KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Po otevření okruhu se zvýšil provoz na Jižní spojce

Po otevření okruhu se zvýšil provoz na Jižní spojce

Publikováno: 20.3.2011, Aktualizováno: 22.3.2011 11:07
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

Po otevření jihozápadní části Pražského okruhu se zvýšil provoz na Jižní spojce i na navazujících částech Pražského okruhu. Na Jižní spojce jezdí nyní o 22.000 aut více, na některých úsecích Pražského okruhu o 14.000, respektive o 25.000 vozidel za den více. Vyplývá to z materiálu Technické správy komunikací (TSK), který má ČTK k dispozici. Na hustotu dopravy si půl roku po otevření stěžují obyvatelé Spořilova, kterým nyní projíždějí kamiony, které nesmějí na Jižní spojku a Barrandovský most. Hluk z okruhu vadí také lidem z okolních obcí.

TSK porovnávala intenzitu dopravy před a po zprovoznění Pražského okruhu mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1. Z výsledků vyplynulo, že první týden po otevření okruhu se na Jižní spojce v oblasti Krče snížil počet vozidel asi o 21.000 na 79.000. "V následujících dvou měsících byla uvolněná kapacita postupně využita vozidly pro vnitroměstskou dopravu natolik, že se zatížení Jižní spojky v tomto úseku zvýšilo oproti původnímu stavu před otevřením nové části okruhu o 22.000 na 122.000 (aut denně)," uvádí se v materiálu TSK. Zvýšilo se i zatížení na navazujících úsecích Jižní spojky.

Po otevření okruhu byl zakázán vjezd kamionům na Jižní spojku, změnilo se rozdělení jízdních pruhů na Barrandovském mostě a byly vypnuty semafory na modřanské straně mostu. To přispělo ke zrychlení provozu a zvýšení jeho plynulosti. Podle TSK tím také stoupla atraktivita Jižní spojky pro osobní dopravu a snížil se automobilový provoz v ulicích v nejbližším okolí, například na ulici 5. května nebo na Vrbově a Lhotecké ulici.

S otevřením jihozápadní části Pražského okruhu se zvýšil provoz také na navazujících úsecích okruhu, například v úseku Ořešská - K Barrandovu o 25.000 vozidel za den, v úseku Karlovarská - dálnice D5 pak o 14.000. Po samotném novém úseku jezdí asi 40.000 až 44.000 vozidel denně.

Po uzavření Barrandovského mostu a Jižní spojky pro kamionovou dopravu se sice podle radnice Prahy 4 ulevilo obyvatelům v Podolí a Braníku, výrazně se ale zvýšil provoz kamionů na Spořilovské ulici. Podle údajů TSK projíždělo loni v listopadu po Spořilovské 53.000 aut denně, což je o 9000 více než před zprovozněním okruhu.

Radnice Prahy 4 proto začala v místě měřit emise a prosazuje výstavbu protihlukových stěn. Podle starosty Pavla Horálka ale zatím jediné stanovisko, které od hlavního města Praha 4 dostala, je, že situace se vyřeší po dostavbě navazujícího úseku okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi. "To je pro nás nepřijatelné," dodal starosta. Tento úsek se totiž ještě nezačal stavět.

Praha 4 původně prosazovala návrat kamionů na Jižní spojku. To ale odmítlo hlavní město. "Hledáme nyní další řešení tak, aby se kamiony vyhnuly Barrandovskému mostu i Spořilovské ulici," řekl ČTK mluvčí Prahy 4 Michal Sochor.

Okruh také navýšil hluk v obcích a městských částech v jeho okolí. Na hluk si nyní stěžují například obyvatelé Dobřejovic, Dolních Břežan, Herinku, Jesenice a Modletic. Ředitelství silnic a dálnic už dříve slíbilo, že se hlukem bude zabývat, na vyhodnocení ale potřebuje zhruba rok. Obyvatelé se obávají, že se mezitím zvýší limity pro hlukovou zátěž.

Počty projíždějících aut na vybraných úsecích před a po otevření jihozápadní části Pražského okruhu (údaje v tisících):

úsek před - jaro 2010 po - listopad 2010 rozdíl
Jižní spojka, Braník - Sulická 100 122 +22
Jižní spojka, 5. května - Chodovská 96 111 +15
Jižní spojka, Chodovská - V Korytech 109 121 +12
Spořilovská, Spořilov - Chodovec 44 53 +9
5. května, Jižní spojka - Chodovec 111 102 -9
dálnice D1, Chodovec - Chodov 114 104 -10
Strakonická, Lahovičky - Pražský okruh 52 53 +1
Dobříšská, Strakonická - tunel Mrázovka 73 80 +7
K Barrandovu, Pod Habrovou - Geologická 59 49 -10
Pražský okruh
Karlovarská - dálnice D5 52 66* +14
Ořešská - K Barrandovu 54 79* +25
Lochkov - Strakonická 0 44* +44
Strakonická - přivaděč Vestec 0 40* +40

* údaje od Ředitelství silnic a dálnic
Zdroj: Technická správa komunikací hlavního města Prahy

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (47x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (43x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...
SOKP 513 – Most přes Vltavu – Zkušenosti z realizaceSOKP 513 – Most přes Vltavu – Zkušenosti z realizace (38x)
Jednou z nejvýznamnějších částí úseku stavby R513 mezi Vestcem a Lahovicemi, která nyní poutá nejvíce pozornosti, je mos...

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice