KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Nová část Pražského okruhu už vydělala 289 milionů korun

Nová část Pražského okruhu už vydělala 289 milionů korun

Publikováno: 18.9.2011, Aktualizováno: 20.9.2011 09:59
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

Jihozápadní část Pražského okruhu vydělala od svého otevření na kamionovém mýtném přes 289 milionů korun. Celkem 23 kilometrů dlouhý úsek v pracovních dnech projede v obou směrech na deset tisíc nákladních aut denně, celkově jej už projelo na tři miliony kamionů. ČTK to řekl mluvčí českého mýtného systému David Šimoník. Motoristům se okruh poprvé otevřel vloni 20 září. Stavba propojující brněnskou dálnici D1 a plzeňskou D5 má ulevit dopravě na Jižní spojce a Barrandovském mostu.

Denní výběry mýtného na této části Pražského okruhu dosahují ve všedních dnech zhruba milionu korun, vyplývá z mýtných statistik. Celkové výběry na všech zpoplatněných úsecích v Česku se pohybují pod hranicí 30 milionů Kč denně, přičemž tuto částku překročí jen ve výjimečných případech. Rekordním dnem z hlediska výběru mýtného je letošní 7. červenec, kdy systém vybral 32,5 milionu korun, uvedl Šimoník. Celkový výnos mýtného systému v celé republice za minulý rok činil 6,5 miliardy korun.

Největší množství vozidel se po jihozápadní části okruhu pohybovalo v prvních dnech po jeho otevření. Tehdy podle statistik Ředitelství silnic a dálnic úsekem projíždělo více než 50.000 vozidel denně. Podle Jana Hořeního, vedoucího komunikace ŘSD, takto vysoké počty průjezdů způsobili řidiči, kteří se nový úsek dálnice rozhodli projet pouze ze zvědavosti.

"Mýtné statistiky na nové části Pražského okruhu také ukazují, jak se v týdnu vyvíjí tranzit republikou. Začátkem týdne se kamiony ze Slovenska, Maďarska a balkánských států přesouvají do Německa a na konci týdne opačným směrem," řekl Šimoník. Na Pražském okruhu se tento pohyb projevuje zvýšením provozu až o dva a půl tisíce kamionů směrem na západ v pondělí a v úterý. Ve čtvrtek a v pátek je naopak pravidlem totožný nárůst kamionové dopravy ve východním směru.

Stavba za 18,3 miliardy korun vede mezi Modleticemi u D1 a Slivencem, navazující sedmikilometrový úsek z 80. let do Třebonic Ředitelství silnic a dálnic kompletně zrekonstruovalo. Vznikl tak ucelený úsek okruhu, který propojuje chomutovskou rychlostní silnici R7, karlovarskou R6, plzeňskou dálnici D5, výpadovku na Písek a brněnskou D1. Na okruhu je třeba mít dálniční známku, nákladní vozy musejí platit mýtné.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (53x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Betonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolíBetonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolí (29x)
Nejvyšším mostem v Praze, s výškou až 65 m nad údolím, bude brzo dálniční most, který se klene přes Lochkovské údolí....
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (27x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice