KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Swietelsky Rail CZ nasadil na opravu geometrické polohy koleje unikátní strojní linku Stopfexpress Dynamic

Swietelsky Rail CZ nasadil na opravu geometrické polohy koleje unikátní strojní linku Stopfexpress Dynamic

Publikováno: 25.5.2018, Aktualizováno: 31.5.2018 12:14
Rubrika: Kolejový průmysl, 2018

To nejmodernější, co na trhu existuje, tedy strojní linku Stopfexpress 09-4X Dynamic a BDS 2000, nasadila společnost Swietelsky Rail CZ na opravu geometrické polohy koleje v úseku železničního koridoru Zábřeh na Moravě – Olomouc hl. nádraží. Při květnové čtyřdenní výluce zde opravila 51,83 km v denních směnách. Z pohledu činnosti se jednalo o běžnou údržbu GPK, díky využití této strojní linky ale bylo možné zkrátit výlukové časy o zhruba 30 až 40 procent oproti nasazení běžně dostupných strojních linek na českém trhu.

Unikátní Stopfexpress 09-4X Dynamic, první kontinuálně pracující čtyř pražcová podbíječka na světě s integrovaným kolejovým stabilizátorem, má výkon až 2000 metrů za hodinu. V případě potřeby lze nastavit dvou nebo jednopražcové podbíjení. Při práci ji doplnil stejně výkonný stroj BDS 2000 (ballast distribution system) na úpravu štěrkového lože. Ten je možné doplnit až třemi jednotkami MFS 100, čímž se dosáhne zásoby nově dodávaného štěrku až 200 m3 pro doplnění na trati.

„Nasazuje se především na koridorových tratích nebo hlavních tratích, kde je rozdělení pražců minimálně 60 centimetrů a lze tak využít mimořádný potenciál stroje. To z něho dělá nejvýkonnější strojní linku pro směrovou a výškovou úpravu koleje včetně dynamické stabilizace,“ vysvětluje Lukáš Vostrý, specialista přípravy a železniční mechanizace Swietelsky Rail CZ.

Strojní linka tak dokáže nahradit několik strojů a běžných podbíječek a umí najednou podbít čtyři pražce. Výjimečné zařízení z ní nedělá pouze výkon, ale i to, že obsahuje dynamický stabilizátor, rovněž nahrazující další stroj. Její nasazení přitom umožňuje, aby vedlejší koridorová kolej byla v provozu a vlaky na ní projížděly rychlostí až 160 km/h, tedy maximálně povolenou rychlostí v Česku.

Personál tvořilo osm lidí. Čtyři strojníci obsluhovali Stopfexpress 09-4X Dynamic a čtyři strojníci pak BDS 2000.

TECHNICKÉ PARAMETRY

Stopfexpress 09-4X Dynamic

  • počet náprav: 10
  • hmotnost: 161 t
  • délka přes nárazníky: 44 540 mm
  • výška nad temenem kolejnice: 4 200 mm
  • šířka: 2 900 mm
  • maximální povolená rychlost
    • vlastním pohonem pojezdu: 100 km/h
    • s použitím hnacího vozidla: 120 km/h
  • minimální pracovní poloměr: 170 m
  • maximální výškový rozdíl při práci: 180 mm

BDS 2000 (ballast distribution system)

  • počet náprav: 10 (vč. 1x MFS 100 je 18)
  • hmotnost: 150 t (vč. 1x MFS 100 je hmotnost 201 t)
  • délka přes nárazníky: 49 190 mm (vč. 1x MFS 100 je 72 090 mm)
  • výška nad temenem kolejnice: 4 200 mm
  • šířka: 2 900 mm (vč. 1x MFS 100 je 3 150 mm)
  • maximální povolená rychlost
    • vlastním pohonem pojezdu: 100 km/h
    • s použitím hnacího vozidla: 100 km/h
  • minimální pracovní poloměr: 170 m
  • maximální výškový rozdíl při práci: 180 mm
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Swietelsky Rail CZ nasadil na opravu geometrické polohy koleje unikátní strojní linku Stopfexpress Dynamic

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (43x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“ (42x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Miroslav Havelka, MBA, jednatel společnosti MSV interier s. r. o., která se ...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (37x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Benda, majitel společnosti BENDA TRADE s. r. o. „Ze stavby odcházíme až poté...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice