KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Mosty realizované společností Skanska na Silničním okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec

Mosty realizované společností Skanska na Silničním okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec

Publikováno: 2.7.2010
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

Úsek 512 je součástí jihozápadního segmentu okruhu kolem Prahy. Trasa začíná mimoúrovňovým křížením s dálnicí D1 poblíž obce Modletice a dále pokračuje k obci Jesenice, kde na ni navazuje úsek 513. Společnost Skanska a. s., divize Silniční stavitelství, závod Mosty je dodavatelem šesti mostních objektů, na kterých byly použity tři druhy konstrukčních řešení.

KŘÍŽENÍ DÁLNICE D1 S PRAŽSKÝM OKRUHEM
Nejatraktivnějším a zároveň nejobtížnějším úsekem je křížení SOKP s dálnicí D1. Z důvodu výstavby zde musela být doprava převedena na provizorní objízdnou trasu vedenou v bezprostřední blízkosti stavby.

Most na D1 přes SOKP v km 10,297 D1 – SO 215; Most na kolektorové vozovce K1 přes SOKP v km 1,798 – SO 216; Most na větvi V7 MUK SOKP s D1 přes SOKP v km 0,818 – SO 217
Mosty se nachází na mimoúrovňovém křížení dálnice D1 a SOKP. SO 215 tvoří dva průběžné mosty převádějící dálnici D1 přes SOKP 512 a kolektorový pás K3. SO 216 převádí kolektor K1 a SO 217 kolektor V7 přes SOKP 512 a kolektorový pás K3. Mosty se nacházejí vedle sebe a provoz bude veden po SO 215 oběma směry na Prahu i Brno. SO 216 a SO 217 jsou kolektorové mosty přivádějící a odvádějící provoz z SOKP.

Mosty mají stejné konstrukční řešení. Jsou založeny na hlubinných pilotách. Mostní konstrukci tvoří spojité nosníky z podélně předpjatých prefabrikovaných nosníků SKA-T. Po osazení nosníků na skruž z věží MTP 100 se vybetonovala spřažená deska a příčníky. Poté byly napnuty kabely spojitosti. Mosty mají pět polí s rozpětími 11,0 + 15,5 + 15,5 + 15,5 + 12,5 m. Šířka mostu je 2 × 17,5 m u SO 215 a 10,85 m pro SO 216 a 217. Výšky mostů se pohybují od 8,47 m (SO 217) do 9,65 m (SO 215).

Vybudování tří mostů vedle sebe, z nichž SO 215 zasahuje přímo do tělesa D1 v těsné blízkosti Prahy a tomu odpovídajícímu provozu, si vyžádalo zvláštní opatření. Tato opatření byla ještě umocněna dodatečným požadavkem na zachování provozu benzínové stanice Shell ve směru na Brno.

Pro zahájení prací na uvedených objektech bylo nejdříve nutné postavit pažící záporovou stěnu umožňující provést výkop pro SO 216 a 217. Stěna byla kotvena do tělesa dálnice D1. Nejprve byl dokončen SO 216. Výstavba SO 217 z důvodu stálého provozu benzínové stanice Shell začala později a postupovala pomaleji. Aby bylo možné za stálého provozu benzínové stanice začít pracovat na SO 215, bylo rozhodnuto, že se provoz z D1 převede na SO 216 pro směr Brno a pro směr Praha bude vybudován provizorní „bypas“. V obou směrech musely být zachovány tři jízdní pruhy. Po převedení provozu se okamžitě začalo s výkopem pro levý most SO 215 a s přeložkou optických kabelů vedoucích mezi jízdními pruhy D1. Výkop pro pravý most bylo možno zahájit po převedení výjezdu z benzínové stanice Shell na SO 217. Současně s výkopem se demontovala i pažící záporová stěna.

V současné době je hotova spodní stavba SO 215. Termín zprůjezdnění je plánován na konec léta 2010. Na SO 216 je převeden provoz dálnice D1 ve směru na Brno a SO 217 slouží jako výjezd od benzinové čerpací stanice.

Most na SOKP přes Jesenický potok v km 0,801 – SO 204
Jedná se o dvojici souběžných mostů (levý a pravý). Nosná konstrukce je tvořena spojitým nosníkem o dvou polích, rozpětí 20,5 + 20,5 m z předpjatého betonu. Šířka nosné konstrukce je 15,75 m (levý most) a 17,75 m (pravý most), šířka vozovky je 13,5 m levého a 12,5 m u pravého mostu, konstrukční výška je 0,85 m a stavební výška je 0,94 m. Příčný řez nosné konstrukce tvoří deska s lichoběžníkovým průřezem.

Předpínací kabely byly napínány z obou čel nosné konstrukce. Nosná konstrukce je uložena na každé opěře na dvojici elastomerových ložisek. Na pilířích je uložena na jednom elastomerovém ložisku na každém sloupu. Pilíře jsou pod každým mostem tvořeny dvojicí sloupů proměnného průřezu. Opěry jsou navrženy jako nízké obsypané. Založení pilířů a opěr je pilotové.

Pro betonáž pilířů a opěr bylo použité systémové bednění MANTO firmy HÜNNEBECK. Mostovka byla betonována na skruži z věží MTP 100 z betonu C35/45-XF4. Pro předpínání bylo použito celkem 24 kabelů o 12 lanech průměru 15,7 mm z oceli ST 1 670/1 860. Předpínací napětí činilo 1 480 MPa.

Most na SOKP přes biokoridor v km –5,934 – SO 214
Stavební objekt SO 214 řeší převedení biokoridoru pod tělesem SOKP 512. Jedná se o tenkostěnnou přesypanou železobetonovou klenbu plošně založenou. Délka přemostění je 5,38 m (na kolmo), výška je 4,59 m a šířka mostu je 60,0 m.

Pod objektem je proveden polštář z kameniva a zlepšené zeminy, vyztužený geomříží a chráněný proti infiltraci geotextilií. Na tento polštář je vybetonována základová deska tl. 200 mm vyztužená KARI sítěmi.

Nosná konstrukce se skládá z tenkostěnných prefabrikovaných rámů modulární délky 2,5 m kladených za sebou na sraz. Rámy byly vyrobeny v provozovně Skanska v Praze Uhříněvsi. Hustým dilatováním konstrukce v podélném směru je zabráněno namáhání konstrukce v důsledku nerovnoměrného sedání. V příčném směru tubusu je to po statické stránce rám se dvěma klouby spolupůsobící s obsypem. Rám je tvořen třemi prvky – dvěma bočními a jedním klenbovým. Na konci tubusu je horní deska vynechána a boční dílce jsou seříznuty podle tvaru násypového tělesa. Izolace je provedena asfaltovými pásy NAIP s ochranou geotextilií. Nad tubusem je proveden hutněný násyp až do úrovně komunikace.

Na objektu je umístěna protihluková stěna, která snižuje hladinu hluku od provozu na komunikaci v místě přerušení protihlukového zemního valu k obci Modletice.

SO 223 – Most na silnici II/101 přes D1
V rámci stavby SOKP 512 bude Skanska provádět SO 223 který převádí silnici II/101 přes dálnici D1 a kolektorové pásy K1 a V5. Tento objekt není přímou součástí okruhu kolem Prahy, ale z MUK D1 a SOKP 512 k němu vedou kolektorové pásy, které si vyžádají stavbu tohoto objektu. Most nahradí původní mostní konstrukci, která převádí silnici II/101 přes dálnici D1. Z původního mostu bude zachován pouze základ středního pilíře v ose D1, který bude podchycen mikropilotami. Most oproti původnímu bude čtyřpolový s rozpětím jednotlivých polí 19,5 + 19,5 + 19,5 + 19,5 m a šířkou 11,8 m.

Mostní konstrukce bude mít hlubinné založení na pilotách. Mostní konstrukci tvoří spojitý nosník z podélně předpjatých prefabrikovaných nosníků SKA-T spřažených s betonovou deskou a předepnutý kabelem spojitosti.

Stavba SO 223 bude zahájena až po zprůjezdnění SOKP 512.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ
Investor:
ŘSD ČR, Na Pankráci 56, Praha 4
Projektant všech objektů společnosti: Skanska PONTEX s. r. o.
Zhotovitel: Sdružení 512: Dálniční stavby Praha, a. s., PSVS, a. s., Skanska a. s., Metrostav a. s.
Zhotovitel mostních objektů na úseku Skanska: divize Silniční stavitelství, závod Mosty

Bridges carried out by the company Skanska on the Ring Road around Prague, section 512 D1 – Jesenice – Vestec
Section 512 is a part of south-western segment of the ring road around Prague. The route starts by the elevated crossing with the D1 motorway near the village of Modletice and then continues to the village of Jesenice where the section 513 connects thereto. The company Skanska a. s., division of road engineering, branch of Bridges is the supplier of six bridges which used 3 types of construction solutions.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Výkop LM SO 215Pohled na spodní stavbu 215 z 217Kladení nosníků LM SO 215Kladení nosníků LM SO 215Osazené nosníky LM SO 215Pažící záporová stěna SO 216Montáž SO 214Pohled skrz SO 214SO 214 s izolací

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (47x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (43x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...
SOKP 513 – Most přes Vltavu – Zkušenosti z realizaceSOKP 513 – Most přes Vltavu – Zkušenosti z realizace (37x)
Jednou z nejvýznamnějších částí úseku stavby R513 mezi Vestcem a Lahovicemi, která nyní poutá nejvíce pozornosti, je mos...

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice