KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Kvůli tunelu Blanka se možná změní stavební zákon

Kvůli tunelu Blanka se možná změní stavební zákon

Publikováno: 11.7.2010, Aktualizováno: 13.7.2010 13:16
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

Kvůli propadu tunelu Blanka by bylo vhodné změnit zákon. Shodli se na tom hosté pořadu Otázky Václava Moravce, podle nichž je chybou, že báňský úřad nemá právo mluvit do projektové dokumentace. Předseda hospodářského výboru sněmovny Milan Urban (ČSSD) prohlásil, že pokud bude potřebná změna zákona, bude pro.

Minulý týden v noci na úterý se propadla část tunelu na zahradě ministerstva kultury v Praze 6. Báňský úřad v reakci na to zastavil další ražbu.

Podle prvního náměstka předsedy Českého báňského úřadu (ČBÚ) Dušana Havla nemá tato instituce možnost nařídit přepracování projektové dokumentace, ani kdyby v ní našla chyby. "Pokud je nějaký nesoulad v projektové dokumentaci, tak nikoliv státní báňská správa, ale stavební úřad je ten, který může zakročit," uvedl Havel. Podle něho má ale jedině báňský úřad dostatečné zkušenosti, aby mohl poukázat na to, kde vznikne chyba. "Pokud by se podařilo kompetenci převést na báňskou správu, tak by byla celá záležitost jednoznačně lepší," dodal Havel.

Podle pražské zastupitelky Petry Kolínské (SZ) je chybou i to, že projekt posuzoval sám investor. Zadal ho magistrát města a schvaloval stavební úřad magistrátu. "Odpůrci stavby na to upozorňovali. Žádali, aby povolení vydával jiný úřad," podotkla.

Propadem tunelu Blanka by se měl zabývat i sněmovní hospodářský výbor. Jeho předseda Milan Urban uvedl, že pokud je nutná změna zákona, on bude pro. Hospodářský výbor by měl podle Urbana na zasedání mimo jiné zajistit, aby mohl báňský úřad v klidu pracovat a jeho posudek nebyl nikým ovlivňován.

"Dovedeme si představit, že při takovém průšvihu budou velké tlaky na ČBÚ. Chceme mu umožnit, aby se na celou věc v klidu podíval. Jestli z toho vyplyne, že máme změnit legislativu, aby ČBÚ posílil pravomoci, tak to rádi uděláme," řekl Urban.

Havel prohlásil, že závěry bude mít úřad do dvou až tří měsíců. "Ze svých zkušeností vím, že vyšetřování může trvat až tři měsíce. Budeme určitě chtít znalecký posudek, bude nutné ohledání místa činu," zmínil Havel.

Zda to zbrzdí výstavbu tunelu, není zatím jasné. Podle mluvčího společnosti Metrostav Františka Poláka je nejprve nutné vědět, jak se bude v místě propadu postupovat, teprve poté lze říci, zda bude možné dodržet termín.

Tunelový komplex Blanka, který se začal stavět v roce 2007, má být součástí severozápadní části městského okruhu. Stavební práce na tunelovém komplexu Blanka vyjdou Prahu na 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (53x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Betonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolíBetonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolí (26x)
Nejvyšším mostem v Praze, s výškou až 65 m nad údolím, bude brzo dálniční most, který se klene přes Lochkovské údolí....
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (25x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice