KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    CZ LOKO představilo novou řadu lokomotiv EffiShunter 500

CZ LOKO představilo novou řadu lokomotiv EffiShunter 500

Publikováno: 9.12.2015
Rubrika: Kolejový průmysl, 2015

Odborné veřejnosti představila v úterý 8. 12. 2015 společnost CZ LOKO novou řadu motorových lokomotiv – EffiShunter 500. Prezentace se zúčastnilo více než 5 desítek železničních odborníků z České, Slovenské, Polské a Srbské republiky včetně novinářů z odborných periodik.

Čtyřnápravová diesel-elektrická lokomotiva EffiShunter 500 je primárně určena pro posunovací službu na železniční síti o rozchodu 1 435 mm. S hmotností 18 tun na nápravu a maximální rychlostí 80 km/h představuje pro provozovatele atraktivní řešení pro posun např. na hutních, důlních a petrochemických vlečkách. Použitím provozně ověřených komponent a digitálnímu řídicímu systému MSV elektronika přinese lokomotiva provozovatelům vysokou spolehlivost, zvýšenou bezpečnost a výraznou úsporu nákladů na provoz a údržbu. Došlo k rozšíření užitných vlastností lokomotivy dosazením tempomatu, systému dvojčlenného řízení, předehřevu spalovacího motoru, vzdáleného monitoringu GPS/GSM, systému skluzové ochrany a systému mazání okolků plastickým mazivem.

„Díky použití spalovacího motoru Caterpillar C18 o výkonu 522 kW, trakčního alternátoru Siemens a elektrickým pomocným pohonům představuje lokomotiva EffiShunter 500 technologicky vyspělé vozidlo v dostupné cenové kategorii“, řekl obchodní ředitel CZ LOKO pro střední Evropu Josef Gulyás.

První vozidlo ze série EffiShunter 500 s označením 723.701 společnost CZ LOKO vyrobila pro Třinecké železárny, a.s., které zvolily pro obnovu svého lokomotivního parku tuto řadu mimo jiné také pro její ekologický provoz, který plní emisní limity EU Stage IIIA, a pro výborné rozhledové poměry z věžové kabiny strojvedoucího.

Druhá lokomotiva z této série bude v prvním čtvrtletí 2016 uvedena do provozu v Srbsku a bude nasazena na vlečce společnosti Naftna Industrija Srbije, a.d., Novi Sad.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
EffiShunter 500EffiShunter 500EffiShunter 500CZ LOKO představilo novou řadu lokomotiv EffiShunter 500

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (61x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (52x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (50x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice