KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Městský okruh nebude hotov dříve než kolem roku 2022

Městský okruh nebude hotov dříve než kolem roku 2022

Publikováno: 5.9.2011, Aktualizováno: 8.9.2011 10:14
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

Vnitřní okruh Prahy zřejmě nebude dokončen dříve než kolem roku 2022. Odhaduje to náměstek primátora pro dopravu Karel Březina (ČSSD). Novinářům to řekl při dnešním zahájení výstavy, která popisuje chybějící část okruhu z Pelc Tyrolky, přes Balabenku až ke Štěrboholské radiále a takzvanou Libeňskou spojku. Po dokončení bude celý okruh měřit zhruba 32 kilometrů. V současnosti je v provozu 16 kilometrů a 6,4 kilometru se staví.

Město v současnosti buduje severozápadní část okruhu, jejíž součástí je tunelový komplex Blanka. Tento úsek by měl být do zkušebního provozu uveden v první polovině roku 2014. Dnes byl ze stavby vyvezen poslední kubík vytěžené zeminy a byla ukončena ražba tunelů.

Po dokončení Blanky bude k dokončení vnitřního (Městského) okruhu chybět 8,8 kilometru ve východní části metropole. Jedná se o dvě stavby, a to úsek o délce 3,2 kilometru mezi Pelc Tyrolkou a Balabenkou a navazující 5,6 kilometru dlouhá část od Balabenky ke Štěrboholské radiále. Přibližně pět kilometrů by mělo být vedeno v tunelech. K tomu chce Praha přistavět ještě Libeňskou spojku, která bude měřit 1,35 kilometru a propojí Proseckou radiálu s Městským okruhem.

Pokud by se podle Březiny příprava chybějících částí dařila, mohlo by se ve stejném roce plynule navázat a začít stavět chybějící úsek. "Určitě nepočítáme s tím, že by stavební práce na Blance a dalším úseku probíhaly paralelně," řekl novinářům Březina. Samotnou výstavbu pak Březina odhaduje na zhruba sedm až osm let.

Plány města na dostavbu vnitřního okruhu kritizuje iniciativa Auto*Mat. Podle jeho zástupců projekt vznikal před třiceti lety a je zastaralý. V Troji má podle nich vzniknout dálnice na břehu Vltavy, v Libni a ve Vysočanech by si prý stavba vyžádala odstřel domů. Stavba podle nich znehodnotí veřejný prostor. "Opatření jako zavedení mýta nebo nízkoemisní zóny by zlepšila životní prostředí v Praze mnohem více než další tunel. Navíc bychom ušetřili desítky miliard, které by se daly použít na stavbu metra nebo nových linek tramvají," uvedl v dnešní tiskové zprávě Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

Praha náklady na dokončení Městského okruhu nedokáže odhadnout, podle iniciativy by se ale cena za chybějící východní část mohla vyšplhat ke 20 miliardám korun.

I přesto, že dostavba Městského okruhu ještě více než deset let potrvá, bude tento obchvat zřejmě dostavěn dříve než vnější (Pražský) okruh, jehož investorem je stát. Podle Březiny je tak pravděpodobné, že některé úseky Městského okruhu budou nahrazovat vnější obchvat. Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit asi 83 kilometrů, v provozu je v současnosti zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které mají oba okruhy propojit. Letos by měla být otevřena část Vysočanské radiály, město připravuje také Radlickou radiálu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (47x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (43x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...
SOKP 513 – Most přes Vltavu – Zkušenosti z realizaceSOKP 513 – Most přes Vltavu – Zkušenosti z realizace (37x)
Jednou z nejvýznamnějších částí úseku stavby R513 mezi Vestcem a Lahovicemi, která nyní poutá nejvíce pozornosti, je mos...

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice