Pražský okruh bude mít jako první v Česku liniové řízení dopravy
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy
Jihozápadní část pražského okruhu mezi dálnicemi D5 a D1, která se řidičům otevře 20. září, bude první českou dálnicí s takzvaným liniovým řízením dopravy. To umožní zvýšit kapacitu komunikace. Hlavní součástí systému je hustá síť proměnných příkazových značek. Na dnešní tiskové konference to uvedli zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD ČR).
Systém má automaticky přenášet do provozu aktuální dopravní informace a regulovat plynulost dopravy. Součástí systému budou především proměnné příkazové značky pro každý jízdní pruh, což je rozdíl proti běžným informačním tabulím na dálnicích, které řidičům pouze sdělují dílčí fakta. Značky mohou například zakázat vjezd kamionům do nejrychlejšího pruhu.
"Cílem systému liniového řízení je i harmonizování dopravního proudu, to jest usměrnit vozidla do stejné rychlosti. Díky tomuto opatření dojde ke snížení vzdálenosti mezi vozidly a celkově dojde ke zvýšení kapacity komunikace," uvedl šéf ŘSD ČR Alfred Brunclík. Intenzita dopravy na novém úseku se podle něj může dostat až na 90 000 aut za 24 hodin.
Součástí automatického systému jsou kromě značek také například detektory provozu ve vozovce, varovný meteorologický systém nebo kamery. Kromě okruhu bude liniové řízení přesahovat i na dálnici D1 od Mirošovic ve směru do Prahy. Na novém 23kilometrovém úseku pražského okruhu se bude vybírat mýtné.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.