procházela stavba poměrně detailním zkušebním provozem. Až na několik drobností, které jsou u tak složitých staveb zcela běžné, funguje celý úsek perfektně a bez větších problémů. „V srpnu 2011 ŘSD společně s odborníky provádělo v tunelech Pražského okruhu zkoušky v oblasti požární bezpečnosti. A výsledky jsou v naprostém pořádku,“ říká ředitel ŘSD René Poruba.

Ukončení zkušebního provozu se předpokládá v červnu 2012, kdy by dílo mělo být uvedeno do trvalého provozu. Během uplynulého roku byla provedena řada zkoušek a testů. Mimo jiné probíhalo a ještě probíhá kompletní měření hlukové zátěže pro ověření, zda jsou splněny legislativou dané hlukové limity. Dále proběhla řada zátěžových testů v tunelech s cílem ověřit a zajistit maximální bezpečnost řidičů. "Tyto testy, stejně jako běžná údržba, jsou prováděny v období s nižší intenzitou provozu, zejména o víkendech a v noci, a to při zachování průjezdnosti okruhu, byť v režimu obousměrného provozu v jedné tunelové rouře. Pouze jedenkrát došlo ke znovuotevření Jižní spojky pro nákladní dopravu, když byly prováděny v tunelech předepsané požárně preventivní zkoušky, které nelze provádět ani za částečného provozu", říká Nina Ledvinová.

Na Pražském okruhu denně v obou směrech projíždí kolem 120 tisíc vozidel. Jde tedy o nejzatíženější část celé dálniční sítě v České republice. To se projevuje i na příjmech pro SFDI z výběru mýtného. Celkový účet po 365 dnech provozu je příjem kolem 290 miliónů korun.

"Řídicí systém dopravy celého jihozápadního segmentu, v jehož rámci bylo poprvé v České republice nasazeno liniové řízení dopravy k dnešnímu dni spolehlivě řídí dopravu, v období s vysokou intenzitou provozu omezuje rychlost pro zvýšení propustnosti komunikace, varuje před kolonami, nehodami i jinými nebezpečnými jevy, reaguje na aktuální povětrnostní podmínky. Aktuálně se připravuje automatické varování řidičů před vozidlem v protisměru" uvádí René Poruba.

Podle ředitele ŘSD Reného Poruby je roční provoz jihozápadní části Pražského okruhu zásadním motivem pro pokračování výstavby dalších úseků. Především se to týká části od pražského mezinárodního letiště Praha Ruzyně směrem k dálnici D8 do Ústí nad Labem a části od dálnice D1 ve směru k dálnici D11 vedoucí do Hradce Králové, kde stále chybí pravomocné územní rozhodnutí. „Zásadní jsou především finance a získání územního rozhodnutí. Je před námi složitá a finančně náročná modernizace dálnice D1 z Prahy do Brna, dokončení úseku přes České Středohoří na dálnici D8 a neméně důležitá dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic. Další finanční prostředky na Pražský okruh se tedy budou hledat velmi těžko. Ale musí se s výstavbou pokračovat,“ doplňuje René Poruba.

 

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (45x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (40x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...
SOKP 513 – Most přes Vltavu – Zkušenosti z realizaceSOKP 513 – Most přes Vltavu – Zkušenosti z realizace (35x)
Jednou z nejvýznamnějších částí úseku stavby R513 mezi Vestcem a Lahovicemi, která nyní poutá nejvíce pozornosti, je mos...

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice